Diplomová práce se zabývá alternativním vyučováním podle Jenského plánu a možností aplikace prvků jenské pedagogiky na malotřídní školu v Želatovicích.
Teoretická část zahrnuje vývoj povinné školní docházky v České republice, charakteristiku alternativních, tradičních i malotřídních škol. Většina teoretické práce popisuje pedagogiku Jenského plánu.
Obsahem empirické části je pozorování v Jenských školách, rozhovory s pedagogy těchto škol a výsledky ankety pro rodiče týkající se inovativních prvků ve vzdělávání jejich dětí.
Anotace v angličtině
The diploma theses deals with alternative education of Jena plan and the possibility of application the elements of the Jena plan into the small school with multi-aged classes.
The teoretical part includes developement of the compulsory school attendance, characteristics of alternative, traditional and small schools with multi-aged classes. Majority of this thesis desribes the Jena plan pedagogic.
The empirical part contains observation in the Jena schools, interview with the Jena school teachers and survey for parents of innovative elements in education.
Klíčová slova
Jenský plán, alternativní vzdělávání, tradiční školy, málotřídní školy, Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Jena plan, alternative education, traditional education, small school with multi-aged classes, Framework Education programme for Elementary Education
Rozsah průvodní práce
92 stran, 6 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá alternativním vyučováním podle Jenského plánu a možností aplikace prvků jenské pedagogiky na malotřídní školu v Želatovicích.
Teoretická část zahrnuje vývoj povinné školní docházky v České republice, charakteristiku alternativních, tradičních i malotřídních škol. Většina teoretické práce popisuje pedagogiku Jenského plánu.
Obsahem empirické části je pozorování v Jenských školách, rozhovory s pedagogy těchto škol a výsledky ankety pro rodiče týkající se inovativních prvků ve vzdělávání jejich dětí.
Anotace v angličtině
The diploma theses deals with alternative education of Jena plan and the possibility of application the elements of the Jena plan into the small school with multi-aged classes.
The teoretical part includes developement of the compulsory school attendance, characteristics of alternative, traditional and small schools with multi-aged classes. Majority of this thesis desribes the Jena plan pedagogic.
The empirical part contains observation in the Jena schools, interview with the Jena school teachers and survey for parents of innovative elements in education.
Klíčová slova
Jenský plán, alternativní vzdělávání, tradiční školy, málotřídní školy, Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Jena plan, alternative education, traditional education, small school with multi-aged classes, Framework Education programme for Elementary Education
Zásady pro vypracování
- příprava teoretické části (studium literatury a internetových odkazů)
- účast na zahraniční stáži na Jenské škole v Holandsku
- rozhovory s učiteli Jenského plánu ( v Holandsku a v České republice)
- příprava praktické části a její realizace
Zásady pro vypracování
- příprava teoretické části (studium literatury a internetových odkazů)
- účast na zahraniční stáži na Jenské škole v Holandsku
- rozhovory s učiteli Jenského plánu ( v Holandsku a v České republice)
- příprava praktické části a její realizace
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací plán
Školní vzdělávací plán ZŠ Želatovice
KŘOVÁČKOVÁ, Blanka a Martin SKUTIL. Pedagogický a psychologický slovník: terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7435-513-4.
RÝDL, Karel. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001, 167 s., [66] s. příl. Pedagogika (ISV). ISBN 80-85866-87-0.
PECHÁČKOVÁ, Yveta a Vladimír VÁCLAVÍK. Alternativní edukační koncepce v současné pedagogické praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 134 s. ISBN 978-80-7435-501-1.
Foreign language teaching in schools in Europe. Bruxelles: Eurydice, c2001, 372 s. Eurydice studies. ISBN 2-87116-311-1.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací plán
Školní vzdělávací plán ZŠ Želatovice
KŘOVÁČKOVÁ, Blanka a Martin SKUTIL. Pedagogický a psychologický slovník: terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7435-513-4.
RÝDL, Karel. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001, 167 s., [66] s. příl. Pedagogika (ISV). ISBN 80-85866-87-0.
PECHÁČKOVÁ, Yveta a Vladimír VÁCLAVÍK. Alternativní edukační koncepce v současné pedagogické praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 134 s. ISBN 978-80-7435-501-1.
Foreign language teaching in schools in Europe. Bruxelles: Eurydice, c2001, 372 s. Eurydice studies. ISBN 2-87116-311-1.