Úvodní část bakalářské práce je zaměřena na charakteristiku rostlinných hormonů auxinů a jejich interakci se signálními drahami světla v prodlužovacím růstu rostlin. V praktické části je studován vliv auxinů NAA, IAA a 2,4-D na prodlužovací růst kořene a hypokotylu experimentálních genotypů rajčete cv. Rutgers a mutanta 7B-1 v podmínkách in vitro, a to v závislosti na světelných podmínkách, konkrétně ve tmě, na modrém a červeném světle.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis is focused on characterization of plant hormones auxins and their interaction with light signaling during elongation growth of plants. Experimental part of the thesis is focused on study of the effects of auxins NAA, IAA a 2,4-D on elongation growth of root and hypocotyl of tomato experimental genotypes cv. Rutgers and mutant 7B-1 in conditions in vitro in dependence on light conditions, namely the dark, blue and red light.
Auxin, blue light, growth, hypocotyl, IAA, mutant, NAA, red light, root,
2,4-D, 7B-1
Rozsah průvodní práce
62 s. (103 260 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Úvodní část bakalářské práce je zaměřena na charakteristiku rostlinných hormonů auxinů a jejich interakci se signálními drahami světla v prodlužovacím růstu rostlin. V praktické části je studován vliv auxinů NAA, IAA a 2,4-D na prodlužovací růst kořene a hypokotylu experimentálních genotypů rajčete cv. Rutgers a mutanta 7B-1 v podmínkách in vitro, a to v závislosti na světelných podmínkách, konkrétně ve tmě, na modrém a červeném světle.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis is focused on characterization of plant hormones auxins and their interaction with light signaling during elongation growth of plants. Experimental part of the thesis is focused on study of the effects of auxins NAA, IAA a 2,4-D on elongation growth of root and hypocotyl of tomato experimental genotypes cv. Rutgers and mutant 7B-1 in conditions in vitro in dependence on light conditions, namely the dark, blue and red light.
Auxin, blue light, growth, hypocotyl, IAA, mutant, NAA, red light, root,
2,4-D, 7B-1
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se s tématem bakalářské práce
Studentka se důkladně seznámí s náplní projektu bakalářské práce tak, aby byla schopna definovat základní cíle bakalářské práce, přístupy a metody, které bude při práci používat.
2. Shromáždění nejnovějších literárních zdrojů vztahujících se k tématu bakalářské práce a jejich zpracování
Zásadním zdrojem literatury, které si studentka musí prostudovat, jsou odborné články, a to především literatura týkající se problematiky signalizace světla a auxinů a jejich interakce ve vývoji a růstu rostlin. Tyto práce pak budou sloužit jako další zdroje literatury.
3. Časová organizace a plán experimentů
Časová organizace experimentální práce vychází z plánu práce, který má studentka k dispozici od svého školitele.
4. Vlastní experimentální práce a dílčí analýzy výsledků
Studentka bude provádět experimenty podle plánu práce. Bude analyzovat růstové reakce mutanta 7B-1 k auxinu NAA v závislosti na světelných podmínkách. V případě nutnosti bude studovat reakce i k auxinu 2,4-D a růstové reakce fotomorfogenních mutantů cry1-1 a cry1-2 k těmto syntetickým auxinům.
5. Konečné zpracování výsledků
Výsledky každého experimentu studentka zpracuje do dílčích grafů a společně s vedoucím učiní z výsledků závěry. Všechny výsledky pak studentka postupně zpracuje do konečné výstižné podoby, aby byly připraveny k zakomponování do bakalářské práce.
6. Kompletace bakalářské práce
Se zpracováním bakalářské práce začne studentka s dostatečným předstihem, tedy nejméně půl roku před plánovanou obhajobou bakalářské práce. Dílčí verze bakalářské práce bude diskutovat s vedoucím bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se s tématem bakalářské práce
Studentka se důkladně seznámí s náplní projektu bakalářské práce tak, aby byla schopna definovat základní cíle bakalářské práce, přístupy a metody, které bude při práci používat.
2. Shromáždění nejnovějších literárních zdrojů vztahujících se k tématu bakalářské práce a jejich zpracování
Zásadním zdrojem literatury, které si studentka musí prostudovat, jsou odborné články, a to především literatura týkající se problematiky signalizace světla a auxinů a jejich interakce ve vývoji a růstu rostlin. Tyto práce pak budou sloužit jako další zdroje literatury.
3. Časová organizace a plán experimentů
Časová organizace experimentální práce vychází z plánu práce, který má studentka k dispozici od svého školitele.
4. Vlastní experimentální práce a dílčí analýzy výsledků
Studentka bude provádět experimenty podle plánu práce. Bude analyzovat růstové reakce mutanta 7B-1 k auxinu NAA v závislosti na světelných podmínkách. V případě nutnosti bude studovat reakce i k auxinu 2,4-D a růstové reakce fotomorfogenních mutantů cry1-1 a cry1-2 k těmto syntetickým auxinům.
5. Konečné zpracování výsledků
Výsledky každého experimentu studentka zpracuje do dílčích grafů a společně s vedoucím učiní z výsledků závěry. Všechny výsledky pak studentka postupně zpracuje do konečné výstižné podoby, aby byly připraveny k zakomponování do bakalářské práce.
6. Kompletace bakalářské práce
Se zpracováním bakalářské práce začne studentka s dostatečným předstihem, tedy nejméně půl roku před plánovanou obhajobou bakalářské práce. Dílčí verze bakalářské práce bude diskutovat s vedoucím bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Taiz L et al. (2015): Plant Physiology and Development, 6th ed., Sinauer Associates, Inc., USA
Buchanan BB et al. (2015) Biochemistry and Molecular Biology of Plants, 2nd ed., Wiley-Blackwell
Jones R et al. (2013): The Molecular Life of Plants, Wiley-Blackwell
Odborné články v mezinárodních vědeckých časopisech týkající se problematiky bakalářské práce a podle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Taiz L et al. (2015): Plant Physiology and Development, 6th ed., Sinauer Associates, Inc., USA
Buchanan BB et al. (2015) Biochemistry and Molecular Biology of Plants, 2nd ed., Wiley-Blackwell
Jones R et al. (2013): The Molecular Life of Plants, Wiley-Blackwell
Odborné články v mezinárodních vědeckých časopisech týkající se problematiky bakalářské práce a podle doporučení vedoucího bakalářské práce.