Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vymezuje pojem demence, diagnostika a léčba demencí, různé formy terapie, zásady komunikace a charakterizuje rezidenční péči. Praktická část se zabývá analýzou přímého pozorování respondentů v jednotlivých sledovaných kategoriích. Cílem diplomové práce je objasnění, zda vybrané aktivizační činnosti pomáhají uživatelům dané služby při adaptaci, jaké jsou důvody zlepšení či zhoršení stavu aktivit běžného denního života uživatelů s Alzheimerovou chorobou v průběhu adaptačního procesu.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the concept of dementia, diagnosis and treatment of dementia, various forms of therapy, principles of communication and characterizes residential care. The practical part analyzes the direct observation of respondents in individual categories examined.
The aim of the thesis clarify whether the selected activation activities to help users of the service to adapt, what are the reasons for the improvement or worsening of activities of everyday life of users with Alzheimer's disease during the adaptation process.
Dementia, treatment of dementia, communication, motivational activities, residential care
Rozsah průvodní práce
90 s.(136 426 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vymezuje pojem demence, diagnostika a léčba demencí, různé formy terapie, zásady komunikace a charakterizuje rezidenční péči. Praktická část se zabývá analýzou přímého pozorování respondentů v jednotlivých sledovaných kategoriích. Cílem diplomové práce je objasnění, zda vybrané aktivizační činnosti pomáhají uživatelům dané služby při adaptaci, jaké jsou důvody zlepšení či zhoršení stavu aktivit běžného denního života uživatelů s Alzheimerovou chorobou v průběhu adaptačního procesu.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the concept of dementia, diagnosis and treatment of dementia, various forms of therapy, principles of communication and characterizes residential care. The practical part analyzes the direct observation of respondents in individual categories examined.
The aim of the thesis clarify whether the selected activation activities to help users of the service to adapt, what are the reasons for the improvement or worsening of activities of everyday life of users with Alzheimer's disease during the adaptation process.
Dementia, treatment of dementia, communication, motivational activities, residential care
Zásady pro vypracování
1) Výběr tématu k diplomové práci
2) Studium literatury
3) Formulace výzkumného problému
4) Stanovení metodiky práce
5) Vypracování teoretické části
6) Analýza a vyhodnocení získaných dat
Zásady pro vypracování
1) Výběr tématu k diplomové práci
2) Studium literatury
3) Formulace výzkumného problému
4) Stanovení metodiky práce
5) Vypracování teoretické části
6) Analýza a vyhodnocení získaných dat
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Roman a Jiří Obenberger. Alzheimerova choroba. Praha: Maxdorf, 1998. ISBN 80-858-0088-8.
HORT, Jabub a Roman Jirák. Alzheimerova choroba a jiné demence, aneb, Co v učebnicích 20. století nebylo. Vyd. 1. Praha: MediMedia Information, 2007. ISBN 978-808-6336-077.
ODENDAAL, Johannes. Zvířata a naše mentální zdraví: proč, co a jak. Vyd. v češtině 1. Praha: Brázda, 2007, 173 s. ISBN 978-802-0903-563.
ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. ISBN 80-717-8616-0.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 295 s. ISBN 80-244-1075-3.
KOUKOLÍK, František a Roman JIRÁK. Alzheimerova nemoc a další demence. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 229 s. ISBN 80-716-9615-3.
KLUSOŇOVÁ, Eva a Jiřina ŠPIČKOVÁ. Ergoterapie: Učeb. pro stř. zdrav. šk. stud. obor rehabilitační prac. 2.vyd., 1. vyd. v Avicenu. Praha: Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0030-X.
KOLEKTIV, Herbert Hanuš a. Speciální psychiatrie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-718-4873-5.
WALSH, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory: interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Vyd. 1. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2005, 203 s. ISBN 80-717-8970-4.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Roman a Jiří Obenberger. Alzheimerova choroba. Praha: Maxdorf, 1998. ISBN 80-858-0088-8.
HORT, Jabub a Roman Jirák. Alzheimerova choroba a jiné demence, aneb, Co v učebnicích 20. století nebylo. Vyd. 1. Praha: MediMedia Information, 2007. ISBN 978-808-6336-077.
ODENDAAL, Johannes. Zvířata a naše mentální zdraví: proč, co a jak. Vyd. v češtině 1. Praha: Brázda, 2007, 173 s. ISBN 978-802-0903-563.
ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. ISBN 80-717-8616-0.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 295 s. ISBN 80-244-1075-3.
KOUKOLÍK, František a Roman JIRÁK. Alzheimerova nemoc a další demence. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 229 s. ISBN 80-716-9615-3.
KLUSOŇOVÁ, Eva a Jiřina ŠPIČKOVÁ. Ergoterapie: Učeb. pro stř. zdrav. šk. stud. obor rehabilitační prac. 2.vyd., 1. vyd. v Avicenu. Praha: Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0030-X.
KOLEKTIV, Herbert Hanuš a. Speciální psychiatrie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-718-4873-5.
WALSH, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory: interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Vyd. 1. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2005, 203 s. ISBN 80-717-8970-4.