Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění spokojenosti dětí a jejich rodičů se základní školou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly, popisující volný čas, charakteristiky dětí v období mladšího školního věku, pedagogické ovlivňování volného času a vybrané výchovné problémy v družině i samotná školní družina. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření zjištující, jak vnímají děti výchovu mimo vyučování.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the satisfaction of children and their parents with elementary school. In the theoretical part are chapters describing leisure characteristics of children during school age, pedagogical influence of free time and selected educational problems in nursery school club itself. The practical part is focused on the survey investigating how children perceive education outside of the classroom.
Klíčová slova
Volný čas, školní družina, mladší školní věk, výchova mimo vyučování, vychovatel, výchovné problémy.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, school club, younger school age, education outside the classroom, educator, educational problems.
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění spokojenosti dětí a jejich rodičů se základní školou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly, popisující volný čas, charakteristiky dětí v období mladšího školního věku, pedagogické ovlivňování volného času a vybrané výchovné problémy v družině i samotná školní družina. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření zjištující, jak vnímají děti výchovu mimo vyučování.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the satisfaction of children and their parents with elementary school. In the theoretical part are chapters describing leisure characteristics of children during school age, pedagogical influence of free time and selected educational problems in nursery school club itself. The practical part is focused on the survey investigating how children perceive education outside of the classroom.
Klíčová slova
Volný čas, školní družina, mladší školní věk, výchova mimo vyučování, vychovatel, výchovné problémy.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, school club, younger school age, education outside the classroom, educator, educational problems.
Zásady pro vypracování
1. Popis družiny.
2. Charakterizace vychovatele a jeho činností v družině.
3. Dokumentace jednoho roku činností.
4. Sestavit anketu o spokojenosti dětí v družině.
5. Vyhodnotit zjištěné údaje. Pokud zjistím, že je nízká spokojenost, navrhnu změny v družině.
Zásady pro vypracování
1. Popis družiny.
2. Charakterizace vychovatele a jeho činností v družině.
3. Dokumentace jednoho roku činností.
4. Sestavit anketu o spokojenosti dětí v družině.
5. Vyhodnotit zjištěné údaje. Pokud zjistím, že je nízká spokojenost, navrhnu změny v družině.
Seznam doporučené literatury
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-586-8.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Rok ve školní družině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-1074-0.
KULHÁNKOVÁ, Alena. Kreslíme a hrajeme si ve školní družině. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-394-9.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy ve výchově. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, 1988.
Dařílek, P., & Kusák, P. Pedagogická psychologie. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2001. ISBN 8024402947.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP.. Olomouc, 2007. ISBN 80-85783-73-8.
NOVÁKOVÁ, Z. Bezpečnost a ochrana zdraví žáků na školách - školní a pracovní úrazy. . Olomouc: VUP Olomouc, 2007.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
Seznam doporučené literatury
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-586-8.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Rok ve školní družině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-1074-0.
KULHÁNKOVÁ, Alena. Kreslíme a hrajeme si ve školní družině. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-394-9.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy ve výchově. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, 1988.
Dařílek, P., & Kusák, P. Pedagogická psychologie. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2001. ISBN 8024402947.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP.. Olomouc, 2007. ISBN 80-85783-73-8.
NOVÁKOVÁ, Z. Bezpečnost a ochrana zdraví žáků na školách - školní a pracovní úrazy. . Olomouc: VUP Olomouc, 2007.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
Přílohy volně vložené
Příloha 1: Základní identifikační údaje družiny ZŠ a MŠ Řezníčkova
Příloha 2: Vnitřní řád školní družiny
Příloha 3: Dotazník pro děti
Příloha 4: Anketa pro rodiče
Příloha 5: Snímky ze školní družiny