Téma bakalářské práce jsou Výukové metody třídního učitele ve Výchově k občanství. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy, jako je: učitel, učitel výchovy k občanství, třídní učitel, výukové metody. Praktická část je zaměřena na výzkumné řešení pomocí polostrukturovaného rozhovoru, cílem bylo zjistit, které výukové metody využívají třídní učitelé ve výchově k občanství a proč dávají přednost těmto metodám, pokud vidí nějakou výhodu oproti svým kolegům v tom, že jako třídní učitelé vyučují výchovu k občanství, které metody se jim osvědčují a které naopak ne.
Annotation in English
The subject of this bachelor's thesis are the class teacher's teaching methods for citizenship education. The theoretical part focuses on the basic concepts, such as: teacher, citizenship education teacher, class teacher and teaching methods. The practical part aims at explaining the research methodology, based on a semi-structured interview. The primary goal of this thesis was to answer the questions of what teaching methods do the class teachers prefer, why they prefer them and what benefit they find in teaching the citizenship education from the position of a class teacher.
Keywords
třídní učitel, učitel občanské výchovy, výukové metody, aktivizující metody
Keywords in English
Class teacher, citizenship education teacher, teaching methods, activating methods
Length of the covering note
75 s.
Language
CZ
Annotation
Téma bakalářské práce jsou Výukové metody třídního učitele ve Výchově k občanství. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy, jako je: učitel, učitel výchovy k občanství, třídní učitel, výukové metody. Praktická část je zaměřena na výzkumné řešení pomocí polostrukturovaného rozhovoru, cílem bylo zjistit, které výukové metody využívají třídní učitelé ve výchově k občanství a proč dávají přednost těmto metodám, pokud vidí nějakou výhodu oproti svým kolegům v tom, že jako třídní učitelé vyučují výchovu k občanství, které metody se jim osvědčují a které naopak ne.
Annotation in English
The subject of this bachelor's thesis are the class teacher's teaching methods for citizenship education. The theoretical part focuses on the basic concepts, such as: teacher, citizenship education teacher, class teacher and teaching methods. The practical part aims at explaining the research methodology, based on a semi-structured interview. The primary goal of this thesis was to answer the questions of what teaching methods do the class teachers prefer, why they prefer them and what benefit they find in teaching the citizenship education from the position of a class teacher.
Keywords
třídní učitel, učitel občanské výchovy, výukové metody, aktivizující metody
Keywords in English
Class teacher, citizenship education teacher, teaching methods, activating methods
Research Plan
1. Stanovení cíle práce, dílčích úkolů a prostředků
2.Sestavení harmonogramu přípravy a zpracování práce
3.Sběr odborné literatury
4.Provedení rešerší a studium odborné literatury zaměřené na učitele občanské výchovy, třídního učitele a vyukové metody
5.Příprava a zpracování teoretické části
6. Příprava výzkumného nástroje(rozhovor)
7.Zpracování empirické části práce
8. Odevzdání práce
Research Plan
1. Stanovení cíle práce, dílčích úkolů a prostředků
2.Sestavení harmonogramu přípravy a zpracování práce
3.Sběr odborné literatury
4.Provedení rešerší a studium odborné literatury zaměřené na učitele občanské výchovy, třídního učitele a vyukové metody
5.Příprava a zpracování teoretické části
6. Příprava výzkumného nástroje(rozhovor)
7.Zpracování empirické části práce
8. Odevzdání práce
Recommended resources
MOJŽÍŠEK, Lubomír. Vyučovací metody. 1/1. vyd. Praha: SPN, 1972. Učební texty vysokých škol. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
SILBERMAN, Melvin L a Karen LAWSON. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-124-X.
PODHLAOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. První pomoc pro pedagogy. ISBN 80-7254-474-8.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
Recommended resources
MOJŽÍŠEK, Lubomír. Vyučovací metody. 1/1. vyd. Praha: SPN, 1972. Učební texty vysokých škol. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
SILBERMAN, Melvin L a Karen LAWSON. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-124-X.
PODHLAOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. První pomoc pro pedagogy. ISBN 80-7254-474-8.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.