Diplomová práce se zabývá testováním a komparací motorické výkonnosti u žáků na II. stupni ZŠ. Hlavním cílem je zjistit pomocí nové testové sestavy, která byla vytvořena na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého, úroveň motorické výkonnosti žáků ve vybraných městských a vesnických školách Plzeňského kraje.
Dílčími cíli je komparace motorické výkonnosti mezi pohlavími žáků, komparace mezi ZŠ městskou a vesnickou. Dále pak porovnat námi naměřené výsledky se zjištěnými normami pro stejně starou populaci před dvaceti lety.
Novou testovou sestavou (5 motorických testů, 2 somatická měření) jsme zjišťovali úroveň motorické výkonnosti u 260 dívek a 274 chlapců z vybraných ZŠ. K hodnocení výsledků jsme využili statistických metod.
Anotace v angličtině
The thesis deals with testing and comparison of motor performance of upper primary school pupils. The main objective is to find out the level of motor performance of pupils in selected urban and rural schools of the Pilsen region by means of a new testing set created at the Faculty of Physical Culture at Palacký University.
Partial objectives are a comparison of motor performance between urban and rural primary schools, a comparison between genders and also comparison of measured results with the standards identified for the same age group twenty years ago.
We applied the new test set (5 motor skills tests, 2 somatic measurements) to find out the level of motor performance of 260 girls and 274 boys from selected primary schools. We used statistical methods to evaluate the results.
Klíčová slova
Starší školní věk, motorická výkonnost, motorické testy, souběžná validita.
Klíčová slova v angličtině
Older school age, motoric performance, motoric tests,concurrent validity
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá testováním a komparací motorické výkonnosti u žáků na II. stupni ZŠ. Hlavním cílem je zjistit pomocí nové testové sestavy, která byla vytvořena na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého, úroveň motorické výkonnosti žáků ve vybraných městských a vesnických školách Plzeňského kraje.
Dílčími cíli je komparace motorické výkonnosti mezi pohlavími žáků, komparace mezi ZŠ městskou a vesnickou. Dále pak porovnat námi naměřené výsledky se zjištěnými normami pro stejně starou populaci před dvaceti lety.
Novou testovou sestavou (5 motorických testů, 2 somatická měření) jsme zjišťovali úroveň motorické výkonnosti u 260 dívek a 274 chlapců z vybraných ZŠ. K hodnocení výsledků jsme využili statistických metod.
Anotace v angličtině
The thesis deals with testing and comparison of motor performance of upper primary school pupils. The main objective is to find out the level of motor performance of pupils in selected urban and rural schools of the Pilsen region by means of a new testing set created at the Faculty of Physical Culture at Palacký University.
Partial objectives are a comparison of motor performance between urban and rural primary schools, a comparison between genders and also comparison of measured results with the standards identified for the same age group twenty years ago.
We applied the new test set (5 motor skills tests, 2 somatic measurements) to find out the level of motor performance of 260 girls and 274 boys from selected primary schools. We used statistical methods to evaluate the results.
Klíčová slova
Starší školní věk, motorická výkonnost, motorické testy, souběžná validita.
Klíčová slova v angličtině
Older school age, motoric performance, motoric tests,concurrent validity