Tato diplomová práce se zabývá Heavy metalem v období zvaném Nová vlna britského
heavy metalu. Na třech reprezentativních kapelách si všímá vlivů a zdrojů inspirace kapel, které vznikly v daném období a dává vznik těchto kapel do širšího obrazu z pohledu historie a sociálního pozadí a podmínek. Těchto vlivů si poté všímá v části s rozborem textů písní jednotlivých kapel a ukazuje spojitost této "ďábelské" hudby s širším kulturním obrazem a její spojitost nejen s populární kulturou, ale také klasickou literaturou.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Heavy Metal music in the era which is called The New Wave of British Heavy Metal. On three representatives notices the influences and sources of inspiration for bands emerging in chosen timeline, putting their emergence and existence in the larger picture of history and social conditions and climate they lived in. These influences and inspirations are then pointed out on lyrics of the particular band and shows connection of this "evil" kind of music with broader cultural picture and that they are interlocked not only with popular culture, but also with classical literature as well.
Klíčová slova
heavy metal, Motörhead, Judas Priest, Iron Maiden, Nová vlna britského heavy metalu, texty heavymetalových písní
Klíčová slova v angličtině
heavy metal, Motörhead, Judas Priest, Iron Maiden, New Wave of British Heavy Metal, heavy metal lyrics
Rozsah průvodní práce
85 s. (129 000 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá Heavy metalem v období zvaném Nová vlna britského
heavy metalu. Na třech reprezentativních kapelách si všímá vlivů a zdrojů inspirace kapel, které vznikly v daném období a dává vznik těchto kapel do širšího obrazu z pohledu historie a sociálního pozadí a podmínek. Těchto vlivů si poté všímá v části s rozborem textů písní jednotlivých kapel a ukazuje spojitost této "ďábelské" hudby s širším kulturním obrazem a její spojitost nejen s populární kulturou, ale také klasickou literaturou.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Heavy Metal music in the era which is called The New Wave of British Heavy Metal. On three representatives notices the influences and sources of inspiration for bands emerging in chosen timeline, putting their emergence and existence in the larger picture of history and social conditions and climate they lived in. These influences and inspirations are then pointed out on lyrics of the particular band and shows connection of this "evil" kind of music with broader cultural picture and that they are interlocked not only with popular culture, but also with classical literature as well.
Klíčová slova
heavy metal, Motörhead, Judas Priest, Iron Maiden, Nová vlna britského heavy metalu, texty heavymetalových písní
Klíčová slova v angličtině
heavy metal, Motörhead, Judas Priest, Iron Maiden, New Wave of British Heavy Metal, heavy metal lyrics
Zásady pro vypracování
1) Introduction
2) Early Heavy Metal
3) New Wave of British Heavy Metal
a) Motörhead
b) Judas Priest
c) Iron Maiden
4) New Wave of American Heavy Metal
a) Metallica
b) Pantera
c) Chimaira
5) Comparison, influences
6) Conclusion
Cílem této práce je nastínit vývoj heavy metalu v 80. a 90. letech 20. století v Británii a USA. Pomocí vybraných kapel, reprezentativních pro dané období jednak v Británii, jednak v USA, se autor pokusí ukázat v jakém kulturním prostředí daný žánr vznikl a jak působí vzájemné vlivy mezi Británií a USA. Pozornost bude věnována také textům písní vybraných kapel, jak se vymezuje, co je nosným tématem, jestli jde o druh revolty apod. Práce jako taková pak bude stručným přehledem vývoje heavy metalu ve vybraném období spolu s důvody, proč se tento styl dal tímto směrem, jaké kulturní vlivy jej k tomuto vedly. Všechna použitá literatura bude správně citována.
Zásady pro vypracování
1) Introduction
2) Early Heavy Metal
3) New Wave of British Heavy Metal
a) Motörhead
b) Judas Priest
c) Iron Maiden
4) New Wave of American Heavy Metal
a) Metallica
b) Pantera
c) Chimaira
5) Comparison, influences
6) Conclusion
Cílem této práce je nastínit vývoj heavy metalu v 80. a 90. letech 20. století v Británii a USA. Pomocí vybraných kapel, reprezentativních pro dané období jednak v Británii, jednak v USA, se autor pokusí ukázat v jakém kulturním prostředí daný žánr vznikl a jak působí vzájemné vlivy mezi Británií a USA. Pozornost bude věnována také textům písní vybraných kapel, jak se vymezuje, co je nosným tématem, jestli jde o druh revolty apod. Práce jako taková pak bude stručným přehledem vývoje heavy metalu ve vybraném období spolu s důvody, proč se tento styl dal tímto směrem, jaké kulturní vlivy jej k tomuto vedly. Všechna použitá literatura bude správně citována.
Seznam doporučené literatury
Arnett, Jeffrey Jensen. Metalheads? Heavy Metal Music and Adolescent Alienation. Westview Press, 1996.
Charlton, Katherine. Rock Music Styles: A History. McGraw Hill. New York: HarperColins, 2003.
Christe, Ian. Sound of the Beast: The Complete Headbanging History of Heavy Metal. New York: HarperColins, 2004.
Kahn-Harris, Keith. Extreme Metal: Music and Culture on the Edge. Oxford: Berg, 2007.
Walser, Robert. Running with the Devil - Power, Gender and Madness in Heavy Metal Music. Middletown: Wesleyan University Press, 2000.
Weinstein, Deena. Heavy Metal: The Music and its Culture. Los Angeles: University of California Press, 1969.
Seznam doporučené literatury
Arnett, Jeffrey Jensen. Metalheads? Heavy Metal Music and Adolescent Alienation. Westview Press, 1996.
Charlton, Katherine. Rock Music Styles: A History. McGraw Hill. New York: HarperColins, 2003.
Christe, Ian. Sound of the Beast: The Complete Headbanging History of Heavy Metal. New York: HarperColins, 2004.
Kahn-Harris, Keith. Extreme Metal: Music and Culture on the Edge. Oxford: Berg, 2007.
Walser, Robert. Running with the Devil - Power, Gender and Madness in Heavy Metal Music. Middletown: Wesleyan University Press, 2000.
Weinstein, Deena. Heavy Metal: The Music and its Culture. Los Angeles: University of California Press, 1969.