Bakalářská práce se zabývá herní hudbou a zvuky se zaměřením na její adaptivní mechaniky. V dané problematice jsem se zabýval historií herní hudby a zvuků, typy herní hudby a adaptivními mechanikami, kterými se ovlivňuje hudba a zvuk ve hře podle interakce hráče. V práci jsem se také soustředil na současné počítačové hry, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice a Kingdome Come: Deliverance, ve kterých jsem analyzoval hudební a zvukové prvky ve spojení s výtvarným pojetím počítačových her a jejich herními mechanikami.
Annotation in English
Bachelor thesis pursues music and sounds in videogames pointing on adaptive mechanics it uses. In this issue i have occupied with history of videogame music and sounds, types of videogame music and adaptive mechanics that affect this music and sound via interaction of the player. In this thesis i have also aimed on present computer games, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice and Kingdome Come: Deliverance in which we have analysed musical/sound elements which are connected with artistic approach of computer games and its game mechanics alike.
Keywords
Hudba v počítačových hrách, adaptivní herní hudba, počítačová hra, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice, Kingdome Come: Deliverance.
Keywords in English
Music in computer games, adaptive game music, computer game, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice, Kingdome Come: Deliverance.
Length of the covering note
105 952
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá herní hudbou a zvuky se zaměřením na její adaptivní mechaniky. V dané problematice jsem se zabýval historií herní hudby a zvuků, typy herní hudby a adaptivními mechanikami, kterými se ovlivňuje hudba a zvuk ve hře podle interakce hráče. V práci jsem se také soustředil na současné počítačové hry, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice a Kingdome Come: Deliverance, ve kterých jsem analyzoval hudební a zvukové prvky ve spojení s výtvarným pojetím počítačových her a jejich herními mechanikami.
Annotation in English
Bachelor thesis pursues music and sounds in videogames pointing on adaptive mechanics it uses. In this issue i have occupied with history of videogame music and sounds, types of videogame music and adaptive mechanics that affect this music and sound via interaction of the player. In this thesis i have also aimed on present computer games, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice and Kingdome Come: Deliverance in which we have analysed musical/sound elements which are connected with artistic approach of computer games and its game mechanics alike.
Keywords
Hudba v počítačových hrách, adaptivní herní hudba, počítačová hra, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice, Kingdome Come: Deliverance.
Keywords in English
Music in computer games, adaptive game music, computer game, Cuphead, Hellblade: Senua´s Sacrifice, Kingdome Come: Deliverance.
Research Plan
Úvod do videoherní hudby
Vyčlenění pojmů souvicejících s videoherní hudbou
Periodizace vývoje
Hlavní hudební pilíře
Skladatelé videoherní hudby
Rozbor skladby
Aktuální postavení videoherní hudby
Publikační činnost v České Republice ve sféře videoherní hudby
Research Plan
Úvod do videoherní hudby
Vyčlenění pojmů souvicejících s videoherní hudbou
Periodizace vývoje
Hlavní hudební pilíře
Skladatelé videoherní hudby
Rozbor skladby
Aktuální postavení videoherní hudby
Publikační činnost v České Republice ve sféře videoherní hudby
Recommended resources
COLLINS, Karen. From Pac-Man to pop music: interactive audio in games and new media. 1. vyd. Velká Británie, 2008. 224 s. ISBN 0-7546-6200-4.
COLLINS, Karen. Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design. 1. vyd. MIT Press, 2008. 216 s. ISBN 0-262-03378-X.
FLAŠAR, Martin. Hudba a zvuk v počítačových hrách: od filmové k herní hudbě. Opus Musicum: hudební revue. 2012, 44(4), 28-37. ISSN 0862-8505.
GRIMSHAW, Mark. Game sound technology and player interaction: concepts and
development. Hershey PA: Information Science Reference, 2011. ISBN 978-161-6928-308.
McDONALD, Glenn. A History of Video Game Music. [online]. c2004, poslední revize 2005. Dostupný na World Wide Web: < http://www.gamespot.com/articles/a-history-of-video-game-music/1100-6092391/>.
WEIR, Wiliam. From the Arcade to the Grammys: The Evolution of Video Game Music. [online]. c2011, poslední revize 2011. Dostupný na World Wide Web:
.
Recommended resources
COLLINS, Karen. From Pac-Man to pop music: interactive audio in games and new media. 1. vyd. Velká Británie, 2008. 224 s. ISBN 0-7546-6200-4.
COLLINS, Karen. Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design. 1. vyd. MIT Press, 2008. 216 s. ISBN 0-262-03378-X.
FLAŠAR, Martin. Hudba a zvuk v počítačových hrách: od filmové k herní hudbě. Opus Musicum: hudební revue. 2012, 44(4), 28-37. ISSN 0862-8505.
GRIMSHAW, Mark. Game sound technology and player interaction: concepts and
development. Hershey PA: Information Science Reference, 2011. ISBN 978-161-6928-308.
McDONALD, Glenn. A History of Video Game Music. [online]. c2004, poslední revize 2005. Dostupný na World Wide Web: < http://www.gamespot.com/articles/a-history-of-video-game-music/1100-6092391/>.
WEIR, Wiliam. From the Arcade to the Grammys: The Evolution of Video Game Music. [online]. c2011, poslední revize 2011. Dostupný na World Wide Web:
.
Enclosed appendices
DVD 1, DVD 2.
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student představil své téma a zodpověděl dané otázky. Práce, která byla zkontrolována systémem theses a není plagiát byla obhájena.