Diplomová práce je zaměřena na popis a vysvětlení sluchového postižení. Práce popisuje typy sluchového postižení a kategorie osob se sluchovým postižením a nastiňuje podobnost surdopedické terminologie v ČR a v Německu. Přibližuje formy komunikace a přístupy ke vzdělávání osob se sluchovým postižením. Práce popisuje historii péče o osoby se sluchovým postižením v ČR a v Německu. Stěžejní část diplomové práce je charakteristika výchovně vzdělávacího systému v Německu, která je zakončena srovnáním výchovně - vzdělávacího systému v ČR.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description and explanation of hearing impairment. The work describes the types of hearing impairment and categories of persons with hearing impairment and outlines the similarities between hearing impairment terminology in the Czech Republic and Germany. The thesis is also clarifying forms of communication and training approaches for those with hearing impairments. It describes the history of hearing impairment care in the Czech Republic and Germany. The fundamental part of the thesis represents the characteristic of the education system in Germany, which is concluded by comparing the education system in the Czech Republic
Klíčová slova
sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, výchovně vzdělávací systém v Německu, historie péče o osoby se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, people with hearing disabilities, the education system in Germany, the history of hearing impairments care
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na popis a vysvětlení sluchového postižení. Práce popisuje typy sluchového postižení a kategorie osob se sluchovým postižením a nastiňuje podobnost surdopedické terminologie v ČR a v Německu. Přibližuje formy komunikace a přístupy ke vzdělávání osob se sluchovým postižením. Práce popisuje historii péče o osoby se sluchovým postižením v ČR a v Německu. Stěžejní část diplomové práce je charakteristika výchovně vzdělávacího systému v Německu, která je zakončena srovnáním výchovně - vzdělávacího systému v ČR.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description and explanation of hearing impairment. The work describes the types of hearing impairment and categories of persons with hearing impairment and outlines the similarities between hearing impairment terminology in the Czech Republic and Germany. The thesis is also clarifying forms of communication and training approaches for those with hearing impairments. It describes the history of hearing impairment care in the Czech Republic and Germany. The fundamental part of the thesis represents the characteristic of the education system in Germany, which is concluded by comparing the education system in the Czech Republic
Klíčová slova
sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, výchovně vzdělávací systém v Německu, historie péče o osoby se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, people with hearing disabilities, the education system in Germany, the history of hearing impairments care
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Orientace v odborné literatuře 3. Studium odborné literatury a dalších zdrojů 4. Stanovení cíle práce 5. Spolupráce se speciálními pedagogy 6. Vypracování diplomové práce 7. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Orientace v odborné literatuře 3. Studium odborné literatury a dalších zdrojů 4. Stanovení cíle práce 5. Spolupráce se speciálními pedagogy 6. Vypracování diplomové práce 7. Závěr
Seznam doporučené literatury
GROßE, K.-D. Das Bildungwesen für Hörbehinderte in der Bundesrepublik Deutschland. Heidelberg: Edition S, 2003. ISBN 3-8253-8312-1 HRICOVÁ, L. Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5564-3 HRICOVÁ, L., KLENKOVÁ, J. Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Würtemberg. In HAVEL, J., FIALOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Brno: Paido, 2010, s. 233-248. ISBN 978-80-7315-202-4 LEONHARDT, A. Einführung in die Hörgeschädigtenpädagogik. Basel: E. Reinhardt, 1999. ISBN 3-497-01506-7
Seznam doporučené literatury
GROßE, K.-D. Das Bildungwesen für Hörbehinderte in der Bundesrepublik Deutschland. Heidelberg: Edition S, 2003. ISBN 3-8253-8312-1 HRICOVÁ, L. Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5564-3 HRICOVÁ, L., KLENKOVÁ, J. Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Würtemberg. In HAVEL, J., FIALOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Brno: Paido, 2010, s. 233-248. ISBN 978-80-7315-202-4 LEONHARDT, A. Einführung in die Hörgeschädigtenpädagogik. Basel: E. Reinhardt, 1999. ISBN 3-497-01506-7