Bakalářská práce se věnuje problematice předškolního vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Výzkumné šetření zdůrazňuje význam přípravné třídy pro úspěšné zahájení povinné školní docházky v základní škole pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the issue of pre - school education of children from socially and culturally deprived environment.
Research stresses the importance of investigation of preparatory classes for the successful start of compulsory schooling in primary school for children from socially and culturally deprived environment.
Keywords
Přípravná třída, předškolní vzdělávání, Rom, romský žák, sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Keywords in English
Preparation class, pre - school education, Romany, romany pupil, socially and culturally deprived environment.
Length of the covering note
50 s., 8 s. příloh(rozhovory)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se věnuje problematice předškolního vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Výzkumné šetření zdůrazňuje význam přípravné třídy pro úspěšné zahájení povinné školní docházky v základní škole pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the issue of pre - school education of children from socially and culturally deprived environment.
Research stresses the importance of investigation of preparatory classes for the successful start of compulsory schooling in primary school for children from socially and culturally deprived environment.
Keywords
Přípravná třída, předškolní vzdělávání, Rom, romský žák, sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Keywords in English
Preparation class, pre - school education, Romany, romany pupil, socially and culturally deprived environment.
Research Plan
1. Studium časopisecké a knižní literatury.
2. Zpracování teoretické části bakalářské práce.
3. Pedagogický výzkum v přípravném ročníku na ZŠ.
4. Ověření vlivu přípravné třídy na žáky, závěry a doporučení pro praxi.
Research Plan
1. Studium časopisecké a knižní literatury.
2. Zpracování teoretické části bakalářské práce.
3. Pedagogický výzkum v přípravném ročníku na ZŠ.
4. Ověření vlivu přípravné třídy na žáky, závěry a doporučení pro praxi.
Recommended resources
HAVLÍKOVÁ, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha 8: Portál, 1995. 141s.
ISBN 80-7178-048-0.
SAGI, A. Problémové děti v mateřské škole. Praha 8: Portál, 1995. 102 s.
ISBN 80-7178-067-7.
TALIÁN, F. Vzdělávací program: Základní škola. Praha 1: Fortuna, 1996. 275 s.
ISBN 80-7168-337-X.
Recommended resources
HAVLÍKOVÁ, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha 8: Portál, 1995. 141s.
ISBN 80-7178-048-0.
SAGI, A. Problémové děti v mateřské škole. Praha 8: Portál, 1995. 102 s.
ISBN 80-7178-067-7.
TALIÁN, F. Vzdělávací program: Základní škola. Praha 1: Fortuna, 1996. 275 s.
ISBN 80-7168-337-X.