Teoretická část práce charakterizuje vývojové období předškolního věku. Rozebírá požadavky školní zralosti a připravenosti dítěte na vstup do školy. Vymezuje ukotvení diagnostiky školní zralosti v legislativě. Dále vymezuje oblasti školní připravenosti pozorované v empirické části diplomové práce. V empirické části jsou popsány metody sběru dat, průběh výzkumu, charakteristika respondentů, analýza získaných dat a závěrečné rozhodnutí o školní připravenosti jednotlivých dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis charakterizes period of preschool age. It discusses the requirements of school maturity and the readiness of the child to enter school. It defines the anchoring of school maturity diagnostics in legislation. It also defines the areas of school preparedness observed in the empirical part of the thesis. The empirical part describes the
methods of data collection, process research, the characteristics of the respondents, the analysis of the collected data and the final decision on the school preparedness of the individual children.
Klíčová slova
předškolní věk, školní zralost a připravenost, biologická zralost, kognitivní zralost, sociální zralost, diagnostika školní připravenosti, grafomotorika, kresba, řeč, zraková percepce, sluchová percepce, matematické představy
Klíčová slova v angličtině
preschool age, school maturity and readiness, biological maturity, cognitive maturity, social maturity, diagnostics of school readiness, graphomotorical skills, drawing, speech, visual perception, hearing perception, mathematical ideas
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce charakterizuje vývojové období předškolního věku. Rozebírá požadavky školní zralosti a připravenosti dítěte na vstup do školy. Vymezuje ukotvení diagnostiky školní zralosti v legislativě. Dále vymezuje oblasti školní připravenosti pozorované v empirické části diplomové práce. V empirické části jsou popsány metody sběru dat, průběh výzkumu, charakteristika respondentů, analýza získaných dat a závěrečné rozhodnutí o školní připravenosti jednotlivých dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis charakterizes period of preschool age. It discusses the requirements of school maturity and the readiness of the child to enter school. It defines the anchoring of school maturity diagnostics in legislation. It also defines the areas of school preparedness observed in the empirical part of the thesis. The empirical part describes the
methods of data collection, process research, the characteristics of the respondents, the analysis of the collected data and the final decision on the school preparedness of the individual children.
Klíčová slova
předškolní věk, školní zralost a připravenost, biologická zralost, kognitivní zralost, sociální zralost, diagnostika školní připravenosti, grafomotorika, kresba, řeč, zraková percepce, sluchová percepce, matematické představy
Klíčová slova v angličtině
preschool age, school maturity and readiness, biological maturity, cognitive maturity, social maturity, diagnostics of school readiness, graphomotorical skills, drawing, speech, visual perception, hearing perception, mathematical ideas
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie daného tématu
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vybrané problematiky
5. Změny budou konzultovány během diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie daného tématu
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vybrané problematiky
5. Změny budou konzultovány během diplomové práce
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta: Školní zralost - Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Vyd. Computer Press, 2010, s. 104, ISBN 978-80-251-2569-4.
KREISLOVÁ, Zdenka: Krok za krokem 1. třídou - rady pro učitele. Vyd. Grada, 2008, s. 168, ISBN 978-80-247-2038-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana: Jak připravit dítě do 1. třídy. Vyd. Grada, 2005, s. 168, ISBN 80-247-1040-4.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka a kol.: Přehled vývojové psychologie, Vyd. UP Olomouc, 2010, s. 189, ISBN 978-80-244-2433-0.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon)
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta: Školní zralost - Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Vyd. Computer Press, 2010, s. 104, ISBN 978-80-251-2569-4.
KREISLOVÁ, Zdenka: Krok za krokem 1. třídou - rady pro učitele. Vyd. Grada, 2008, s. 168, ISBN 978-80-247-2038-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana: Jak připravit dítě do 1. třídy. Vyd. Grada, 2005, s. 168, ISBN 80-247-1040-4.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka a kol.: Přehled vývojové psychologie, Vyd. UP Olomouc, 2010, s. 189, ISBN 978-80-244-2433-0.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon)