Bakalářská práce "Žák s ADHD a povinná školní docházka" se zabývá problematikou ADHD. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Cílem teoretické části je seznámení se základní terminologií, příčiny, projevy a zásadami práce. Cílem praktické části je rozbor dotazníků, které byly rozeslány mezi pedagogy. Dotazník se zaměřuje na znalosti pedagogů o ADHD.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Child with ADHD and compulsory education" is dealing with an issue of the ADHD. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The aim of the theoretical part is to present basic terminology, main causes, manifestations and principles of work. The aim of the practical part is analysis of questionnaires, which are send out to teachers. The questionnaire focused on teacher's knowledge of ADHD.
Klíčová slova
Syndrom ADHD porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou, terminologie, projevy a příčiny chování, terapie, zásady práce.
Klíčová slova v angličtině
Syndrome ADHD Attention Deficit Hyperactivity Disorder, terminology, symptoms and causes of behavior, therapy, principles of work.
Rozsah průvodní práce
47s. (69 224 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Žák s ADHD a povinná školní docházka" se zabývá problematikou ADHD. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Cílem teoretické části je seznámení se základní terminologií, příčiny, projevy a zásadami práce. Cílem praktické části je rozbor dotazníků, které byly rozeslány mezi pedagogy. Dotazník se zaměřuje na znalosti pedagogů o ADHD.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Child with ADHD and compulsory education" is dealing with an issue of the ADHD. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The aim of the theoretical part is to present basic terminology, main causes, manifestations and principles of work. The aim of the practical part is analysis of questionnaires, which are send out to teachers. The questionnaire focused on teacher's knowledge of ADHD.
Klíčová slova
Syndrom ADHD porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou, terminologie, projevy a příčiny chování, terapie, zásady práce.
Klíčová slova v angličtině
Syndrome ADHD Attention Deficit Hyperactivity Disorder, terminology, symptoms and causes of behavior, therapy, principles of work.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
2. Studium odborné literatury k danému tématu.
3. Vytvoření koncepce práce
4. Formulace cílů práce.
5. Realizace teoretické části práce.
6. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce formou dotazníku.
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
2. Studium odborné literatury k danému tématu.
3. Vytvoření koncepce práce
4. Formulace cílů práce.
5. Realizace teoretické části práce.
6. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce formou dotazníku.
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi.
Seznam doporučené literatury
BARKLEY, Russell A. ADHD and the nature of self-control. New York: The Guilford, 1997, xix, 410 s. ISBN 157230250x.
CARTER, Cheryl R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 118
s. ISBN 978-80-262-0621-7.
GOETZ, Michal a Petra UHLÍKOVÁ. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a
zodpovědné učitele. 1. vyd. Praha: Galén, c2009, 160 s. ISBN 978-80-7262-630-4.
JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 191 s. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN
978-80-266-0158-6.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 234 s. ISBN 9788024714264.
RIEF, Sandra F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Vyd. 3.
Praha: Portál, 2007, 251 s. ISBN 9788073672577.
ŠKRDLÍKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. Vydání první. Praha: Portál, 2015, 137
stran. ISBN 978-80-262-0928-7.
TŘESOHLAVÁ, Zdeňka, Marie KŇOURKOVÁ a A RYKEŠ. Dříve než půjde do školy: lehká mozková dysfunkce v
předškolním věku. 1. vyd. Praha: Avicenum, 1990, 121 s. ISBN 8020100156.
Seznam doporučené literatury
BARKLEY, Russell A. ADHD and the nature of self-control. New York: The Guilford, 1997, xix, 410 s. ISBN 157230250x.
CARTER, Cheryl R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 118
s. ISBN 978-80-262-0621-7.
GOETZ, Michal a Petra UHLÍKOVÁ. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a
zodpovědné učitele. 1. vyd. Praha: Galén, c2009, 160 s. ISBN 978-80-7262-630-4.
JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 191 s. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN
978-80-266-0158-6.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 234 s. ISBN 9788024714264.
RIEF, Sandra F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Vyd. 3.
Praha: Portál, 2007, 251 s. ISBN 9788073672577.
ŠKRDLÍKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. Vydání první. Praha: Portál, 2015, 137
stran. ISBN 978-80-262-0928-7.
TŘESOHLAVÁ, Zdeňka, Marie KŇOURKOVÁ a A RYKEŠ. Dříve než půjde do školy: lehká mozková dysfunkce v
předškolním věku. 1. vyd. Praha: Avicenum, 1990, 121 s. ISBN 8020100156.