Tématem této diplomové práce je volný čas studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Teoretická část práce popisuje problematiku volného času, dále se zabývá kvalitou života, životním stylem a způsobem a hodnotami. Také charakterizuje životní období vysokoškoláka. Součástí diplomové práce je výzkum, který mapuje volný čas studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is The leisure time of the students of the Faculty of Education of the Palacký University in Olomouc. The theoretic part of the thesis describes the problems of the leisure time, moreover it is concerned with the quality of life itself, lifestyle as well as ways of life and its values. In addiction, it charakterizes the period of studying at university. The other part of the thesis is a research of the leisure time of the students of the Faculty of Education of the Palacký University in Olomouc.
Klíčová slova
volný čas, hodnoty, kvalita života, vysokoškolský student, životní styl, stres, zájmové aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, values, quality of life, student of the university, lifestyle, stress, hobbies
Rozsah průvodní práce
78 s. (127 090 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je volný čas studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Teoretická část práce popisuje problematiku volného času, dále se zabývá kvalitou života, životním stylem a způsobem a hodnotami. Také charakterizuje životní období vysokoškoláka. Součástí diplomové práce je výzkum, který mapuje volný čas studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is The leisure time of the students of the Faculty of Education of the Palacký University in Olomouc. The theoretic part of the thesis describes the problems of the leisure time, moreover it is concerned with the quality of life itself, lifestyle as well as ways of life and its values. In addiction, it charakterizes the period of studying at university. The other part of the thesis is a research of the leisure time of the students of the Faculty of Education of the Palacký University in Olomouc.
Klíčová slova
volný čas, hodnoty, kvalita života, vysokoškolský student, životní styl, stres, zájmové aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, values, quality of life, student of the university, lifestyle, stress, hobbies
Zásady pro vypracování
Cílem práce je seznámit se s trávením volného času studentů Univerzity Palackého v Olomouci, s faktory, které jej ovlivňují a s osobními představami studentů o jeho ideální podobě.
V teoretické části se práce bude zabývat základními pojmy, definováním volného času, jeho funkcemi, tím jaký má volný čas význam pro člověka. Také se zaměří na nedostatek volného času a problémy s tím spojené, jako je stres, únava, deprese, atd. Dále se bude zabývat přebytkem volného času a jeho negativním využitím.
Pro praktickou část jsem si zvolila kvantitativní výzkum, kde pomocí dotazníků budu získávat informace od studentů Univerzity Palackého v Olomouci o jejich trávení volného času. Chci zjistit, jak studenti tráví svůj volný čas, jakou pro ně má volný čas hodnotu, ale také jak by ho rádi trávili, kdyby měli více financí, času nebo možností.
Závěr shrne dosažené výsledky této práce.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je seznámit se s trávením volného času studentů Univerzity Palackého v Olomouci, s faktory, které jej ovlivňují a s osobními představami studentů o jeho ideální podobě.
V teoretické části se práce bude zabývat základními pojmy, definováním volného času, jeho funkcemi, tím jaký má volný čas význam pro člověka. Také se zaměří na nedostatek volného času a problémy s tím spojené, jako je stres, únava, deprese, atd. Dále se bude zabývat přebytkem volného času a jeho negativním využitím.
Pro praktickou část jsem si zvolila kvantitativní výzkum, kde pomocí dotazníků budu získávat informace od studentů Univerzity Palackého v Olomouci o jejich trávení volného času. Chci zjistit, jak studenti tráví svůj volný čas, jakou pro ně má volný čas hodnotu, ale také jak by ho rádi trávili, kdyby měli více financí, času nebo možností.
Závěr shrne dosažené výsledky této práce.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál. 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B. HOFBAUER,B., HRDLIČKOVÁ, V.,PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
URBANOVSKÁ, Eva. Škola, stres a adolescenti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010, 159 s. ISBN 978-80-244-2561-0 (brož.).
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 467 s. ISBN 978-80-246-1832-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy obecné psychologie. 2007. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007, 91 s. ISBN 978-80-7372-283-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír, SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995, 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
VINAY, Joshi. Stres a zdraví. Vyd. 1. Tomková Dagmar. Praha: Portál, 2010, 156 s. ISBN 978-80-7367-211-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál. 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B. HOFBAUER,B., HRDLIČKOVÁ, V.,PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
URBANOVSKÁ, Eva. Škola, stres a adolescenti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010, 159 s. ISBN 978-80-244-2561-0 (brož.).
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 467 s. ISBN 978-80-246-1832-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy obecné psychologie. 2007. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007, 91 s. ISBN 978-80-7372-283-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír, SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995, 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
VINAY, Joshi. Stres a zdraví. Vyd. 1. Tomková Dagmar. Praha: Portál, 2010, 156 s. ISBN 978-80-7367-211-9.