Diplomantka ve své práci představí choreografickou tvorbu Attily Egerháziho působícího v baletním souboru Jihočeského divadla. Práce je zaměřena na specifické znaky a rysy Egerháziho choreografií a zobrazuje jeho osobitý přístup ke klasickému tanci. Pracuje s analýzou vybraných baletních inscenací, na kterých demonstruje společné znaky provázející choreografickou tvorbu Attily Egerháziho.
Anotace v angličtině
The author of the bachelor thesis presents choreographic creation of Attila Egerházi in South Bohemian Theatre Ballet. The focus is on specific features of Egerházi's choreography and his unique approach to classical dance. This work is based on analysis of selected ballets and demonstration the common signs of choreographic creation of Attila Egerházi.
Klíčová slova
Attila Egerházi, Jihočeské divadlo, balet
Klíčová slova v angličtině
Attila Egerházi, South Bohemian Theatre, ballet
Rozsah průvodní práce
53 s. (97 171 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomantka ve své práci představí choreografickou tvorbu Attily Egerháziho působícího v baletním souboru Jihočeského divadla. Práce je zaměřena na specifické znaky a rysy Egerháziho choreografií a zobrazuje jeho osobitý přístup ke klasickému tanci. Pracuje s analýzou vybraných baletních inscenací, na kterých demonstruje společné znaky provázející choreografickou tvorbu Attily Egerháziho.
Anotace v angličtině
The author of the bachelor thesis presents choreographic creation of Attila Egerházi in South Bohemian Theatre Ballet. The focus is on specific features of Egerházi's choreography and his unique approach to classical dance. This work is based on analysis of selected ballets and demonstration the common signs of choreographic creation of Attila Egerházi.
Klíčová slova
Attila Egerházi, Jihočeské divadlo, balet
Klíčová slova v angličtině
Attila Egerházi, South Bohemian Theatre, ballet
Zásady pro vypracování
Od sezóny 2009/2010 působí jako umělecký šéf baletu Jihočeského divadla maďarský choreograf Attila Egerházi, který ve své tvorbě aplikuje neoklasicistní taneční formu a techniky modern dance (Limón, Horton, Graham) na konvence klasického tance. Diplomantka ve své práci představí působení a činnost tohoto choreografa a tanečního pedagoga v Jihočeském divadle. Na vybraných inscenacích demonstruje styl, specifické znaky jeho choreografické práce a zaměří se na jeho osobitý přístup k choreografiím klasického tance. Pro analýzu choreografií bude diplomantka vycházet z vlastní divácké recepce, recenzí v tištěných i elektronických periodikách a bude rovněž pracovat s odbornou sekundární literaturou.
Zásady pro vypracování
Od sezóny 2009/2010 působí jako umělecký šéf baletu Jihočeského divadla maďarský choreograf Attila Egerházi, který ve své tvorbě aplikuje neoklasicistní taneční formu a techniky modern dance (Limón, Horton, Graham) na konvence klasického tance. Diplomantka ve své práci představí působení a činnost tohoto choreografa a tanečního pedagoga v Jihočeském divadle. Na vybraných inscenacích demonstruje styl, specifické znaky jeho choreografické práce a zaměří se na jeho osobitý přístup k choreografiím klasického tance. Pro analýzu choreografií bude diplomantka vycházet z vlastní divácké recepce, recenzí v tištěných i elektronických periodikách a bude rovněž pracovat s odbornou sekundární literaturou.
Seznam doporučené literatury
NÁVRATOVÁ, Jana, VAŠEK, Roman. Tanec v České republice. 1. vyd. Praha : Institut
umění - Divadelní ústav, 2011
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec: Taneční tvorba. 1. vyd. Praha : IPOSARTAMA,
2002
VAGANOVA, Agrippina Jakovlevna. Základy klasického tance. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 127 s.
BAZAROVA, Nadežda Pavlovna a MEJ, Varvara Pavlovna. Abeceda klasického tance. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. 117 s.
BRODSKÁ, Božena a VAŠUT, Vladimír. Svět tance a baletu. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, Hudební fakulta, 2004. 448 s. ISBN 80-7331-004-X.
LANZ, Isabella et al. Různé břehy: choreograf Jiří Kylián mezi Haagem a Prahou. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011. 301 s. ISBN 978-80-7008-267-6.
Seznam doporučené literatury
NÁVRATOVÁ, Jana, VAŠEK, Roman. Tanec v České republice. 1. vyd. Praha : Institut
umění - Divadelní ústav, 2011
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec: Taneční tvorba. 1. vyd. Praha : IPOSARTAMA,
2002
VAGANOVA, Agrippina Jakovlevna. Základy klasického tance. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 127 s.
BAZAROVA, Nadežda Pavlovna a MEJ, Varvara Pavlovna. Abeceda klasického tance. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. 117 s.
BRODSKÁ, Božena a VAŠUT, Vladimír. Svět tance a baletu. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, Hudební fakulta, 2004. 448 s. ISBN 80-7331-004-X.
LANZ, Isabella et al. Různé břehy: choreograf Jiří Kylián mezi Haagem a Prahou. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011. 301 s. ISBN 978-80-7008-267-6.