Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotících škál u předčasně narozených dětí. Popisuje jednotlivé aspekty motorického i psychického vývoje jedince a rozpracovává škály k hodnocení motoriky.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the issue of comparing assessment scales in premature infants. It describes the various aspects of an individual's motor and psychological development and elaborates on the ranges used to evaluate motoring.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotících škál u předčasně narozených dětí. Popisuje jednotlivé aspekty motorického i psychického vývoje jedince a rozpracovává škály k hodnocení motoriky.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the issue of comparing assessment scales in premature infants. It describes the various aspects of an individual's motor and psychological development and elaborates on the ranges used to evaluate motoring.
Říjen - Popis cílů a zásad bakalářské práce. Shromáždění materiálů pro psaní teoretické části. Jednání s MUDr. Martinem Havrdou o podrobnostech své práce a zprostředkování kontaktů pro praktickou část.
Listopad - Rešeršní zpracování teoretické části, výběr testů pro praktickou část
Prosinec - leden - Vyšetření novorozence a zpracování kazuistiky
Únor - Březen - Formální úpravy práce
Duben - Odevzdání práce
Cílem práce je shrnutí a porovnání škál k hodnocení motorického vývoje u předčasně narozených dětí. Součástí práce bude kazuistika zabývající se danou problematikou.
Research Plan
Harmonogram
Říjen - Popis cílů a zásad bakalářské práce. Shromáždění materiálů pro psaní teoretické části. Jednání s MUDr. Martinem Havrdou o podrobnostech své práce a zprostředkování kontaktů pro praktickou část.
Listopad - Rešeršní zpracování teoretické části, výběr testů pro praktickou část
Prosinec - leden - Vyšetření novorozence a zpracování kazuistiky
Únor - Březen - Formální úpravy práce
Duben - Odevzdání práce
Cílem práce je shrnutí a porovnání škál k hodnocení motorického vývoje u předčasně narozených dětí. Součástí práce bude kazuistika zabývající se danou problematikou.
Recommended resources
Svobodová, A., Vobořilová, L., Můčková, A., Hálek, J., & Svoboda, Z. (2018). Standardizace škály NAPI (Neurobehavioral Assessment of the Preterm Infant) pro českou populaci. Pediatr. praxi, 19(4), 215-219.
L, Dubowitz, Ricciw D a Mercuri E. The Dubowitz (2005). Neurological examination of the full-term newborn. Mental Retardation And Developmental Disabilities Research Reviews. 11(1), 52-60.
Můčková, A., Janura, M., & Hálek, J. (2017). Increased Muscle Tone in Pre-term Infants as a Sign of Neuromaturation and Options for its Assessment. Česká A Slovenská Neurologie A Neurochirurgie, 80/113(2), 146-149. doi: 10.14735/amcsnn2017146
ALS, Heidelise, Samantha BUTLER, Sandra KOSTA a Gloria MCANULTY (2005). The Assessment of Preterm Infants' Behavior (APIB): Furthering the understanding and measurement of neurodevelopmental competence in preterm and full-term infants. Mental Retardation.11(1), 94-102. doi: 10.1002/mrdd.20053
Cíbochová, R. (2004). Psychomotorický vývoj dítěte v prvním roce života. Pediatr. praxi, 7(6), 291-297.
Recommended resources
Svobodová, A., Vobořilová, L., Můčková, A., Hálek, J., & Svoboda, Z. (2018). Standardizace škály NAPI (Neurobehavioral Assessment of the Preterm Infant) pro českou populaci. Pediatr. praxi, 19(4), 215-219.
L, Dubowitz, Ricciw D a Mercuri E. The Dubowitz (2005). Neurological examination of the full-term newborn. Mental Retardation And Developmental Disabilities Research Reviews. 11(1), 52-60.
Můčková, A., Janura, M., & Hálek, J. (2017). Increased Muscle Tone in Pre-term Infants as a Sign of Neuromaturation and Options for its Assessment. Česká A Slovenská Neurologie A Neurochirurgie, 80/113(2), 146-149. doi: 10.14735/amcsnn2017146
ALS, Heidelise, Samantha BUTLER, Sandra KOSTA a Gloria MCANULTY (2005). The Assessment of Preterm Infants' Behavior (APIB): Furthering the understanding and measurement of neurodevelopmental competence in preterm and full-term infants. Mental Retardation.11(1), 94-102. doi: 10.1002/mrdd.20053
Cíbochová, R. (2004). Psychomotorický vývoj dítěte v prvním roce života. Pediatr. praxi, 7(6), 291-297.