Bakalářská práce je zaměřena na kvalitu poskytované sociální služby pohledem zaměstnanců domova se zvláštním režimem. Cílem práce je zhodnotit kvalitu poskytované sociální služby pohledem zaměstnanců služby. Teoretická část obsahuje základní pojmy jako sociální služby, domovy se zvláštním režimem, cílové skupiny těchto domovů a také pracovník v sociálních službách. Dále jsou v teoretické části popsány a objasněny pojmy kvalita, standardy kvality a dokumentace, se kterou pracují pracovníci v sociálních službách. Empirická část nejprve obsahuje charakteristiku zařízení Centrum sociálních služeb Prostějov a zejména charakteristiku domovů se zvláštním režimem, které jsou součástí tohoto zařízení. Dále je zaměřena na zjišťování pohledu zaměstnanců na kvalitu služby, kterou poskytují. Kvantitativní metodou, za použití dotazníků a následným zpracováním získaných dat, vyplynulo a je možné uvést, že zaměstnanci jsou s kvalitou jimi poskytované služby spokojeni.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the quality of provided social service from the perspective of the employees of special regime home. The aim of the work is to evaluate the quality of the provided social service from the perspective of the service employees. The theoretical part includes basic terms such as social services, special regime homes, the target group of these homes, and social service worker as well. Furthermore, in the theoretical part there are described and clarified the terms quality, quality standards and documentation with which workers in social services work. The empirical part first contains the characteristics of the Prostějov Social Services Center and especially the characteristics of special regime homes, which are part of this facility. Next, it is focused on finding out the employees' view on the quality of the service they provide. The quantitative method, using questionnaires and subsequent processing of the obtained data, showed and it is possible to state that employees are satisfied with the quality of the service they provide.
Keywords
domov se zvláštním režimem, kvalita, standardy kvality, sociální služby
Keywords in English
quality, quality standards, social services, special regime home
Length of the covering note
61 s. (60 241 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na kvalitu poskytované sociální služby pohledem zaměstnanců domova se zvláštním režimem. Cílem práce je zhodnotit kvalitu poskytované sociální služby pohledem zaměstnanců služby. Teoretická část obsahuje základní pojmy jako sociální služby, domovy se zvláštním režimem, cílové skupiny těchto domovů a také pracovník v sociálních službách. Dále jsou v teoretické části popsány a objasněny pojmy kvalita, standardy kvality a dokumentace, se kterou pracují pracovníci v sociálních službách. Empirická část nejprve obsahuje charakteristiku zařízení Centrum sociálních služeb Prostějov a zejména charakteristiku domovů se zvláštním režimem, které jsou součástí tohoto zařízení. Dále je zaměřena na zjišťování pohledu zaměstnanců na kvalitu služby, kterou poskytují. Kvantitativní metodou, za použití dotazníků a následným zpracováním získaných dat, vyplynulo a je možné uvést, že zaměstnanci jsou s kvalitou jimi poskytované služby spokojeni.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the quality of provided social service from the perspective of the employees of special regime home. The aim of the work is to evaluate the quality of the provided social service from the perspective of the service employees. The theoretical part includes basic terms such as social services, special regime homes, the target group of these homes, and social service worker as well. Furthermore, in the theoretical part there are described and clarified the terms quality, quality standards and documentation with which workers in social services work. The empirical part first contains the characteristics of the Prostějov Social Services Center and especially the characteristics of special regime homes, which are part of this facility. Next, it is focused on finding out the employees' view on the quality of the service they provide. The quantitative method, using questionnaires and subsequent processing of the obtained data, showed and it is possible to state that employees are satisfied with the quality of the service they provide.
Keywords
domov se zvláštním režimem, kvalita, standardy kvality, sociální služby
Keywords in English
quality, quality standards, social services, special regime home
Research Plan
A. Cíl práce: Zhodnotit kvalitu služby pohledem zaměstnanců služby.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): V sociálních službách je v poslední době trendem navyšování administrativní zátěže na pracovníky přímé péče. Tato zátěž může ovlivňovat kvalitu práce. Výzkumným problémem je, zda má administrativní zátěž vliv na kvalitu poskytované služby.
C. Výzkumná otázka: Je administrativa zátěží pro zaměstnance a má vliv na kvalitu poskytované služby?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní metoda s využitím dotazníků. Pro výběr zkoumaných bych použila výběrový soubor. Oslovím všechny zaměstnance dvou konkrétních budov Domova se zvláštním režimem. Jako výzkumnou techniku použiji dotazník, který bude obsahovat maximálně 15 otázek. Otázky budou uzavřené i otevřené.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30. 9.2019
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31. 1. 2020
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Research Plan
A. Cíl práce: Zhodnotit kvalitu služby pohledem zaměstnanců služby.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): V sociálních službách je v poslední době trendem navyšování administrativní zátěže na pracovníky přímé péče. Tato zátěž může ovlivňovat kvalitu práce. Výzkumným problémem je, zda má administrativní zátěž vliv na kvalitu poskytované služby.
C. Výzkumná otázka: Je administrativa zátěží pro zaměstnance a má vliv na kvalitu poskytované služby?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní metoda s využitím dotazníků. Pro výběr zkoumaných bych použila výběrový soubor. Oslovím všechny zaměstnance dvou konkrétních budov Domova se zvláštním režimem. Jako výzkumnou techniku použiji dotazník, který bude obsahovat maximálně 15 otázek. Otázky budou uzavřené i otevřené.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30. 9.2019
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31. 1. 2020
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Recommended resources
Čámský, P., Sembdner, J., &Krutilová, D. (2011). Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál.
Disman, M. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost (3.rd ed.). Praha: Karolinum Praha.
Malík Holasová, V. (2014). Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada.
Matoušek, O. (2016). Slovník sociální práce (třetí). Praha: Portál.
Zákon č.108/2006 Sb., zákon o sociálních službách (2006)
Recommended resources
Čámský, P., Sembdner, J., &Krutilová, D. (2011). Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál.
Disman, M. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost (3.rd ed.). Praha: Karolinum Praha.
Malík Holasová, V. (2014). Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada.
Matoušek, O. (2016). Slovník sociální práce (třetí). Praha: Portál.
Zákon č.108/2006 Sb., zákon o sociálních službách (2006)