Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, obálek časopisů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků. Práce se zabývá tím, kdo periodika vlastní. Dále zjišťuje, jakým způsobem jsou periodika financována. Popisuje složení jednotlivých redakčních struktur v mediální organizaci. Předem stanovených cílů práce je dosaženo komparací 16 čísel těchto periodik v rozdílných časových obdobích, tj. od 1. února do 31. března 2015 a v období od 1. ledna do 31. prosince 2016.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of weekly magazines Echo, Respekt and Týden. It is about weekly magazines, which have the same characteristics: news/social weekly. These periodicals are competitors to each other, because they focus on similar target readers. The thesis looks into the identical and different characteristics of the chosen weekly magazines on the basis of ownership, economy, editorial structure and comparison of the covers and interviews inside the magazines. The thesis focuses on the owners of the weekly magazines. It also looks into the way of financing of these weekly magazines. It describes the constitution of the individual editorial structures in media organization. Determined goals are achieved by the comparison of 16 editions of these weekly magazines in different time periods, i.e. since 1st of February to 31st of March 2015 and since 1st of January to 31st of December 2016.
Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, obálek časopisů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků. Práce se zabývá tím, kdo periodika vlastní. Dále zjišťuje, jakým způsobem jsou periodika financována. Popisuje složení jednotlivých redakčních struktur v mediální organizaci. Předem stanovených cílů práce je dosaženo komparací 16 čísel těchto periodik v rozdílných časových obdobích, tj. od 1. února do 31. března 2015 a v období od 1. ledna do 31. prosince 2016.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of weekly magazines Echo, Respekt and Týden. It is about weekly magazines, which have the same characteristics: news/social weekly. These periodicals are competitors to each other, because they focus on similar target readers. The thesis looks into the identical and different characteristics of the chosen weekly magazines on the basis of ownership, economy, editorial structure and comparison of the covers and interviews inside the magazines. The thesis focuses on the owners of the weekly magazines. It also looks into the way of financing of these weekly magazines. It describes the constitution of the individual editorial structures in media organization. Determined goals are achieved by the comparison of 16 editions of these weekly magazines in different time periods, i.e. since 1st of February to 31st of March 2015 and since 1st of January to 31st of December 2016.
Téma práce:
Tématem bakalářské práce je komparace společenských časopisů Echo, Respekt a Týden v období od 1. února 2015 do 31. března 2015. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenské týdeníky.
Cíl práce:
Cílem práce je porovnání společenských časopisů v určitém časovém období. Tedy vzájemné porovnání z hlediska vlastnictví, způsobu financování, redakční struktury, skladby témat (výběr témat a jejich zpracování) a celkového vymezení časopisu. Cílem je nalezení společných a rozdílných rysů zmiňovaných časopisů. Použita bude především kombinace obsahové a komparační analýzy.
Metodika práce:
Vymezená oblast tématu bude zkoumána obsahovou analýzou dokumentů. I když mezi její nevýhody patří náročnost a zdlouhavost, pro toto téma bude metodou přínosnou. Dále bude k tématu použita komparativní analýza, která nám umožní porovnání vyhledaných jevů. Po oslovení několika členů redakcí jednotlivých časopisů s žádostí o spolupráci a následnému vyhovění této žádosti, bude použita kvalitativní metoda ve formě hloubkového rozhovoru zejména o výběru témat a jejich zpracování.
Osnova práce:
1. Charakteristika práce (přiblížení práce, seznámení se s tématem)
2. Cíle práce (stanovení a přiblížení cílů práce)
3. Teoretická část (mediální mapa společenských časopisů v ČR, místo časopisu v rámci periodického tisku, charakteristika společenských časopisů)
4. Metodologická část (přiblížení metodologie obsahová analýza, komparační analýza, hloubkový rozhovor)
5. Praktická část (charakteristika týdeníků a jejich základní informace, vzájemné porovnání vlastnictví, financování, redakční struktura, skladba témat, zpracování témat)
6. Shrnutí získaných poznatků
7. Závěr
Zásady pro vypracování
Téma práce:
Tématem bakalářské práce je komparace společenských časopisů Echo, Respekt a Týden v období od 1. února 2015 do 31. března 2015. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenské týdeníky.
Cíl práce:
Cílem práce je porovnání společenských časopisů v určitém časovém období. Tedy vzájemné porovnání z hlediska vlastnictví, způsobu financování, redakční struktury, skladby témat (výběr témat a jejich zpracování) a celkového vymezení časopisu. Cílem je nalezení společných a rozdílných rysů zmiňovaných časopisů. Použita bude především kombinace obsahové a komparační analýzy.
Metodika práce:
Vymezená oblast tématu bude zkoumána obsahovou analýzou dokumentů. I když mezi její nevýhody patří náročnost a zdlouhavost, pro toto téma bude metodou přínosnou. Dále bude k tématu použita komparativní analýza, která nám umožní porovnání vyhledaných jevů. Po oslovení několika členů redakcí jednotlivých časopisů s žádostí o spolupráci a následnému vyhovění této žádosti, bude použita kvalitativní metoda ve formě hloubkového rozhovoru zejména o výběru témat a jejich zpracování.
Osnova práce:
1. Charakteristika práce (přiblížení práce, seznámení se s tématem)
2. Cíle práce (stanovení a přiblížení cílů práce)
3. Teoretická část (mediální mapa společenských časopisů v ČR, místo časopisu v rámci periodického tisku, charakteristika společenských časopisů)
4. Metodologická část (přiblížení metodologie obsahová analýza, komparační analýza, hloubkový rozhovor)
5. Praktická část (charakteristika týdeníků a jejich základní informace, vzájemné porovnání vlastnictví, financování, redakční struktura, skladba témat, zpracování témat)
6. Shrnutí získaných poznatků
7. Závěr
Seznam doporučené literatury
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Trampota, T.; Vojtěchovská, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
Russ-Mohl, S.: Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Osvaldová, B.; Halada, J.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7.
Köpplová, B.: Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-925-9.
Končelík, J.; Večeřa, P.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-988.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Trampota, T.; Vojtěchovská, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
Russ-Mohl, S.: Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Osvaldová, B.; Halada, J.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7.
Köpplová, B.: Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-925-9.
Končelík, J.; Večeřa, P.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-988.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce nebyla doporučena k obhajobě, oba posudky byly zamítavé.