Téma bakalářské práce je zaměřeno na zařízení ústavní a ochranné výchovy, konkrétně na výchovné působení pracovníků tohoto zařízení v jejich praktické činnosti. Samotný text práce bude rozdělen do dvou částí: v teoretické budou shrnuty informace ohledně zařízení ústavní a ochranné výchovy a budou rozebrány konkrétní výchovné metody. V praktické části budou zjišťovány informace ohledně výchovného působení v určitém zařízení ústavní a ochranné výchovy.
Annotation in English
The theme of bachelors laber is oriented on facility of constitutional and protection education. Especialy on the education action of facility employers in their practical job. The whole text will be devide into two parts. The teoretical part includes complete information about facility of constitutional and protection education and analyses particular education methods. The practical part includes information about education action in facility of constitutional and protection education.
Keywords
Výchova, výchovná metoda, převýchova, resocializace, terapie, riziková mládež, zařízení ústavní a ochranné výchovy.
Téma bakalářské práce je zaměřeno na zařízení ústavní a ochranné výchovy, konkrétně na výchovné působení pracovníků tohoto zařízení v jejich praktické činnosti. Samotný text práce bude rozdělen do dvou částí: v teoretické budou shrnuty informace ohledně zařízení ústavní a ochranné výchovy a budou rozebrány konkrétní výchovné metody. V praktické části budou zjišťovány informace ohledně výchovného působení v určitém zařízení ústavní a ochranné výchovy.
Annotation in English
The theme of bachelors laber is oriented on facility of constitutional and protection education. Especialy on the education action of facility employers in their practical job. The whole text will be devide into two parts. The teoretical part includes complete information about facility of constitutional and protection education and analyses particular education methods. The practical part includes information about education action in facility of constitutional and protection education.
Keywords
Výchova, výchovná metoda, převýchova, resocializace, terapie, riziková mládež, zařízení ústavní a ochranné výchovy.
Postup:
1. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
2. Úvod, vymezení základních pojmů.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Zpracování části věnované zkušenostem získaných praxí u jednotlivých
ústavů, volba a uplatnění metod zkoumání (pozorování).
5. Srovnání teoretické a praktické části, vyhodnocení, interpretace zjištěných
údajů.
6. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Cíl práce:
Srovnání postupů práce s umístěnými používanými jednotlivými ústavy, jak moc se tyto postupy liší s teorií.
Research Plan
Postup:
1. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
2. Úvod, vymezení základních pojmů.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Zpracování části věnované zkušenostem získaných praxí u jednotlivých
ústavů, volba a uplatnění metod zkoumání (pozorování).
5. Srovnání teoretické a praktické části, vyhodnocení, interpretace zjištěných
údajů.
6. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Cíl práce:
Srovnání postupů práce s umístěnými používanými jednotlivými ústavy, jak moc se tyto postupy liší s teorií.
Recommended resources
LABÁTH, V. Riziková mládež. Praha: Slon, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Praha: Slon, 1995. ISBN 80-85850-08-7.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
RAUCHFLEISCH, U. Doprovázení a terapie delikventů. Brno: Scan, 1999. ISBN 80-85834-83-9.
SEKERA, J. Komunikace ve výchovných ústavech. Speciální pedagogika, roč. 13, 2003. ISSN 1211-2720
VOCILKA, M. Výchovné ústavy v České republice. Praha: MŠTMT, 2001.
Recommended resources
LABÁTH, V. Riziková mládež. Praha: Slon, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Praha: Slon, 1995. ISBN 80-85850-08-7.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
RAUCHFLEISCH, U. Doprovázení a terapie delikventů. Brno: Scan, 1999. ISBN 80-85834-83-9.
SEKERA, J. Komunikace ve výchovných ústavech. Speciální pedagogika, roč. 13, 2003. ISSN 1211-2720
VOCILKA, M. Výchovné ústavy v České republice. Praha: MŠTMT, 2001.