Diplomová práce se v teoretické části zabývá využitím informačních a komunikačních technologií v hodinách cizího jazyka, zejména angličtiny. Popisuje vývoj počítačů ve vztahu k učitelské profesi, problematiku edukačního softwaru a hardwaru a věnuje se programu Hot Potatoes, který vytváří interaktivní cvičení, které prohlubují znalosti žáků ve všech oblastech anglického jazyka.
Praktická část se soustřeďuje na výzkum mezi českými učiteli a žáky na ZŠ Hálkova, Olomouc a využití programu Hot Potatoes v praxi. Z výzkumu se dají odvodit závěry do jaké míry je v dnešní době využívána technologie během výuky cizích jazyků na základních školách v České Republice.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this final project is focused on the usage of ICTs in foreign language classrooms, especially on English. It describes the development of computers with particular attention to educational process, the mater of educational hardware and software, and a program called Hot Potatoes which creates interactive exercises that establish students language knowledge and skills.
The practical part pays attention to a research among Czech teachers and learners at ZŠ Hálkova, Olomouc and the use of Hot Potatoes in practice. From the research can be concluded to what extent technology is used during foreign language lessons at primary schools in the Czech Republic.
Klíčová slova
ICT, počítač, internet, technologie, Hot Potatoes
Klíčová slova v angličtině
ICT, computer, Internet, technology, Hot Potatoes
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se v teoretické části zabývá využitím informačních a komunikačních technologií v hodinách cizího jazyka, zejména angličtiny. Popisuje vývoj počítačů ve vztahu k učitelské profesi, problematiku edukačního softwaru a hardwaru a věnuje se programu Hot Potatoes, který vytváří interaktivní cvičení, které prohlubují znalosti žáků ve všech oblastech anglického jazyka.
Praktická část se soustřeďuje na výzkum mezi českými učiteli a žáky na ZŠ Hálkova, Olomouc a využití programu Hot Potatoes v praxi. Z výzkumu se dají odvodit závěry do jaké míry je v dnešní době využívána technologie během výuky cizích jazyků na základních školách v České Republice.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this final project is focused on the usage of ICTs in foreign language classrooms, especially on English. It describes the development of computers with particular attention to educational process, the mater of educational hardware and software, and a program called Hot Potatoes which creates interactive exercises that establish students language knowledge and skills.
The practical part pays attention to a research among Czech teachers and learners at ZŠ Hálkova, Olomouc and the use of Hot Potatoes in practice. From the research can be concluded to what extent technology is used during foreign language lessons at primary schools in the Czech Republic.
Klíčová slova
ICT, počítač, internet, technologie, Hot Potatoes
Klíčová slova v angličtině
ICT, computer, Internet, technology, Hot Potatoes
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
1. ICT ve školách
2. Využití ICT v hodině cizího jazyka
3. Žáci a ICT
4. Učitelé a ICT
Praktická část:
1. Dotazník pro žáky na 2. stupni ZŠ
2. Dotazník pro učitele na 2. stupni ZŠ
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
1. ICT ve školách
2. Využití ICT v hodině cizího jazyka
3. Žáci a ICT
4. Učitelé a ICT
Praktická část:
1. Dotazník pro žáky na 2. stupni ZŠ
2. Dotazník pro učitele na 2. stupni ZŠ
Seznam doporučené literatury
B. Somekh - Pedagogy and Learning with ICT
M. Monteith - Teaching Secondary School Literacies with ICT
Ch. Counsell - History, ICT and Learning in the Secondary School
L. Dawes - Thinking and Learning with ICT
Triqq - Improving Classroom Learning with ICT
Seznam doporučené literatury
B. Somekh - Pedagogy and Learning with ICT
M. Monteith - Teaching Secondary School Literacies with ICT
Ch. Counsell - History, ICT and Learning in the Secondary School
L. Dawes - Thinking and Learning with ICT
Triqq - Improving Classroom Learning with ICT
Přílohy volně vložené
Appendix 1 ? Czech questionnaire for foreign language teachers
Appendix 2 ? English translation of questionnaire for foreign language teachers
Appendix 3 ? Czech questionnaire for pupils at Halkova ZS, Olomouc
Appendix 4 ? English translation of questionnaire for pupils at Halkova ZS, Olomouc
Appendix 5 ? Hot Potatoes modules
Appendix 6 ? Differences between an ICT and a classical classroom