Diplomová práce s názvem Pohled laické veřejnosti na osoby s poruchami autistického spektra si klade za cíl zmapovat informovanost, názory a zkušenosti většinové populace v oblasti poruch autistického spektra. Za tímto účelem bylo využito kvantitativní dotazníkové šetření. Teoretická část slouží k rozšíření povědomí o dané problematice. Ve čtyřech kapitolách se snaží srozumitelnou a přehlednou formou poskytnout nejdůležitější vědecké poznatky, přiblížit život jedince s poruchou autistického spektra a poukázat na nejčastěji využívané intervenční postupy.
Anotace v angličtině
Dissertation called The view of the public at people with autistic spectrum disorders sets as its goal to find out more about general population´s knowlege, opinion and experience with people suffering from autistic disorders. For this purpose was used quantitative survey via questionaire. Theoretical part is focused on spreading awareness about this issue. In four chapters it in terse and understandable form provides the most important scientific findings, shows life of a human with disorder of autistic spectrum and it also points on the most frequently used interventional methods.
Klíčová slova
Aspergerův syndrom, atypický autismus, autismus, dětský autismus, hyperaktivní porucha sdružená s mentální retardací a stereotypními pohyby, jiná dětská dezintegrační porucha, jiné pervazivní vývojové poruchy, pervazivní vývojová porucha nespecifikovaná, pervazivní vývojové poruchy, pohled veřejnosti, poruchy autistického spektra, Rettův syndrom
Klíčová slova v angličtině
Asperger syndrome, atypical autism, autism, childhood autism, hyperactive disorder associated with mental retardation and stereotypical movements, other child disintegration disorder, other pervasive developmental disorders, pervasive developmental disorder unspecified, pervasive developmental disorder, public view, autistic spectrum disorders, Rett syndrome
Rozsah průvodní práce
87 s. (139 641 znaků), 9 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Pohled laické veřejnosti na osoby s poruchami autistického spektra si klade za cíl zmapovat informovanost, názory a zkušenosti většinové populace v oblasti poruch autistického spektra. Za tímto účelem bylo využito kvantitativní dotazníkové šetření. Teoretická část slouží k rozšíření povědomí o dané problematice. Ve čtyřech kapitolách se snaží srozumitelnou a přehlednou formou poskytnout nejdůležitější vědecké poznatky, přiblížit život jedince s poruchou autistického spektra a poukázat na nejčastěji využívané intervenční postupy.
Anotace v angličtině
Dissertation called The view of the public at people with autistic spectrum disorders sets as its goal to find out more about general population´s knowlege, opinion and experience with people suffering from autistic disorders. For this purpose was used quantitative survey via questionaire. Theoretical part is focused on spreading awareness about this issue. In four chapters it in terse and understandable form provides the most important scientific findings, shows life of a human with disorder of autistic spectrum and it also points on the most frequently used interventional methods.
Klíčová slova
Aspergerův syndrom, atypický autismus, autismus, dětský autismus, hyperaktivní porucha sdružená s mentální retardací a stereotypními pohyby, jiná dětská dezintegrační porucha, jiné pervazivní vývojové poruchy, pervazivní vývojová porucha nespecifikovaná, pervazivní vývojové poruchy, pohled veřejnosti, poruchy autistického spektra, Rettův syndrom
Klíčová slova v angličtině
Asperger syndrome, atypical autism, autism, childhood autism, hyperactive disorder associated with mental retardation and stereotypical movements, other child disintegration disorder, other pervasive developmental disorders, pervasive developmental disorder unspecified, pervasive developmental disorder, public view, autistic spectrum disorders, Rett syndrome
Zásady pro vypracování
- vyhledávání a četba vhodné literatury
- vymezení přesného obsahu práce
- vypracování teoretické části práce
- sestavení dotazníku
- ověření dotazníku
- dotazníkové šetření - kvantitativní výzkum
- analýza získaných dat
- závěry výzkumu
Zásady pro vypracování
- vyhledávání a četba vhodné literatury
- vymezení přesného obsahu práce
- vypracování teoretické části práce
- sestavení dotazníku
- ověření dotazníku
- dotazníkové šetření - kvantitativní výzkum
- analýza získaných dat
- závěry výzkumu
Seznam doporučené literatury
MIKOLÁŠ, P. Autismus - Aspergerův syndrom: psychologie rozvoje dovedností pro život. Ostrava: Montanex, 2014. 40 s. ISBN 978-80-7225-398-2.
GILLBERG, CH. - PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. 3. vydání. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika. 122 s. ISBN 978-80-7367-498-4.
HRDLIČKA, M. - KOMÁREK, V. (eds.) Dětský autismus: přehled současných poznatků. 1. vydání. Praha: Portál, 2004. 206 s. ISBN 80-7178-813-9.
STRUNECKÁ, A. - URBÁNKOVÁ, B. - CECAVOVÁ, L. - ŠÁRKOVÁ, A. Přemůžeme autizmus?: průvodce pro rodiče, použitelný i pro pediatry, psychiatry a všechny obětavé bytosti, které se snaží pomáhat dětem s autizmem. Blansko: ALMI, 2009. 263 s. ISBN 978-80-904344-0-0.
HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých: cesta k soběstačnosti. 1. vydání. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika. 295 s. ISBN 80-7367-041-0.
Seznam doporučené literatury
MIKOLÁŠ, P. Autismus - Aspergerův syndrom: psychologie rozvoje dovedností pro život. Ostrava: Montanex, 2014. 40 s. ISBN 978-80-7225-398-2.
GILLBERG, CH. - PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. 3. vydání. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika. 122 s. ISBN 978-80-7367-498-4.
HRDLIČKA, M. - KOMÁREK, V. (eds.) Dětský autismus: přehled současných poznatků. 1. vydání. Praha: Portál, 2004. 206 s. ISBN 80-7178-813-9.
STRUNECKÁ, A. - URBÁNKOVÁ, B. - CECAVOVÁ, L. - ŠÁRKOVÁ, A. Přemůžeme autizmus?: průvodce pro rodiče, použitelný i pro pediatry, psychiatry a všechny obětavé bytosti, které se snaží pomáhat dětem s autizmem. Blansko: ALMI, 2009. 263 s. ISBN 978-80-904344-0-0.
HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých: cesta k soběstačnosti. 1. vydání. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika. 295 s. ISBN 80-7367-041-0.