Bakalářská práce je zaměřena na dysfunkční rodinu a vliv na vznik rizikového chování. V teoretické části zmapování funkčních a dysfunkčních rodin, vliv dysfunkční rodiny na chování dítěte a následně specifická práce s dysfunkční rodinou. V praktické části jsou zpracované 3 případové studie dysfunkčních rodin žijících v azylovém domě a poukázání na to, že dysfunkční rodina a odtud plynoucí způsob výchovy má negativní vliv na chování jejich dětí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the dysfunctional family and the impact on the occurrence of risky behavior. The theoretical part of the mapping of functional and dysfunctional families, dysfunctional family influence on the behavior of the child and the specific work with dysfunctional families. In the practical part are processed three case studies of dysfunctional families living in the shelter, and pointing out that dysfunctional family, and from there flowing the way education has a negative effect on their children's behavior.
Klíčová slova
Rodina, dítě, dysfunkční rodina, vznik rizikového chování, funkční rodina, neúplná rodina, důsledky dysfunkční rodiny, psychická deprivace dítěte, syndrom CAN, sociálně právní ochrana zanedbaných dětí, rodinná terapie, patologické závislosti rodičů, sociální práce s rodinou a dětmi
Klíčová slova v angličtině
Family, child, dysfunctional family, the creation of risk-taking behaviour, functional family, incomplete family, consequences of dysfunctional families, the psychological deprivation of the child, the CAN syndrome, the social and legal protection of neglected children, family therapy, pathological addiction of the parents, social work with family and children
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na dysfunkční rodinu a vliv na vznik rizikového chování. V teoretické části zmapování funkčních a dysfunkčních rodin, vliv dysfunkční rodiny na chování dítěte a následně specifická práce s dysfunkční rodinou. V praktické části jsou zpracované 3 případové studie dysfunkčních rodin žijících v azylovém domě a poukázání na to, že dysfunkční rodina a odtud plynoucí způsob výchovy má negativní vliv na chování jejich dětí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the dysfunctional family and the impact on the occurrence of risky behavior. The theoretical part of the mapping of functional and dysfunctional families, dysfunctional family influence on the behavior of the child and the specific work with dysfunctional families. In the practical part are processed three case studies of dysfunctional families living in the shelter, and pointing out that dysfunctional family, and from there flowing the way education has a negative effect on their children's behavior.
Klíčová slova
Rodina, dítě, dysfunkční rodina, vznik rizikového chování, funkční rodina, neúplná rodina, důsledky dysfunkční rodiny, psychická deprivace dítěte, syndrom CAN, sociálně právní ochrana zanedbaných dětí, rodinná terapie, patologické závislosti rodičů, sociální práce s rodinou a dětmi
Klíčová slova v angličtině
Family, child, dysfunctional family, the creation of risk-taking behaviour, functional family, incomplete family, consequences of dysfunctional families, the psychological deprivation of the child, the CAN syndrome, the social and legal protection of neglected children, family therapy, pathological addiction of the parents, social work with family and children
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Definování cílů práce a designu výzkumu
3. Odborné rešerše
4. Zpracování teoretické části
5. Studium a návrh metodologie
6. Realizace výzkumného šetření
7. Zpracování praktické části
8. Kompletace bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Definování cílů práce a designu výzkumu
3. Odborné rešerše
4. Zpracování teoretické části
5. Studium a návrh metodologie
6. Realizace výzkumného šetření
7. Zpracování praktické části
8. Kompletace bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
1. PTÁČEK,R. Poruchy chování v dětském věku. Praha:Vzdělávácí institut ochrany dětí, 2006
2. LANGMAJER, J., MATĚJÍČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: SZN, 2011
3. LANGMAJER, J., BALCAR, K., ŠPITZ, J., Dětská psychoterapie. Praha: Portál, 2000
4. NEŠPOR, K., Návykové chování a závislost. Praha: Portál, 2003
5. PEŠTOVÁ, I., ŠAMALÍK, M., Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praga: Garda, 2006
Seznam doporučené literatury
1. PTÁČEK,R. Poruchy chování v dětském věku. Praha:Vzdělávácí institut ochrany dětí, 2006
2. LANGMAJER, J., MATĚJÍČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: SZN, 2011
3. LANGMAJER, J., BALCAR, K., ŠPITZ, J., Dětská psychoterapie. Praha: Portál, 2000
4. NEŠPOR, K., Návykové chování a závislost. Praha: Portál, 2003
5. PEŠTOVÁ, I., ŠAMALÍK, M., Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praga: Garda, 2006