Tato bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou tří verzí filmu King Kong (1933, 1976, 2005). Práce metodologicky vychází z neoformalistického přístupu popsaného v Davidem Bordwellem a Kristtin Thompsonovou v knihách Umění filmu: úvod do studia formy a stylu a Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. Student se nejprve věnuje teoreticko-metodologickému vymezení a poté kulturně-historickému kontextu. Hlavní analytická část komparuje složky mizanscény, speciální efekty a kameru. Student na základě této komparace stanovuje jednotící prvky a proměnu dominanty, projevující se technickým pokrokem a snahou tvůrců příběh inovativně pojmout jako látku pro blockbuster.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a comparative analysis of three versions of the King Kong movies (1933, 1976, 2005). This study is methodologically based on neoformalistic atittude, described in books by David Bordwell and Kristin Thompson Film Art: An Introduction and Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. At first the student deals with the theoretical-methodological specification and then with the cultural-historical context. The main analytic part comparing mise-en-scene, special effects and camerawork. Based on the analysis the students finds out unifying elements and the transformation of dominant, manifested by technological progress and its story conceived as blockbuster material.
Klíčová slova
King Kong, komparace, neoformalistická analýza,
Klíčová slova v angličtině
King Kong, comparation, neoformalistic analysis
Rozsah průvodní práce
57 s. (79 181 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou tří verzí filmu King Kong (1933, 1976, 2005). Práce metodologicky vychází z neoformalistického přístupu popsaného v Davidem Bordwellem a Kristtin Thompsonovou v knihách Umění filmu: úvod do studia formy a stylu a Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. Student se nejprve věnuje teoreticko-metodologickému vymezení a poté kulturně-historickému kontextu. Hlavní analytická část komparuje složky mizanscény, speciální efekty a kameru. Student na základě této komparace stanovuje jednotící prvky a proměnu dominanty, projevující se technickým pokrokem a snahou tvůrců příběh inovativně pojmout jako látku pro blockbuster.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a comparative analysis of three versions of the King Kong movies (1933, 1976, 2005). This study is methodologically based on neoformalistic atittude, described in books by David Bordwell and Kristin Thompson Film Art: An Introduction and Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. At first the student deals with the theoretical-methodological specification and then with the cultural-historical context. The main analytic part comparing mise-en-scene, special effects and camerawork. Based on the analysis the students finds out unifying elements and the transformation of dominant, manifested by technological progress and its story conceived as blockbuster material.
Klíčová slova
King Kong, komparace, neoformalistická analýza,
Klíčová slova v angličtině
King Kong, comparation, neoformalistic analysis
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je na základě vzájemné komparace těchto tří verzí snímku určit a popsat proměny na úrovni technologického zpracování, stylu (kamera, mizanscéna, střih a zvuk) a narace a zároveň tyto proměny vztáhnout k dobovému kontextu vzniku a uvedení do kin. Metodologicky bude práce vycházet z neoformalistické analýzy, zejména pak z teoretických a analytických prací Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Přihlédnuto bude rovněž k problematice filmového remaku, kde hlavními východisky budou texty Constantina Verevise. Cílem komparace bude odhalit vzorce kontinuity a inovací ve třech verzích téže látky.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je na základě vzájemné komparace těchto tří verzí snímku určit a popsat proměny na úrovni technologického zpracování, stylu (kamera, mizanscéna, střih a zvuk) a narace a zároveň tyto proměny vztáhnout k dobovému kontextu vzniku a uvedení do kin. Metodologicky bude práce vycházet z neoformalistické analýzy, zejména pak z teoretických a analytických prací Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Přihlédnuto bude rovněž k problematice filmového remaku, kde hlavními východisky budou texty Constantina Verevise. Cílem komparace bude odhalit vzorce kontinuity a inovací ve třech verzích téže látky.
Seznam doporučené literatury
MORTON, Ray: "King Kong: The History of a Movie Icon from Fay Wray to Peter Jackson", Hal Leonard Corporation, 2005
BORDWELL, David: "Narration in the Fiction Film", University of Wisconsin Press, 1985
VEREVIS, Constantine: "Film Remakes", Edinburgh University Press, 2006
LOOCK, Kathleen, VEREVIS, Constantine: "Film Remakes, Adaptations and Fan Productions: Remake / Remodel", St. Martin's Press, New York, 2012
BORDWELL, David; THOMASOVÁ Kristin, "Umění filmu", University of California Press, 2004
THOMPSON, Kristin, "Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis", Princeton University Press, 1988
Seznam doporučené literatury
MORTON, Ray: "King Kong: The History of a Movie Icon from Fay Wray to Peter Jackson", Hal Leonard Corporation, 2005
BORDWELL, David: "Narration in the Fiction Film", University of Wisconsin Press, 1985
VEREVIS, Constantine: "Film Remakes", Edinburgh University Press, 2006
LOOCK, Kathleen, VEREVIS, Constantine: "Film Remakes, Adaptations and Fan Productions: Remake / Remodel", St. Martin's Press, New York, 2012
BORDWELL, David; THOMASOVÁ Kristin, "Umění filmu", University of California Press, 2004
THOMPSON, Kristin, "Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis", Princeton University Press, 1988
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač nastínil předmět, cíl, metodologii a záměry práce. Obhajoba se soustředila na výhrady a otázky vznesené v posudcích.
Práce byla zkontrolována systémem Theses. Neobhájená práce není plagiát.