Práce se zabývá aplikací aktivizačních metod do výuky ošetřovatelství na SZŠ. Hlavním cílem bylo zmapovat používání aktivizačních metod na vybraných školách v Jihočeském kraji. Dalším cílem bylo vypracovat soubor aktivizačních metod na konkrétní témata z předmětu ošetřovatelství a tyto metody evaluovat žáky. Zjištěné výsledky jsou zpracovány graficky a porovnány mezi sebou.
Anotace v angličtině
The work deals with the application of activation methods in teaching of nursing at Secondary medical schools. The main aim of the thesis was to explore the use of activation methods in selected schoools in the South Bohemia Region. Another object was to create a set of activation methods related to specific topics from subject nursing and ask the students to evaluate them. Results of the research are presented in graphs and compared with each other.
activity, teaching method, activation method, subject nursing, medical assistant
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá aplikací aktivizačních metod do výuky ošetřovatelství na SZŠ. Hlavním cílem bylo zmapovat používání aktivizačních metod na vybraných školách v Jihočeském kraji. Dalším cílem bylo vypracovat soubor aktivizačních metod na konkrétní témata z předmětu ošetřovatelství a tyto metody evaluovat žáky. Zjištěné výsledky jsou zpracovány graficky a porovnány mezi sebou.
Anotace v angličtině
The work deals with the application of activation methods in teaching of nursing at Secondary medical schools. The main aim of the thesis was to explore the use of activation methods in selected schoools in the South Bohemia Region. Another object was to create a set of activation methods related to specific topics from subject nursing and ask the students to evaluate them. Results of the research are presented in graphs and compared with each other.
activity, teaching method, activation method, subject nursing, medical assistant
Zásady pro vypracování
Sestavení programu práce
Studium odborné literatury
Stanovení dílčích cílů a úkolů
Realizace výzkumu
Pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce
Zásady pro vypracování
Sestavení programu práce
Studium odborné literatury
Stanovení dílčích cílů a úkolů
Realizace výzkumu
Pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce
Seznam doporučené literatury
1) KOTRBA, T., LACINA, L. 2007. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. 1. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal. 186 s. ISBN 978-80-87029-12-1.
2) GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. 2007. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. 1. vyd. Olomouc: Hanex. 178 s. ISBN 978-80-85783-73-5.
3) SILBERMAN, M., LAWSON, K. 1997. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál. 311 s. ISBN 80-7178-124-X.
4) PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. 2009. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity; sv. č. 114. 147 s. ISBN 978-80-210-4834-8.
5) SITNÁ, D. 2009. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. 1. vyd. Praha: Portál. 150 s. ISBN 978-80-7367-246-1.
Seznam doporučené literatury
1) KOTRBA, T., LACINA, L. 2007. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. 1. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal. 186 s. ISBN 978-80-87029-12-1.
2) GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. 2007. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. 1. vyd. Olomouc: Hanex. 178 s. ISBN 978-80-85783-73-5.
3) SILBERMAN, M., LAWSON, K. 1997. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál. 311 s. ISBN 80-7178-124-X.
4) PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. 2009. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity; sv. č. 114. 147 s. ISBN 978-80-210-4834-8.
5) SITNÁ, D. 2009. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. 1. vyd. Praha: Portál. 150 s. ISBN 978-80-7367-246-1.