Bakalářská práce je zaměřena na waldorfskou pedagogiku a zabývá se mýty s ní spjatými. Teoretická část je věnována alternativní pedagogice a vysvětlení principů waldorfské pedagogiky i fungování waldorfské mateřské školy. Empirická část práce ukazuje pohled veřejnosti na tuto problematiku. Cílem bakalářské práce je představení waldorfské pedagogiky a objasnění mýtu, které o tomto typu vzdělávání kolují.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on waldorf pedagogy and deals with the myths with it connected. The theoretical part is devoted to alternative pedagogy and explanation of the principles of waldorf pedagogy and the functioning of the waldorf kindergarten. The empirical part of the work shows the public's view on this issue. The aim of this thesis is the presentation of waldorf pedagogy and clarify the myth about this type of education are circulating.
Waldorf pedagogy, Waldorf kindergarten, alternative education
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na waldorfskou pedagogiku a zabývá se mýty s ní spjatými. Teoretická část je věnována alternativní pedagogice a vysvětlení principů waldorfské pedagogiky i fungování waldorfské mateřské školy. Empirická část práce ukazuje pohled veřejnosti na tuto problematiku. Cílem bakalářské práce je představení waldorfské pedagogiky a objasnění mýtu, které o tomto typu vzdělávání kolují.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on waldorf pedagogy and deals with the myths with it connected. The theoretical part is devoted to alternative pedagogy and explanation of the principles of waldorf pedagogy and the functioning of the waldorf kindergarten. The empirical part of the work shows the public's view on this issue. The aim of this thesis is the presentation of waldorf pedagogy and clarify the myth about this type of education are circulating.
Waldorf pedagogy, Waldorf kindergarten, alternative education
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury
2) Vymezení terminologie
3) Navržení struktury práce
4) Zpracování vymezené problematiky
5) Změny budou konzultovány během zpracování práce
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury
2) Vymezení terminologie
3) Navržení struktury práce
4) Zpracování vymezené problematiky
5) Změny budou konzultovány během zpracování práce
Seznam doporučené literatury
1) GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Vyd. 1. Olomouc:
Hanex, 1996. ISBN 8085783096.
2) JANKOVSKÁ, Hana. Průvodce českou anthroposofií. Hranice: Fabula, 2002. ISBN
8086600009.
3) PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz.
a rozš. vyd. Praha: Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
4) PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001.
ISBN 8071785849
5) VALENTA, Milan. Waldorfská pedagogika a jiné alternatívy [sic]. Vyd. 1. Olomouc:
Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 1993. ISBN 80-7067-274-9.
Seznam doporučené literatury
1) GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Vyd. 1. Olomouc:
Hanex, 1996. ISBN 8085783096.
2) JANKOVSKÁ, Hana. Průvodce českou anthroposofií. Hranice: Fabula, 2002. ISBN
8086600009.
3) PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz.
a rozš. vyd. Praha: Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
4) PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001.
ISBN 8071785849
5) VALENTA, Milan. Waldorfská pedagogika a jiné alternatívy [sic]. Vyd. 1. Olomouc:
Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 1993. ISBN 80-7067-274-9.