Bakalářská práce se zaobírá problematikou užívání nealkoholových drog, přesněji skupiny stimulantů u studentů Univerzity Palackého v Olomouci. Zaměřuje se nejen na zkušenost studentů s vybranými stimulanty uvedenými v dotazníku, ale i na míru užívání těchto stimulantů v období běžné situace a zátěžové situace, posléze míru a frekvenci užívání u rozděleného věku studentů podle předpokládaného ukončení bakalářského vzdělání 22 let a předpokládaného věku nástupu na magisterské studium 23 let. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezím pojmů, užíváním drog mezi mladými lidmi a závislostí. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření a ověřovány stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of non-alcohol drug use, specifically a group of stimulants among students at Palacky University in Olomouc. It focuses not only on the experience of students with selected stimulants listed in the questionnaire, but also to measure the use of these stimulants in the currentsituation and stressful situations, and then measure the frequency of use at agestudents divided by the expected completion of bachelor's degree 22 years andthe expected age at onset of MA study of 23 years. The work is divided intotheoretical and practical part. The theoretical part deals with define the terms,drug use among young people and addictions. In the practical section we present the results of the survey and verified hypotheses established
Klíčová slova
Droga, stimulanty, systém odměny a paměť, droga jako umělý zdroj odměny, závislost, neurobiologie závislosti, studenti Univerzity Palackého v Olomouci, užívání stimulantů v běžné a v zátěžové situaci
Klíčová slova v angličtině
The drug, stimulants, and the reward system memory as an artificial source ofdrug reward, addiction, addiction neurobiology, students at Palacky Universityin Olomouc, use of stimulants in normal and stressful situation.
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaobírá problematikou užívání nealkoholových drog, přesněji skupiny stimulantů u studentů Univerzity Palackého v Olomouci. Zaměřuje se nejen na zkušenost studentů s vybranými stimulanty uvedenými v dotazníku, ale i na míru užívání těchto stimulantů v období běžné situace a zátěžové situace, posléze míru a frekvenci užívání u rozděleného věku studentů podle předpokládaného ukončení bakalářského vzdělání 22 let a předpokládaného věku nástupu na magisterské studium 23 let. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezím pojmů, užíváním drog mezi mladými lidmi a závislostí. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření a ověřovány stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of non-alcohol drug use, specifically a group of stimulants among students at Palacky University in Olomouc. It focuses not only on the experience of students with selected stimulants listed in the questionnaire, but also to measure the use of these stimulants in the currentsituation and stressful situations, and then measure the frequency of use at agestudents divided by the expected completion of bachelor's degree 22 years andthe expected age at onset of MA study of 23 years. The work is divided intotheoretical and practical part. The theoretical part deals with define the terms,drug use among young people and addictions. In the practical section we present the results of the survey and verified hypotheses established
Klíčová slova
Droga, stimulanty, systém odměny a paměť, droga jako umělý zdroj odměny, závislost, neurobiologie závislosti, studenti Univerzity Palackého v Olomouci, užívání stimulantů v běžné a v zátěžové situaci
Klíčová slova v angličtině
The drug, stimulants, and the reward system memory as an artificial source ofdrug reward, addiction, addiction neurobiology, students at Palacky Universityin Olomouc, use of stimulants in normal and stressful situation.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1).
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2).
Nejpozději 1 měsíc před termínem do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1).
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2).
Nejpozději 1 měsíc před termínem do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
KALINA, K. Základy klinické adiktologie. Vyd.1. Praha: Grada, 2008. 388 s. ISBN 978-80-247-1411-0
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., Pedagogický slovník, Vyd. 4., aktualiz., Praha: Portál, 2003., 322 s., ISBN 80-7178-772-8
R. PEŠEK, A. VONDRÁŠKOVÁ, O. VESELÝ., Drogová závislost, aneb rychlý běh po krátké trati. Vyd. Arkáda, Písek 2007, ISBN 978-80-239-9405-6
SHAPIRO, H., Obrazový průvodce drogy.Vyd. Svojtka & Co., s. r. o., 2005, ISBN 80-7352-295-0
SOVÁK, M. Biologické základy učení, Vyd. Státní pedagogické nakladatelství, n. p., Praha 1985
Seznam doporučené literatury
KALINA, K. Základy klinické adiktologie. Vyd.1. Praha: Grada, 2008. 388 s. ISBN 978-80-247-1411-0
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., Pedagogický slovník, Vyd. 4., aktualiz., Praha: Portál, 2003., 322 s., ISBN 80-7178-772-8
R. PEŠEK, A. VONDRÁŠKOVÁ, O. VESELÝ., Drogová závislost, aneb rychlý běh po krátké trati. Vyd. Arkáda, Písek 2007, ISBN 978-80-239-9405-6
SHAPIRO, H., Obrazový průvodce drogy.Vyd. Svojtka & Co., s. r. o., 2005, ISBN 80-7352-295-0
SOVÁK, M. Biologické základy učení, Vyd. Státní pedagogické nakladatelství, n. p., Praha 1985
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace bakalářské práce
Zodpovězení dotazů oponentky a členů komise
Problematika užívání stimulantů u studentů
Komise
Předseda: doc. Dr. Rudolf Smahel, Th.D.
Členové: PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Mgr. Milena Öbrink Hobzová
Mgr. Petra Sobková