Práce je soustředěna na analýzu stávajícího systému vzdělávání a rozvoje akademických pracovníků Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Opírá se o Armstrongův čtyřfázový model rozvoje pracovníků (s vyloučením fáze realizace) a Parsonsovo pojetí sociálního systému. Práce popisuje klíčové prvky problematiky vzdělávání a rozvoje cílové skupiny v uvedené organizaci, obsahuje analýzu SWOT a empirické šetření zaměřené na zjištění vzdělávacích potřeb cílové skupiny i organizace. Ve svém závěru obsahuje návrhy a doporučení ke zlepšení výchozí situace.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at the analysis of current system of academic employee's education and development at the Faculty of Economics. It is based on the Armstrong's 4 phase employee development model (except of the phase of realization) and the Parsons theory of social system. Key problems in education and development of chosen target group are described, the thesis includes SWOT analysis and empirical research concerning the detection of target group and organization educational needs. Final chapters are dealing with suggestions and recommendations which may improve initial situation.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, systém vzdělávání, vzdělávací potřeby, rozvoj pracovníků
Práce je soustředěna na analýzu stávajícího systému vzdělávání a rozvoje akademických pracovníků Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Opírá se o Armstrongův čtyřfázový model rozvoje pracovníků (s vyloučením fáze realizace) a Parsonsovo pojetí sociálního systému. Práce popisuje klíčové prvky problematiky vzdělávání a rozvoje cílové skupiny v uvedené organizaci, obsahuje analýzu SWOT a empirické šetření zaměřené na zjištění vzdělávacích potřeb cílové skupiny i organizace. Ve svém závěru obsahuje návrhy a doporučení ke zlepšení výchozí situace.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at the analysis of current system of academic employee's education and development at the Faculty of Economics. It is based on the Armstrong's 4 phase employee development model (except of the phase of realization) and the Parsons theory of social system. Key problems in education and development of chosen target group are described, the thesis includes SWOT analysis and empirical research concerning the detection of target group and organization educational needs. Final chapters are dealing with suggestions and recommendations which may improve initial situation.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, systém vzdělávání, vzdělávací potřeby, rozvoj pracovníků
" Specifikace záměru, formulace cílů, objektu a předmětu práce, koncipování struktury práce - do září 2009
" Absolvování vstupní individuální konzultace předložených výsledků první etapy. Definitivní formulace východisek práce včetně projednání základního souboru doporučené literatury - říjen 2009
" Absolvování průběžné individuální konzultace - projednání zpracovaného obsahu teoretických východisek a stanovení dalšího postupu práce - prosinec 2009
" Absolvování závěrečné individuální konzultace - propojení teoretických východisek s empirickým vyústěním, formulace závěrů práce, upřesnění proporcí jednotlivých kapitol, zvážení počtu a struktury příloh - leden 2010
" Redakce textu, korektury, zpracování definitivní verze práce a její předložení - 15. březen 2010
Zásady pro vypracování
" Specifikace záměru, formulace cílů, objektu a předmětu práce, koncipování struktury práce - do září 2009
" Absolvování vstupní individuální konzultace předložených výsledků první etapy. Definitivní formulace východisek práce včetně projednání základního souboru doporučené literatury - říjen 2009
" Absolvování průběžné individuální konzultace - projednání zpracovaného obsahu teoretických východisek a stanovení dalšího postupu práce - prosinec 2009
" Absolvování závěrečné individuální konzultace - propojení teoretických východisek s empirickým vyústěním, formulace závěrů práce, upřesnění proporcí jednotlivých kapitol, zvážení počtu a struktury příloh - leden 2010
" Redakce textu, korektury, zpracování definitivní verze práce a její předložení - 15. březen 2010
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa nakladatelství, 2008. 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, H. Vzdělávání pracovníků v organizaci (Úvod do firemního vzdělávání). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2008. 140 s. ISBN neuvedeno.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 233 s. ISBN 8024714574.
TORRINGTON, D., HALL, L., TAYLOR, S. Human resource management. New Jersey: Pearson Education, 2005. 810 p. ISBN 0273687131.
VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007. 205 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa nakladatelství, 2008. 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, H. Vzdělávání pracovníků v organizaci (Úvod do firemního vzdělávání). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2008. 140 s. ISBN neuvedeno.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 233 s. ISBN 8024714574.
TORRINGTON, D., HALL, L., TAYLOR, S. Human resource management. New Jersey: Pearson Education, 2005. 810 p. ISBN 0273687131.
VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007. 205 s. ISBN 978-80-247-1904-7.