- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině, Přílohy volně vložené, Rozsah práce
Dizertační práce využívá přístupy z oblasti sociolingvistiky, lingvistické antropologie, aplikované lingvistiky, pedagogiky, genderových studií a chicanských studií. Základ této práce je tvořen souborem tří studií. Všechny tři studie se zaměřují na zkoumání hybridních jazykových praktik, zejména se jedná o fenomén obecně známý jako Spanglish, používaný hispánskými studentkami ve Spojených státech amerických. Studie se konkrétně zaměřují na Los Angeles v Kalifornii. Hlavním objektem zájmu zde byly postoje k jazyku a role, kterou výběr jazykových prostředků hraje při formování etnické identity zmiňované skupiny respondentek. Dalším cílem bylo zároveň dodržování etického kodexu kritické etnografie, jak ji formulovala Cameron et al. (1992), a dialektického přístupu dle Paula Freireho (Freire 1970) k subjektům v rámci výzkumu.
Zásady pro vypracování
Dizertační práce využívá přístupy z oblasti sociolingvistiky, lingvistické antropologie, aplikované lingvistiky, pedagogiky, genderových studií a chicanských studií. Základ této práce je tvořen souborem tří studií. Všechny tři studie se zaměřují na zkoumání hybridních jazykových praktik, zejména se jedná o fenomén obecně známý jako Spanglish, používaný hispánskými studentkami ve Spojených státech amerických. Studie se konkrétně zaměřují na Los Angeles v Kalifornii. Hlavním objektem zájmu zde byly postoje k jazyku a role, kterou výběr jazykových prostředků hraje při formování etnické identity zmiňované skupiny respondentek. Dalším cílem bylo zároveň dodržování etického kodexu kritické etnografie, jak ji formulovala Cameron et al. (1992), a dialektického přístupu dle Paula Freireho (Freire 1970) k subjektům v rámci výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Appel, R.& Muysken, P. (1987). Language contact and bilingualism. London: Edward Arnold Publishers.
Cameron, D.; Frazer, E.; Harvey, P.; Rampton, M.B.H. & Richardson, K. (1992). Researching Language : Issues of Power and Method. London: Routledge.
Duranti. A. (1997). Linguistic Anthropology. Cambridge: Cambridge University Press.
Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.
Grosjean, F. (1982). Life with Two Languages. An introduction to bilingualism. Cambridge, Mass: Harward University.
Morales, E. (2002). Living in Spanglish: The Search for Latino Identity in America. New York: St. Martin's Press.
Ochoa, G. L. (2004). Becoming Neighbors in a Mexican American Community. Power, Conflict, and Solidarity. Austin: University of Texas Press.
Poplack, S. (1980). ?Sometimes I?ll Start a Sentence in Spanish y Termino en Espa?ol: Toward A Typology of Code Switching.? Linguistics 18, 583.
Reinharz, S. (1992). Feminist methods in social research. New York: Oxford University Press.
Romaine, S. (1989). Bilingualism. Oxford: Basil Blackwell.
Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: grounded theory procedures and techniques. Newbury Park: Sage.
Zentella, A C. (1997). Growing Up Bilingual: Puerto Rican Children in New York. Malden, MA: Blackwell.
Seznam doporučené literatury
Appel, R.& Muysken, P. (1987). Language contact and bilingualism. London: Edward Arnold Publishers.
Cameron, D.; Frazer, E.; Harvey, P.; Rampton, M.B.H. & Richardson, K. (1992). Researching Language : Issues of Power and Method. London: Routledge.
Duranti. A. (1997). Linguistic Anthropology. Cambridge: Cambridge University Press.
Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.
Grosjean, F. (1982). Life with Two Languages. An introduction to bilingualism. Cambridge, Mass: Harward University.
Morales, E. (2002). Living in Spanglish: The Search for Latino Identity in America. New York: St. Martin's Press.
Ochoa, G. L. (2004). Becoming Neighbors in a Mexican American Community. Power, Conflict, and Solidarity. Austin: University of Texas Press.
Poplack, S. (1980). ?Sometimes I?ll Start a Sentence in Spanish y Termino en Espa?ol: Toward A Typology of Code Switching.? Linguistics 18, 583.
Reinharz, S. (1992). Feminist methods in social research. New York: Oxford University Press.
Romaine, S. (1989). Bilingualism. Oxford: Basil Blackwell.
Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: grounded theory procedures and techniques. Newbury Park: Sage.
Zentella, A C. (1997). Growing Up Bilingual: Puerto Rican Children in New York. Malden, MA: Blackwell.