Tato závěrečná práce je zaměřena na využití dramatických aktivit
v hodinách angličtiny v šestém a osmém ročníku základní školy.
Teoretická část se zabývá především motivací žáků ve výuce cizích jazyků a vysvětlením pojmů ''drama a dramatické aktivity.‘‘ Dále se zde zdůrazňuje důležitost propojení dramatických aktivit, jako jsou například hry a rozhovory ve dvojicích či skupinách, s výukou gramatiky, poslechu, mluvení a slovní zásoby a jejich vliv na žáky.
Praktická část se zaměřuje na aplikaci dramatických aktivit
v hodinách angličtiny na základě učebnic dle jednotlivých ročníků. Tyto aktivity jsou založeny na pohádce a na tzv. role-play a vychází
z gramatiky a slovní zásoby aktuálně probírané lekce v učebnici. Velký důraz se zde klade na rozvíjení poslechu a schopnosti komunikovat.
V obou ročnících se jedná o opakovací hodinu. V šestém ročníku je tato hodina založena na pohádce; v osmém potom na reálné situaci ze života. V těchto hodinách si žáci především upevňují své poznatky, které získali z předchozích lekcí angličtiny. Během dramatických aktivit se poté zjišťuje, jak si žáci osvojili nové schopnosti a dovednosti.
Jedním z cílů této práce je seznámit žáky s dramatickými aktivitami v hodinách angličtiny a ukázat jim zábavnou formu výuku cizího jazyka a také následné zjištění jejich dovedností.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on using drama activities in the lessons of English language at basic school ( in the sixth and the eighth class ).
The aim of the thesis is to evaluate the effectiveness of drama activities used in English lessons in which children are motivated and at the same time they practise English language.
The theoretical part deals with motivation in the lessons and provides the explanation of English words ‘‘drama and drama activities‘‘. It points out how drama activities can be used when learning grammar and vocabulary and developing listening and speaking. One chapter deals with classroom management like spatial organisation, the arrangement of furniture, temperature, light and decoration but also with the classroom dynamics.
The practical part provides descriptions of three lessons with drama activities that were taught by the author of this thesis. The detailed lesson plans are included in the attachment. These drama activities are based on the fairy-tale in the sixth grade and on the role-play in the eighth grade. They were chosen in order to practise vocabulary and grammar which are included in the pupils´ textbooks. The pupils evaluated the activities in the form of questionnaire.
drama activities, classroom dynamics, English, fairy-tale, motivation, interaction, role-play
Rozsah průvodní práce
78 s., 49 s. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Tato závěrečná práce je zaměřena na využití dramatických aktivit
v hodinách angličtiny v šestém a osmém ročníku základní školy.
Teoretická část se zabývá především motivací žáků ve výuce cizích jazyků a vysvětlením pojmů ''drama a dramatické aktivity.‘‘ Dále se zde zdůrazňuje důležitost propojení dramatických aktivit, jako jsou například hry a rozhovory ve dvojicích či skupinách, s výukou gramatiky, poslechu, mluvení a slovní zásoby a jejich vliv na žáky.
Praktická část se zaměřuje na aplikaci dramatických aktivit
v hodinách angličtiny na základě učebnic dle jednotlivých ročníků. Tyto aktivity jsou založeny na pohádce a na tzv. role-play a vychází
z gramatiky a slovní zásoby aktuálně probírané lekce v učebnici. Velký důraz se zde klade na rozvíjení poslechu a schopnosti komunikovat.
V obou ročnících se jedná o opakovací hodinu. V šestém ročníku je tato hodina založena na pohádce; v osmém potom na reálné situaci ze života. V těchto hodinách si žáci především upevňují své poznatky, které získali z předchozích lekcí angličtiny. Během dramatických aktivit se poté zjišťuje, jak si žáci osvojili nové schopnosti a dovednosti.
Jedním z cílů této práce je seznámit žáky s dramatickými aktivitami v hodinách angličtiny a ukázat jim zábavnou formu výuku cizího jazyka a také následné zjištění jejich dovedností.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on using drama activities in the lessons of English language at basic school ( in the sixth and the eighth class ).
The aim of the thesis is to evaluate the effectiveness of drama activities used in English lessons in which children are motivated and at the same time they practise English language.
The theoretical part deals with motivation in the lessons and provides the explanation of English words ‘‘drama and drama activities‘‘. It points out how drama activities can be used when learning grammar and vocabulary and developing listening and speaking. One chapter deals with classroom management like spatial organisation, the arrangement of furniture, temperature, light and decoration but also with the classroom dynamics.
The practical part provides descriptions of three lessons with drama activities that were taught by the author of this thesis. The detailed lesson plans are included in the attachment. These drama activities are based on the fairy-tale in the sixth grade and on the role-play in the eighth grade. They were chosen in order to practise vocabulary and grammar which are included in the pupils´ textbooks. The pupils evaluated the activities in the form of questionnaire.