Informace o kvalifikační práci Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Informovanost veřejnosti o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s autismem, srovnání Česko - Finsko
Hlavní téma v angličtině
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between Czech Republic and Finland
Název dle studenta
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Název dle studenta v angličtině
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Informovanost veřejnosti o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s autismem má vliv na jejich integraci/inkluzi do společnosti and zlepšuje kvalitu jejich životů. Jelikož je lidské bytí založeno na sociálních interakcích, všichni by měli mít stejnou možnost interakce s ostatními a toto by mělo být umožněno všem jedincům, nehledě na jejich schopnosti či omezení. Bakalářská práce se zabývá informovaností veřejnosti o autismu a možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace v České Republice a Finsku a jejich následné porovnání. Hlavním cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly mezi informovanosti o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s autismem, a porovnat potenciální rozdíly a vyzkoumat, které faktory mohou ovlivnit stupeň informovanosti v obou zemích.
Anotace v angličtině
Awareness about the alternative and augmentative communication usage possibilities in individuals with autism affects their integration/inclusion into a society and improves a quality of their lives. As being a human is based on social interactions, everyone should have the same opportunity to interact with others and this should be allowed to all individuals, regardless of their abilities or disabilities. Bachelor thesis is focused on the general public awareness determination about autism and AAC usage possibilities in the Czech Republic and Finland and their subsequent comparison. The main goal of the thesis is to determine, if there exist differences between general public awareness in the Czech Republic and Finland, about the topic of AAC usage possibilities in individuals with autism, and to compare the potential differences and investigate which potential factors might influence a level of the awareness in both countries.
Klíčová slova
Autismus, poruchy autistického spektra, komunikace, alternativní a augmentativní komunikace, informovanost veřejnosti, Česká Republika, Finsko
Klíčová slova v angličtině
Autism, autism spectrum disorders, communication, alternative and augmentative communication, public awareness, Czech Republic, Finland
Rozsah průvodní práce
109 s., 10 s. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Informovanost veřejnosti o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s autismem má vliv na jejich integraci/inkluzi do společnosti and zlepšuje kvalitu jejich životů. Jelikož je lidské bytí založeno na sociálních interakcích, všichni by měli mít stejnou možnost interakce s ostatními a toto by mělo být umožněno všem jedincům, nehledě na jejich schopnosti či omezení. Bakalářská práce se zabývá informovaností veřejnosti o autismu a možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace v České Republice a Finsku a jejich následné porovnání. Hlavním cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly mezi informovanosti o možnostech využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s autismem, a porovnat potenciální rozdíly a vyzkoumat, které faktory mohou ovlivnit stupeň informovanosti v obou zemích.
Anotace v angličtině
Awareness about the alternative and augmentative communication usage possibilities in individuals with autism affects their integration/inclusion into a society and improves a quality of their lives. As being a human is based on social interactions, everyone should have the same opportunity to interact with others and this should be allowed to all individuals, regardless of their abilities or disabilities. Bachelor thesis is focused on the general public awareness determination about autism and AAC usage possibilities in the Czech Republic and Finland and their subsequent comparison. The main goal of the thesis is to determine, if there exist differences between general public awareness in the Czech Republic and Finland, about the topic of AAC usage possibilities in individuals with autism, and to compare the potential differences and investigate which potential factors might influence a level of the awareness in both countries.
Klíčová slova
Autismus, poruchy autistického spektra, komunikace, alternativní a augmentativní komunikace, informovanost veřejnosti, Česká Republika, Finsko
Klíčová slova v angličtině
Autism, autism spectrum disorders, communication, alternative and augmentative communication, public awareness, Czech Republic, Finland
Zásady pro vypracování
1. Collecting information and literature concentration connected to the main topic
2. Consultations with the supervisor
3. Determination of the concept
4. Realization of the theoretical studies
5. The research method and techniques selection
6. Data collecting and the realization of the practical application
7. Comparison of the theoretical background and the collected information and practical experiences
8. Processing of the results and the interpretation
Zásady pro vypracování
1. Collecting information and literature concentration connected to the main topic
2. Consultations with the supervisor
3. Determination of the concept
4. Realization of the theoretical studies
5. The research method and techniques selection
6. Data collecting and the realization of the practical application
7. Comparison of the theoretical background and the collected information and practical experiences
8. Processing of the results and the interpretation
Seznam doporučené literatury
STRAUSSOVÁ, Romana a Monika KNOTKOVÁ. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 135 s. Rádci pro zdraví. ISBN 978-802-6200-024
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 122 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8856-2
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0215-8.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 155 s. ISBN 978-80-7367-691-9.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 150 s. ISBN 978-802-6207-160.
Seznam doporučené literatury
STRAUSSOVÁ, Romana a Monika KNOTKOVÁ. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 135 s. Rádci pro zdraví. ISBN 978-802-6200-024
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 122 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8856-2
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0215-8.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 155 s. ISBN 978-80-7367-691-9.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 150 s. ISBN 978-802-6207-160.