Práce se zabývá životní spokojeností studentů Sociální pedagogiky na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Teoretická část vymezuje termín životní spokojenost z pohledu pozitivní psychologie vůči termínům kvalita života, štěstí a osobní pohoda. V této části se práce zabývá zdroji životní spokojenosti, zkoumá osobnost sociálního pedagoga.
Praktická část popisuje výzkum a interpretuje jeho výsledky. Cílem praktické části práce bylo zjistit míru životní spokojenosti studentů Sociální pedagogiky na Univerzitě Palackého v Olomouci, zjistit jaká je jejich celková životní spokojenost, jaká je jejich spokojenost v jednotlivých oblastech a v které oblasti jsou nejspokojenější. V této části jsou porovnávány výsledky denních studentů a studentů kombinované formy studia a ověřovány hypotézy.
Anotace v angličtině
The work deals with the satisfaction of students studying Social Pedagogy at the Palacký University in Olomouc. The theoretical part defines the term life satisfaction from the perspective of positive psychology, dealing with related terms, such as quality of life, happiness and personal well-being. Dealing as well with the sources of life satisfaction--exploring personality and social pedagogue. The practical portion describes and interprets the results of the research. The aim of the practical portion of the thesis was to determine the degree of life satisfaction of students studying Social Pedagogy at the Palacký University in Olomouc. Furthermore to find out what is their overall life satisfaction and what is their specific satisfaction in each of the areas. In this part are compared results of daily students and students distance education programme and test hypotheses.
Klíčová slova
životní spokojenost, osobní pohoda, štěstí, kvalita života, sociální pedagog, sociální pedagogika, studenti
Klíčová slova v angličtině
life satisfaction, well-being, happiness, quality of life, Social Pedagog, Social Pedagogy, students
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá životní spokojeností studentů Sociální pedagogiky na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Teoretická část vymezuje termín životní spokojenost z pohledu pozitivní psychologie vůči termínům kvalita života, štěstí a osobní pohoda. V této části se práce zabývá zdroji životní spokojenosti, zkoumá osobnost sociálního pedagoga.
Praktická část popisuje výzkum a interpretuje jeho výsledky. Cílem praktické části práce bylo zjistit míru životní spokojenosti studentů Sociální pedagogiky na Univerzitě Palackého v Olomouci, zjistit jaká je jejich celková životní spokojenost, jaká je jejich spokojenost v jednotlivých oblastech a v které oblasti jsou nejspokojenější. V této části jsou porovnávány výsledky denních studentů a studentů kombinované formy studia a ověřovány hypotézy.
Anotace v angličtině
The work deals with the satisfaction of students studying Social Pedagogy at the Palacký University in Olomouc. The theoretical part defines the term life satisfaction from the perspective of positive psychology, dealing with related terms, such as quality of life, happiness and personal well-being. Dealing as well with the sources of life satisfaction--exploring personality and social pedagogue. The practical portion describes and interprets the results of the research. The aim of the practical portion of the thesis was to determine the degree of life satisfaction of students studying Social Pedagogy at the Palacký University in Olomouc. Furthermore to find out what is their overall life satisfaction and what is their specific satisfaction in each of the areas. In this part are compared results of daily students and students distance education programme and test hypotheses.
Klíčová slova
životní spokojenost, osobní pohoda, štěstí, kvalita života, sociální pedagog, sociální pedagogika, studenti
Klíčová slova v angličtině
life satisfaction, well-being, happiness, quality of life, Social Pedagog, Social Pedagogy, students
Zásady pro vypracování
1. Stanovení tématu a cíle bakalářské práce: leden - březen 2012
2. Výběr a studium literatury: březen - červen 2012
3. Zpracování teoretické části bakalářské práce: červen - říjen 2012
4. Zpracování praktické části bakalářské práce: říjen 2012 - leden 2013
5. Vypracování celkové podoby bakalářské práce: leden - únor 2013
6. Vytvoření příloh, kompletace a odevzdání konečné verze bakalářské práce: březen 2013
Zásady pro vypracování
1. Stanovení tématu a cíle bakalářské práce: leden - březen 2012
2. Výběr a studium literatury: březen - červen 2012
3. Zpracování teoretické části bakalářské práce: červen - říjen 2012
4. Zpracování praktické části bakalářské práce: říjen 2012 - leden 2013
5. Vypracování celkové podoby bakalářské práce: leden - únor 2013
6. Vytvoření příloh, kompletace a odevzdání konečné verze bakalářské práce: březen 2013
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M. (2001). Osobnostní determinanty sebehodnocení a životní spokojenosti: mezipohlavní rozdíly. Československá psychologie, 45 (5), s. 297 - 305.
