Předkládaná diplomová práce zhodnocuje vliv nákupního centra Galerie Šantovka na podnikatele v maloobchodu na území městského centra Olomouce. V hlavní části práce jsou zhodnoceny informace a názory respondentů na podnikání v této lokalitě. V další části je nastíněna možnost využití práce v aplikační sféře.
Annotation in English
The thesis evaluates the influence of the Galerie Šantovka shopping centre on businessmen in retail in the city centre of Olomouc. The main part of the thesis evaluates the statements of respondents about the business conditions in this area. The next part presents the possibility of using the thesis in the self-government of the city of Olomouc.
Keywords
nákupní centrum Galerie Šantovka, městské centrum, maloobchod, dotazníkové šetření, Olomouc
Keywords in English
Galerie Šantovka shopping centre, city centre, retail, questionnaire survey, Olomouc
Length of the covering note
110 s.
Language
CZ
Annotation
Předkládaná diplomová práce zhodnocuje vliv nákupního centra Galerie Šantovka na podnikatele v maloobchodu na území městského centra Olomouce. V hlavní části práce jsou zhodnoceny informace a názory respondentů na podnikání v této lokalitě. V další části je nastíněna možnost využití práce v aplikační sféře.
Annotation in English
The thesis evaluates the influence of the Galerie Šantovka shopping centre on businessmen in retail in the city centre of Olomouc. The main part of the thesis evaluates the statements of respondents about the business conditions in this area. The next part presents the possibility of using the thesis in the self-government of the city of Olomouc.
Keywords
nákupní centrum Galerie Šantovka, městské centrum, maloobchod, dotazníkové šetření, Olomouc
Keywords in English
Galerie Šantovka shopping centre, city centre, retail, questionnaire survey, Olomouc
Research Plan
Cílem diplomové práce je provést zhodnocení vlivu nákupního centra Šantovka na městské centrum v Olomouci. Primárním zájmem diplomantky bude dopad fungování nákupního centra Šantovka na podnikatelské prostředí v městském centru Olomouce. Za tímto účelem provede vlastní výzkum mezi podnikateli v městském centru. Následně provede komparativní analýzu s výsledky dříve provedených výzkumů, které realizovala katedra geografie v Olomouci. V závěru diplomatka provede syntézu poznatků zjištěných během výzkumu a načrtne možnosti využití diplomové práce pro aplikační sféru (Statutární město Olomouc).
Research Plan
Cílem diplomové práce je provést zhodnocení vlivu nákupního centra Šantovka na městské centrum v Olomouci. Primárním zájmem diplomantky bude dopad fungování nákupního centra Šantovka na podnikatelské prostředí v městském centru Olomouce. Za tímto účelem provede vlastní výzkum mezi podnikateli v městském centru. Následně provede komparativní analýzu s výsledky dříve provedených výzkumů, které realizovala katedra geografie v Olomouci. V závěru diplomatka provede syntézu poznatků zjištěných během výzkumu a načrtne možnosti využití diplomové práce pro aplikační sféru (Statutární město Olomouc).
Recommended resources
Križan, F., Bilková, K. Barlík, P., Kita, P., Kita, P. (2018b). Spatial Distribution of |Consumer Preferences : Case Study of Shopping Malls in Bratislava. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 13, 1, 13-21.
Križan, F., Bilková, K., Kita, P. (2014). Urban retail market in Bratislava (Slovakia): Consumers perception and clasification of shopping centres. Management and Marketing, 9, 4, 483-500.
Kunc, J., Maryáš, J., Tonev, P., Frantál, B., Siwek, T., Halás, M., Klapka, P., Szczyrba, Z., Zuskáčová, V. (2013). Časoprostorové modely nákupního chování české populace. Brno: Masarykova univerzita.
Kunc, J., Tonev, P., Frantál, B., Szczyrba, Z. (2012): Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: Příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů). Sociologický časopis, 48, 5, 879-910.
Pospěch, P. (2015). Od veřejného prostoru k nákupním centrům: Svět cizinců a jeho regulace. Praha: SLON.
Wrigley, N., Lowe, M. (2014). Reading retail: A geographical perspective on retailing and consumption spaces. Londýn: Routledge.
Zeman, M. (2017): Sociokultúrny profil návštevníkov nákupných centier na Slovensku: zistenia z empirického prieskumu. In: Križan, F., Bilková, K., Barlík, P. (Eds.). Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebitelov. Bratislava: Univerzita Komenského, s. 53-70.
Recommended resources
Križan, F., Bilková, K. Barlík, P., Kita, P., Kita, P. (2018b). Spatial Distribution of |Consumer Preferences : Case Study of Shopping Malls in Bratislava. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 13, 1, 13-21.
Križan, F., Bilková, K., Kita, P. (2014). Urban retail market in Bratislava (Slovakia): Consumers perception and clasification of shopping centres. Management and Marketing, 9, 4, 483-500.
Kunc, J., Maryáš, J., Tonev, P., Frantál, B., Siwek, T., Halás, M., Klapka, P., Szczyrba, Z., Zuskáčová, V. (2013). Časoprostorové modely nákupního chování české populace. Brno: Masarykova univerzita.
Kunc, J., Tonev, P., Frantál, B., Szczyrba, Z. (2012): Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: Příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů). Sociologický časopis, 48, 5, 879-910.
Pospěch, P. (2015). Od veřejného prostoru k nákupním centrům: Svět cizinců a jeho regulace. Praha: SLON.
Wrigley, N., Lowe, M. (2014). Reading retail: A geographical perspective on retailing and consumption spaces. Londýn: Routledge.
Zeman, M. (2017): Sociokultúrny profil návštevníkov nákupných centier na Slovensku: zistenia z empirického prieskumu. In: Križan, F., Bilková, K., Barlík, P. (Eds.). Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebitelov. Bratislava: Univerzita Komenského, s. 53-70.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
maps, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka seznámila komisi s hlavními cíli a metodami své práce. Krátce představila Galerii Šantovka, maloobchod v centru Olomouce, také dotazníkové šetření mezi podnikateli a prodejny, které se zúčastnily dotazníkového šetření. V další části své obhajoby se zaměřila na hlavní výsledky dotazníkového šetření a v krátkosti shrnula hlavní závěry.
V reakci na posudky vedoucího a oponenta práce studentka odpověděla na připomínku dr. Šimáčka, že je škoda, že není vložen i dotazník z r. 2014. Dotazníky byly totožné, změna byla pouze v hlavičce, změna kontaktní osoby.
prof. Halás: Centrum města je drahé. Máte představu, jaký je rozdíl ve výši nájmu v Šantovce a v centru města? Studentka: Nevím. Toto tvrzení vzešlo z odpovědí respondentů.