Tato práce popisuje přenos deskové hry Fantom Olomouce do modernější, přitažlivější a komplexnější podoby, kterou nabízí hry pro více hráčů prostřednictvím osobních počítačů. Cílem bylo vytvoření hry, která by vedle zábavy umožnila hráčům poznat rozmanitost známých i méně známých ulic Olomouce. V úvodních částech je popsána historie předchůdců a předlohových her spolu s pravidly hry. Dále se pak práce zabývá popisem samotného programu z uživatelského hlediska. V poslední části jsou popsány detaily implementace se zaměřením na popis použitých technologií, analýzu programu a programátorskou dokumentaci.
Anotace v angličtině
This work describes the transfer of board games Phantom of Olomouc to modern, attractive and comprehensive format which offers multiplayer games via personal computers. The aim was creating a game that would allow players besides fun to explore the many famous and lesser-known streets of Olomouc. The introductory sections describe the history and ancestors of follow copy games with the rules of the game. Furthermore, the work deals with the description of the program itself from the user point of view. The last section describes the implementation details, focusing on a description of the technology program, analysis and programming documentation.
Klíčová slova
Fantom Olomouce, desková hra, počítačová hra, hra pro více hráčů, klient/server, síťový multiplayer, TCP/IP
Klíčová slova v angličtině
The Phantom of Olomouc, board game, computer game, multiplayer game, client/server, network multiplayer, TCP/IP
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje přenos deskové hry Fantom Olomouce do modernější, přitažlivější a komplexnější podoby, kterou nabízí hry pro více hráčů prostřednictvím osobních počítačů. Cílem bylo vytvoření hry, která by vedle zábavy umožnila hráčům poznat rozmanitost známých i méně známých ulic Olomouce. V úvodních částech je popsána historie předchůdců a předlohových her spolu s pravidly hry. Dále se pak práce zabývá popisem samotného programu z uživatelského hlediska. V poslední části jsou popsány detaily implementace se zaměřením na popis použitých technologií, analýzu programu a programátorskou dokumentaci.
Anotace v angličtině
This work describes the transfer of board games Phantom of Olomouc to modern, attractive and comprehensive format which offers multiplayer games via personal computers. The aim was creating a game that would allow players besides fun to explore the many famous and lesser-known streets of Olomouc. The introductory sections describe the history and ancestors of follow copy games with the rules of the game. Furthermore, the work deals with the description of the program itself from the user point of view. The last section describes the implementation details, focusing on a description of the technology program, analysis and programming documentation.
Klíčová slova
Fantom Olomouce, desková hra, počítačová hra, hra pro více hráčů, klient/server, síťový multiplayer, TCP/IP
Klíčová slova v angličtině
The Phantom of Olomouc, board game, computer game, multiplayer game, client/server, network multiplayer, TCP/IP
Zásady pro vypracování
Diplomant vytvoří počítačovou hru Fantom Olomouce inspirovanou
deskovou verzí hry Fantom staré Prahy , která bude podporovat hraní
po síti. Součástí řešení budou dva samostatné programy:
1) Server, který bude zodpovědný za koordinaci připojování klientů,
pravidla, stav hry, komunikaci mezi hráči a synchronizaci dat mezi
klienty. Server by měl být nezávislý na klientu, který se k němu
připojí, pokud bude komunikovat specifikovaným protokolem. Tento
protokol vytvoří diplomant, jediný požadavek je, aby byl srozumitelný
pro lidi (např. xml, strukturované textové zprávy apod).
2) Grafický klient, pomocí kterého se hráči mohou připojit ke hře.
Klient bude zobrazovat stav hry, přijímat vstupy od hráčů a posílat je
na server.
Volba platformy a technologie je na libovolná.
Zásady pro vypracování
Diplomant vytvoří počítačovou hru Fantom Olomouce inspirovanou
deskovou verzí hry Fantom staré Prahy , která bude podporovat hraní
po síti. Součástí řešení budou dva samostatné programy:
1) Server, který bude zodpovědný za koordinaci připojování klientů,
pravidla, stav hry, komunikaci mezi hráči a synchronizaci dat mezi
klienty. Server by měl být nezávislý na klientu, který se k němu
připojí, pokud bude komunikovat specifikovaným protokolem. Tento
protokol vytvoří diplomant, jediný požadavek je, aby byl srozumitelný
pro lidi (např. xml, strukturované textové zprávy apod).
2) Grafický klient, pomocí kterého se hráči mohou připojit ke hře.
Klient bude zobrazovat stav hry, přijímat vstupy od hráčů a posílat je
na server.
Volba platformy a technologie je na libovolná.
Seznam doporučené literatury
1. SHARP, John. Microsoft Visual C 2008 Krok za krokem. Computer press a.s., 2008. 592s. ISBN 978-80-251-2027-9
2. SHARP, John. Microsoft? Visual C? .NET Step by Step. Computer press a.s., 2005. 656s. ISBN 0-7356-1289-7
3. NAGEL, Christian. C 2008 Programujeme profesionálně. Computer press a.s., 2009. 1112. ISBN 978-80-251-2401-7
Seznam doporučené literatury
1. SHARP, John. Microsoft Visual C 2008 Krok za krokem. Computer press a.s., 2008. 592s. ISBN 978-80-251-2027-9
2. SHARP, John. Microsoft? Visual C? .NET Step by Step. Computer press a.s., 2005. 656s. ISBN 0-7356-1289-7
3. NAGEL, Christian. C 2008 Programujeme profesionálně. Computer press a.s., 2009. 1112. ISBN 978-80-251-2401-7
Přílohy volně vložené
1 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil deskovou hru Fantom Olomouce. Motivaci, historii hry, pravidla a ukázka hrací desky. Dále objasnil architekturu celé hry. Detailně popsal technologie použité v práci.
Byl přečtený posudek vedoucího - hodnocení C
Oponent přečetl posudek - hodnocení C
Student odpověděl na dotaz oponenta (grafika).
Dr. Večerka měl dotaz na možnou změnu hrací desky. Student na dotaz odpověděl.