Diplomová práce se zabývá sociální a pedagogickou problematikou, která se úzce dotýká žáků základních škol, rodičů a přirozeně i pedagogů. Svým způsobem se jedná o fenomén moderní doby, kterým se stal internet, počítače (a komerčně pojatá média televize, časopisy) a tím se všem jejich uživatelům svobodně otevřely brány k poznávání, kontaktům s celým světem, ale také s články, literaturou, fotografiemi, filmy a především internetovými hrami, které jsou mnohdy určeny výhradně osobám starším osmnácti let. Sexualita a násilí ovládají dnešní mládež opravdu od vstupu na základní školu. Moderní je užívání slova "in" a tak se mnozí školáci utápějí ve hrách, aniž by si řádně uvědomovali jejich závažný obsah a to jen proto, aby byli IN. Tato skutečnost se promítá do pojetí jejich osobních postojů ke svému okolí, spolužákům, učitelům a mnohdy i rodičům a sourozencům. Druhou stranou moderních médií je ohrožení vlastní bezpečnosti uživatelů internetu, počítačů, iPad(ů), tabletů, mobilních telefonů a dalších technických zařízení a vymožeností, která pracují online, ale také dokonale anonymně. Sledování, vydírání, sexuální ohrožení a fyzické napadení, to jsou pak důsledky neuváženého nakládání s uvedenými moderními technickými médii.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with social and educational issue that closely affects primary school pupils, parents and teachers naturally. In a way it is a phenomenon of modern times, who became internet, computers (and commercially conceived media - television, magazines), and thus all their users to freely open gateway to knowledge, contacts with the world, but also with articles, literature, photographs movies and online gaming in particular, which are often intended only for persons over eighteen years. Sexuality and violence dominate the youth of today really from the beginning of elementary school. The modern use of the word "in" and so many schoolchildren wallow in games without being properly aware of their serious content and just to be IN. This fact is reflected in the concept of personal attitudes to their surroundings, classmates, teachers and often parents and siblings. The other side of modern media is a threat to its security of Internet users, computers, iPad(s), tablets, mobile phones and other technical facilities and comforts that work online, but also completely anonymously. Surveillance, blackmail, threats and sexual assault, these are the consequences of a careless disposal of those modern technical media.
Internet, cyberstalking, cybergrooming, violence, pornography, primary school pupils.
Rozsah průvodní práce
84 s. (120 275 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá sociální a pedagogickou problematikou, která se úzce dotýká žáků základních škol, rodičů a přirozeně i pedagogů. Svým způsobem se jedná o fenomén moderní doby, kterým se stal internet, počítače (a komerčně pojatá média televize, časopisy) a tím se všem jejich uživatelům svobodně otevřely brány k poznávání, kontaktům s celým světem, ale také s články, literaturou, fotografiemi, filmy a především internetovými hrami, které jsou mnohdy určeny výhradně osobám starším osmnácti let. Sexualita a násilí ovládají dnešní mládež opravdu od vstupu na základní školu. Moderní je užívání slova "in" a tak se mnozí školáci utápějí ve hrách, aniž by si řádně uvědomovali jejich závažný obsah a to jen proto, aby byli IN. Tato skutečnost se promítá do pojetí jejich osobních postojů ke svému okolí, spolužákům, učitelům a mnohdy i rodičům a sourozencům. Druhou stranou moderních médií je ohrožení vlastní bezpečnosti uživatelů internetu, počítačů, iPad(ů), tabletů, mobilních telefonů a dalších technických zařízení a vymožeností, která pracují online, ale také dokonale anonymně. Sledování, vydírání, sexuální ohrožení a fyzické napadení, to jsou pak důsledky neuváženého nakládání s uvedenými moderními technickými médii.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with social and educational issue that closely affects primary school pupils, parents and teachers naturally. In a way it is a phenomenon of modern times, who became internet, computers (and commercially conceived media - television, magazines), and thus all their users to freely open gateway to knowledge, contacts with the world, but also with articles, literature, photographs movies and online gaming in particular, which are often intended only for persons over eighteen years. Sexuality and violence dominate the youth of today really from the beginning of elementary school. The modern use of the word "in" and so many schoolchildren wallow in games without being properly aware of their serious content and just to be IN. This fact is reflected in the concept of personal attitudes to their surroundings, classmates, teachers and often parents and siblings. The other side of modern media is a threat to its security of Internet users, computers, iPad(s), tablets, mobile phones and other technical facilities and comforts that work online, but also completely anonymously. Surveillance, blackmail, threats and sexual assault, these are the consequences of a careless disposal of those modern technical media.
Internet, cyberstalking, cybergrooming, violence, pornography, primary school pupils.
Zásady pro vypracování
Úvod diplomové práce bude obsahovat vymezení cílů diplomové práce a účel diplomové práce.
V rámci diplomové práce a její teoretické části budou osvojeny základní pojmy daného tématu, seznámení a bližší specifikace zvolené problematiky a jejích důsledků.
V druhé praktické části se diplomová práce bude věnovat shromažďování dat, zpracování získaných dotazníků a jejich následné vyhodnocení. Bude poukázáno na didaktické zřetele problematiky a navržena optimalizace řešení konkrétních problémů zjištěných ve zkoumané problematice.
V závěrečné fázi práce dojde ke shodnocení práce a posouzení, zda-li byly naplněny všechny stanovené cíle práce.
Zásady pro vypracování
Úvod diplomové práce bude obsahovat vymezení cílů diplomové práce a účel diplomové práce.
V rámci diplomové práce a její teoretické části budou osvojeny základní pojmy daného tématu, seznámení a bližší specifikace zvolené problematiky a jejích důsledků.
V druhé praktické části se diplomová práce bude věnovat shromažďování dat, zpracování získaných dotazníků a jejich následné vyhodnocení. Bude poukázáno na didaktické zřetele problematiky a navržena optimalizace řešení konkrétních problémů zjištěných ve zkoumané problematice.
V závěrečné fázi práce dojde ke shodnocení práce a posouzení, zda-li byly naplněny všechny stanovené cíle práce.
Seznam doporučené literatury
www.msmt.cz,
Děti a online rizika, Barbora Krčmářová et. al,
Média a jejich vliv na děti, Bakalářská práce, Ph.D. Mgr. Klára Zíbrtová
Masová komunikace a veřejné mínění, Urban Lukáš
www.linkabezpeci.cz
www.podaneruce.cz
Seznam doporučené literatury
www.msmt.cz,
Děti a online rizika, Barbora Krčmářová et. al,
Média a jejich vliv na děti, Bakalářská práce, Ph.D. Mgr. Klára Zíbrtová
Masová komunikace a veřejné mínění, Urban Lukáš
www.linkabezpeci.cz
www.podaneruce.cz