Tato bakalarska prace se zabyva analyzou vypravecich postupu prvnich dvou sezon americkeho serialu House of Cards z produkce spolecnosti Netflix. Hlavnim terminologickym a metodologickym vychodiskem je koncept tzv. komplexni narace formulovavny teoretikem Jason Mittelem, ktery vnem reagoval na promenu vypraveni v americke televizni tvorbe od 90. let. Konkretnim cilem prace je tedy stanovit, zda a jakymi zpusoby uvedeny serial dosahuje charaktetistik komplexni televize.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on analysis of narrative strategies of the first two seasons of American series House of Cards from Netflix production. Main terminological and methodological resource is the concept of Complex TV formulated by scholar Jason Mittel who in this study reacted to shifts in narration in American television in the 90'. Particular aim of this thesis is to describe if and how the series fulfills the complex TV characteristics.
Klíčová slova
televize, komplexní vyprávění, televizní narace, House of Cards, antihrdina
Klíčová slova v angličtině
television, complex narration, television narrative, House of Cards, antihero
Rozsah průvodní práce
46 s. (60 720 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalarska prace se zabyva analyzou vypravecich postupu prvnich dvou sezon americkeho serialu House of Cards z produkce spolecnosti Netflix. Hlavnim terminologickym a metodologickym vychodiskem je koncept tzv. komplexni narace formulovavny teoretikem Jason Mittelem, ktery vnem reagoval na promenu vypraveni v americke televizni tvorbe od 90. let. Konkretnim cilem prace je tedy stanovit, zda a jakymi zpusoby uvedeny serial dosahuje charaktetistik komplexni televize.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on analysis of narrative strategies of the first two seasons of American series House of Cards from Netflix production. Main terminological and methodological resource is the concept of Complex TV formulated by scholar Jason Mittel who in this study reacted to shifts in narration in American television in the 90'. Particular aim of this thesis is to describe if and how the series fulfills the complex TV characteristics.
Klíčová slova
televize, komplexní vyprávění, televizní narace, House of Cards, antihrdina
Klíčová slova v angličtině
television, complex narration, television narrative, House of Cards, antihero
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na analýzu seriálu House of Cards. Cílem je analyzovat seriál z hlediska televizní formy, tedy zohlednit seriál z perspektivy produkčních okolností (s předpokládaným důrazem na fakt, že se jedná o první původní produkt původně "servisní" společnosti Netflix) a především jejích narativních, stylových a tématických úrovní. Vzhledem k faktu, že se jedná o remake stejnojmenného seriálu BBC z počátku 90. let, může se i tato vazba stát předmětem analýzy.
Metodologicky se práce bude držet v rámci odvozeném z principů a terminologie analýzy formy, samozřejmě s ohledem na seriálový charakter zkoumaného televizního pořadu či aktuální koncepty televizní naratologie (komplex TV, J. Mittel).
Vzhledem k faktu, že seriál je stále vysílán, dojde ke zúžení zkoumaného materiálu na vybrané sezóny (předpoklad je analýza 1. a 2. sezóny).
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na analýzu seriálu House of Cards. Cílem je analyzovat seriál z hlediska televizní formy, tedy zohlednit seriál z perspektivy produkčních okolností (s předpokládaným důrazem na fakt, že se jedná o první původní produkt původně "servisní" společnosti Netflix) a především jejích narativních, stylových a tématických úrovní. Vzhledem k faktu, že se jedná o remake stejnojmenného seriálu BBC z počátku 90. let, může se i tato vazba stát předmětem analýzy.
Metodologicky se práce bude držet v rámci odvozeném z principů a terminologie analýzy formy, samozřejmě s ohledem na seriálový charakter zkoumaného televizního pořadu či aktuální koncepty televizní naratologie (komplex TV, J. Mittel).
Vzhledem k faktu, že seriál je stále vysílán, dojde ke zúžení zkoumaného materiálu na vybrané sezóny (předpoklad je analýza 1. a 2. sezóny).
Seznam doporučené literatury
ALLRATH, Gaby GYMNICH, Marion (eds.). Narrative Strategies in Television Series. 1st edition. Houndmills and New York: Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 1-4039-9605-9.
BORDWELL, David THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BUTLER, G. Jeremy. Television: Critical Methods and Applications. 1th edition. Mahwah and London: Lawrence Erlbaum Associates, 2007. ISBN 0-8058-5415-0.
CREEBER, Glen (ed.). The Television Genre Book. 1st edition. London: BFI, 2001. ISBN 0-85170-849-8.
HAMMOND, Michael MAZDON, Lucy (eds.). The Contemporary Television Series. 1st edition. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2005. ISBN 0-7486-1901-1.
MCCABE, Janet AKASS, Kim (eds.). Quality TV: Contemporary American Television and Beyond. London: I. B. Tauris, 2007. ISBN 9781845115111.
MITTEL, Jason (2015). Complex TV. New York: NY University Press. ISBN 978-0-8147-7135-8.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: Jeden přístup, mnoho metod. In Iluminace 10, 1998, č. 1, s. 5-36. ISSN 0862-397X.
Seznam doporučené literatury
ALLRATH, Gaby GYMNICH, Marion (eds.). Narrative Strategies in Television Series. 1st edition. Houndmills and New York: Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 1-4039-9605-9.
BORDWELL, David THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BUTLER, G. Jeremy. Television: Critical Methods and Applications. 1th edition. Mahwah and London: Lawrence Erlbaum Associates, 2007. ISBN 0-8058-5415-0.
CREEBER, Glen (ed.). The Television Genre Book. 1st edition. London: BFI, 2001. ISBN 0-85170-849-8.
HAMMOND, Michael MAZDON, Lucy (eds.). The Contemporary Television Series. 1st edition. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2005. ISBN 0-7486-1901-1.
MCCABE, Janet AKASS, Kim (eds.). Quality TV: Contemporary American Television and Beyond. London: I. B. Tauris, 2007. ISBN 9781845115111.
MITTEL, Jason (2015). Complex TV. New York: NY University Press. ISBN 978-0-8147-7135-8.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: Jeden přístup, mnoho metod. In Iluminace 10, 1998, č. 1, s. 5-36. ISSN 0862-397X.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila svoji práci především s důrazem na cíle, metodologii a závěry, k nimž dospěla. Diplomantka zodpověděla otázky z posudů, prokázala znalost kontextu seriálu House of Cards a a orientaci v aktuálních tendencích "komplexní TV".
Práce byla zkontrolována v systému Theses a nebyla nalezena významná zhoda s necitovaným textem. Obhájená práce není plagiát.