BLATNÝ, M. a kol. (2010). Psychologie osobnosti. Hlavní témata, současné přístupy. Praha: GRADA Publishing.
BLATNÝ, M., OSECKÁ, L. (1998). Zdroje sebehodnocení a životní spokojenosti: Osobnost a strategie zvládání. Československá psychologie, 42 (5), s. 385 - 394.
FAHRENBERG, J., MYRTEK, M., SCHUMACHER, J., BRÄHLER, E. (2001). Dotazník životní spokojenosti. Překlad a úprava: Rodná, K., Rodný, T. Praha: Testcentrum.
FERJENČÍK, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.
FRANKL, V. E. (1994). Člověk hledá smysl. Úvod do logoterapie. Praha: Psychoanalytické nakladateství J. Kocourek.
HAMPLOVÁ, D. (2004). Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
HAMPLOVÁ, D.(2006). Životní spokojenost, štěstí a rodinný stav v 21 evropských zemích. Sociologický časopis 1, s. 35 - 55.
KŘIVOHLAVÝ, J. (2007). Kdy je člověk šťastný. Psychologie Dnes, 13 (4), s. 46 - 49.
LAŠEK, J. (2004). Subjektivní životní spokojenost u tří věkových skupin respondentů. Československá psychologie, 48 (3), s. 215 - 224.
MATOUŠEK, O. (1997). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
ŠOLCOVÁ, I., KEBZA, V.(2004). Kvalita života v psychologii: Osobní pohoda (well -being), její determinanty a prediktory. In Sborník příspěvků z konference. Kostelec nad Černými lesy: IZPE - Institut zdravotní politiky a ekonomiky, s. 21 - 32.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M. (2001). Osobnostní determinanty sebehodnocení a životní spokojenosti: mezipohlavní rozdíly. Československá psychologie, 45 (5), s. 297 - 305.
BLATNÝ, M. a kol. (2010). Psychologie osobnosti. Hlavní témata, současné přístupy. Praha: GRADA Publishing.
BLATNÝ, M., OSECKÁ, L. (1998). Zdroje sebehodnocení a životní spokojenosti: Osobnost a strategie zvládání. Československá psychologie, 42 (5), s. 385 - 394.
FAHRENBERG, J., MYRTEK, M., SCHUMACHER, J., BRÄHLER, E. (2001). Dotazník životní spokojenosti. Překlad a úprava: Rodná, K., Rodný, T. Praha: Testcentrum.
FERJENČÍK, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.
FRANKL, V. E. (1994). Člověk hledá smysl. Úvod do logoterapie. Praha: Psychoanalytické nakladateství J. Kocourek.
HAMPLOVÁ, D. (2004). Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
HAMPLOVÁ, D.(2006). Životní spokojenost, štěstí a rodinný stav v 21 evropských zemích. Sociologický časopis 1, s. 35 - 55.
KŘIVOHLAVÝ, J. (2007). Kdy je člověk šťastný. Psychologie Dnes, 13 (4), s. 46 - 49.
LAŠEK, J. (2004). Subjektivní životní spokojenost u tří věkových skupin respondentů. Československá psychologie, 48 (3), s. 215 - 224.
MATOUŠEK, O. (1997). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
ŠOLCOVÁ, I., KEBZA, V.(2004). Kvalita života v psychologii: Osobní pohoda (well -being), její determinanty a prediktory. In Sborník příspěvků z konference. Kostelec nad Černými lesy: IZPE - Institut zdravotní politiky a ekonomiky, s. 21 - 32.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Které výsledky Vás nejvíce překvapily?
2. Jak byste definovala životní spokojenost?
3. Budete v tomto tématu dále pokračovat?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: A
Předseda: PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Členové: PhDr. Ing. Ludmila Trochtová
Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.
Mgr. Marcela Fojtíková Roubalová, PhD.
Mgr. Petra Sobková