Bakalářská práce se zaměřila na nejčastější problémové situace na střední odborné škole.
Teoretická část shrnuje poznatky z odborné pedagogické literatury. Problémové situace jsou zde rozebrány z různých úhlů.
V praktické části jsou pomoci dotazníku zjišťovány postoje a názory učitelů. Cílem bylo zjistit, s jakými problémovými situacemi se učitelé nejčastěji setkávají a jak je řeší. Bylo zjištěno, že většina učitelů musí při výuce problémové situace řešit.
Anotace v angličtině
This work is engaged in the most frequent situations at the vocatinonal school. The theoretic part summarizes knowledge of professional pedagogic literature. Problematic situations are analyzed in many views.
In the empirical part attitudes and opinions of teachers are found. The aim of this work was found what problematic situations are met by teachers most frequently and how these problems are solved. It was found most teachers have to solve some problematic situations during the classes.
Klíčová slova
Problémová situace, problémový student, problémové chování, poruchy chování, řešení konfliktů
Klíčová slova v angličtině
Problematic situation, problematic student, problem behaviour, behaviour disorders, solution of a conflict
Rozsah průvodní práce
57 s. 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřila na nejčastější problémové situace na střední odborné škole.
Teoretická část shrnuje poznatky z odborné pedagogické literatury. Problémové situace jsou zde rozebrány z různých úhlů.
V praktické části jsou pomoci dotazníku zjišťovány postoje a názory učitelů. Cílem bylo zjistit, s jakými problémovými situacemi se učitelé nejčastěji setkávají a jak je řeší. Bylo zjištěno, že většina učitelů musí při výuce problémové situace řešit.
Anotace v angličtině
This work is engaged in the most frequent situations at the vocatinonal school. The theoretic part summarizes knowledge of professional pedagogic literature. Problematic situations are analyzed in many views.
In the empirical part attitudes and opinions of teachers are found. The aim of this work was found what problematic situations are met by teachers most frequently and how these problems are solved. It was found most teachers have to solve some problematic situations during the classes.
Klíčová slova
Problémová situace, problémový student, problémové chování, poruchy chování, řešení konfliktů
Klíčová slova v angličtině
Problematic situation, problematic student, problem behaviour, behaviour disorders, solution of a conflict
Zásady pro vypracování
Struktura práce
Cíle práce
Specifikace metod
Vymezení výzkumného souboru
Předpokládané výstupy
Zásady pro vypracování
Struktura práce
Cíle práce
Specifikace metod
Vymezení výzkumného souboru
Předpokládané výstupy
Seznam doporučené literatury
Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele
Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1734-4
Bendl, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky
ISV, 2004. ISBN: 80-86642-14-3
Seznam doporučené literatury
Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele
Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1734-4
Bendl, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky
ISV, 2004. ISBN: 80-86642-14-3