Bakalářská diplomová práce je zaměřena na zkoumání jazykové hry jako lexikalně-semantického postupu v kontextu reklamního textu.V teoretické části se uvádí defenice pojmů reklamní text a jazyková hra a jejich zakladní funkce, cíle a klasifikace. Práce obsahuje praktickou část s analýzou 300 excerpovaných reklamních textů, obsahujících jazykovou hru v českém a ruském jazyce (150 textů pro kazdý jazyk). Excerpované reklamní texty jsou rozdělené podle klasifikace V.Z. Sannikova, která je navíc doplněná lexikálními a eufonickými stylistickými prostředky.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on word play as a lexico-semantic process in context of commercial advertising texts. The definitions of word play and advertising text concepts are in my theoretical part, also there is a list of their basic functions, goals and classifications. This work contains practical part with analysis of 300 examples of word play, found in Czech and Russian languages (150 examples for each one). Examples are classified according to classification by V.Z.Sannikov, which is also supplemented with lexical and phonaesthetical stylistic means.
Klíčová slova
jazyková hra, rovina řeči, lexika, semantika, reklamní text
Klíčová slova v angličtině
word play, text of advertising, linguistic sign, lexicon, semantics
Rozsah průvodní práce
36 s. (73 345 znaků), 3 s.
Jazyk
RU
Anotace
Bakalářská diplomová práce je zaměřena na zkoumání jazykové hry jako lexikalně-semantického postupu v kontextu reklamního textu.V teoretické části se uvádí defenice pojmů reklamní text a jazyková hra a jejich zakladní funkce, cíle a klasifikace. Práce obsahuje praktickou část s analýzou 300 excerpovaných reklamních textů, obsahujících jazykovou hru v českém a ruském jazyce (150 textů pro kazdý jazyk). Excerpované reklamní texty jsou rozdělené podle klasifikace V.Z. Sannikova, která je navíc doplněná lexikálními a eufonickými stylistickými prostředky.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on word play as a lexico-semantic process in context of commercial advertising texts. The definitions of word play and advertising text concepts are in my theoretical part, also there is a list of their basic functions, goals and classifications. This work contains practical part with analysis of 300 examples of word play, found in Czech and Russian languages (150 examples for each one). Examples are classified according to classification by V.Z.Sannikov, which is also supplemented with lexical and phonaesthetical stylistic means.
Klíčová slova
jazyková hra, rovina řeči, lexika, semantika, reklamní text
Klíčová slova v angličtině
word play, text of advertising, linguistic sign, lexicon, semantics
Zásady pro vypracování
1. Teoretické základy stylistiky a lexikologie.
2. Vymezit pojem reklama, stanovit její cíl.
3. Druhy reklamy a její jazykové prostředky.
4. Analýza excerpčního materiálu v srovnovacím plánu.
5. Formování výsledků diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretické základy stylistiky a lexikologie.
2. Vymezit pojem reklama, stanovit její cíl.
3. Druhy reklamy a její jazykové prostředky.
4. Analýza excerpčního materiálu v srovnovacím plánu.
5. Formování výsledků diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
A.I. Gorškov. Russkaja stylistika. Stylistika texta i funkcionalnaja stylistika.
Edvard Lotko. Lexikalně-stylistická stránka textů politické propagandy.
Zdeňka Leonovičová. Lexikologie a praktická stylistika ruského jazyka.
Jitka Vysekalová. Reklama: Jak dělat reklamu.
S.N. Berdyšev. Reklamnyj text. Metodika sostavlenija i oformlenija.
Seznam doporučené literatury
A.I. Gorškov. Russkaja stylistika. Stylistika texta i funkcionalnaja stylistika.
Edvard Lotko. Lexikalně-stylistická stránka textů politické propagandy.
Zdeňka Leonovičová. Lexikologie a praktická stylistika ruského jazyka.
Jitka Vysekalová. Reklama: Jak dělat reklamu.
S.N. Berdyšev. Reklamnyj text. Metodika sostavlenija i oformlenija.