Cílem této diplomové práce je popis a analýza animátorského kurzu 2013 2015 i animátorského kurzu 2015 2017. Cílem je též zhodnotit, jestli kurz po obměně je vnímán jako více přínosný a navrhnou další možné změny, které by mohly přispět ke zlepšení kurzu. Teoretická část přibližuje témata, která souvisí s animátorských kurzem a s jeho organizací. Výzkum, který se uskutečnil pomocí dotazníkového šetření, zjišťuje, jak účastníci obou kurzů hodnotí zprostředkované informace z oblasti víry a duchovního života, tak i informace, které je mají připravovat na funkci animátora. Na základě těchto dotazníků a porovnání s literaturou je hodnoceno, jestli změna konceptu kurzu byla přínosná a jsou navrhnuty další možné změny, které by mohly pomoct ke zlepšení kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe and analyze the animator´s course 2013 2015 and animator´s course 2015 2017. The aim is also to find out if the change of the course is perceived as beneficial and to propose further changes, which can help to improve the course. The theoretical part introduces topics,
which are connected with animator´s course and with its organization. The research, which was carried out in the form of questionnaires, explores how the participants of both courses evaluates the vicarious information about faith and spiritual life as well as the information, which prepare participants for a function of an animator. The question if the change of the course was beneficial and if other changes can be suggested, that could help to improve the course, was judged on the results of these questionnaires and on comparison with other literature.
Klíčová slova
Dobrovolnictví, pastorace, pastorace mládeže, animace, animátor, animátorský kurz
Klíčová slova v angličtině
volunteering, pastoral care, youth ministry, animation, animator, animator´s course
Rozsah průvodní práce
121
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je popis a analýza animátorského kurzu 2013 2015 i animátorského kurzu 2015 2017. Cílem je též zhodnotit, jestli kurz po obměně je vnímán jako více přínosný a navrhnou další možné změny, které by mohly přispět ke zlepšení kurzu. Teoretická část přibližuje témata, která souvisí s animátorských kurzem a s jeho organizací. Výzkum, který se uskutečnil pomocí dotazníkového šetření, zjišťuje, jak účastníci obou kurzů hodnotí zprostředkované informace z oblasti víry a duchovního života, tak i informace, které je mají připravovat na funkci animátora. Na základě těchto dotazníků a porovnání s literaturou je hodnoceno, jestli změna konceptu kurzu byla přínosná a jsou navrhnuty další možné změny, které by mohly pomoct ke zlepšení kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe and analyze the animator´s course 2013 2015 and animator´s course 2015 2017. The aim is also to find out if the change of the course is perceived as beneficial and to propose further changes, which can help to improve the course. The theoretical part introduces topics,
which are connected with animator´s course and with its organization. The research, which was carried out in the form of questionnaires, explores how the participants of both courses evaluates the vicarious information about faith and spiritual life as well as the information, which prepare participants for a function of an animator. The question if the change of the course was beneficial and if other changes can be suggested, that could help to improve the course, was judged on the results of these questionnaires and on comparison with other literature.
Klíčová slova
Dobrovolnictví, pastorace, pastorace mládeže, animace, animátor, animátorský kurz
Klíčová slova v angličtině
volunteering, pastoral care, youth ministry, animation, animator, animator´s course
Zásady pro vypracování
Cílem předkládané práce je komplexní analýza a komparace kurzů Animátor. Další cíle budou realizovány po domluvě s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Cílem předkládané práce je komplexní analýza a komparace kurzů Animátor. Další cíle budou realizovány po domluvě s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza - MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring : výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. 150 s. Dostupné na internete: ISBN 978-80-7367-772-5.
Dobrovolníci pro kulturu : dobrovolnická činnost v kulturních organizacích. 1. vyd. Praha : Česká kancelář programu Culture nákladem Institutu umění - Divadelního ústavu, 2011. 128 s. ISBN 978-80-7008-268-3.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003. 105 s. Texty pro distanční vzdělávání. ISBN 80-7290-128-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 229 s. ISBN 80-7178-295-5.
PUPÍK, Zdeno - ŠMIDRIAK, Ondrej. Animátor a život malého spoločenstva : pomôcka pre formáciu animátorov a animátorské školy. 1. vyd. Bratislava : Združenie kresťanských spoločenstiev mládeže, 2009. 130 s. ISBN 978-80-969551-5-2.
TOŠNER, Jiří - SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 2. Praha : Portál, 2006. 149 s. ISBN 80-7367-178-6.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza - MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring : výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. 150 s. Dostupné na internete: ISBN 978-80-7367-772-5.
Dobrovolníci pro kulturu : dobrovolnická činnost v kulturních organizacích. 1. vyd. Praha : Česká kancelář programu Culture nákladem Institutu umění - Divadelního ústavu, 2011. 128 s. ISBN 978-80-7008-268-3.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003. 105 s. Texty pro distanční vzdělávání. ISBN 80-7290-128-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 229 s. ISBN 80-7178-295-5.
PUPÍK, Zdeno - ŠMIDRIAK, Ondrej. Animátor a život malého spoločenstva : pomôcka pre formáciu animátorov a animátorské školy. 1. vyd. Bratislava : Združenie kresťanských spoločenstiev mládeže, 2009. 130 s. ISBN 978-80-969551-5-2.
TOŠNER, Jiří - SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 2. Praha : Portál, 2006. 149 s. ISBN 80-7367-178-6.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1: Program na víkendové setkání
Příloha č. 2: Projektová tabulka
Příloha č. 3: Hodnotící tabulka
Příloha č. 4: Kontrolní tabulka
Příloha č. 5: Hodnocení povinné praxe
Příloha č. 6: Dotazník pro kurz 2013 - 2015
Příloha č. 7: Dotazník pro kurz 2015 - 2017