Diplomová práce se bude zabývat současnými postoji žáků základních škol v oblasti mitigace změny klimatu a jejich ochotou v této oblasti jednat. Metodicky bude práce navazovat na studie Lehnert et al. 2020 a Jurek et al. 2022. Přidanou hodnotou práce bude porovnání se staršími výsledky a současně aktualizace otázek dotazníkového šetření s ohledem na nové poznatky v oboru. Výsledky práce budou vyhodnoceny s využitím vhodných statistických a grafických metod.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat současnými postoji žáků základních škol v oblasti mitigace změny klimatu a jejich ochotou v této oblasti jednat. Metodicky bude práce navazovat na studie Lehnert et al. 2020 a Jurek et al. 2022. Přidanou hodnotou práce bude porovnání se staršími výsledky a současně aktualizace otázek dotazníkového šetření s ohledem na nové poznatky v oboru. Výsledky práce budou vyhodnoceny s využitím vhodných statistických a grafických metod.
Seznam doporučené literatury
Boyes, E., Skamp, K., Stanisstreet, M. (2009). Australian secondary students’ views about global warming: Beliefs about actions, and willingness to act. Research in Science Education, 39(5), 661-680.
Duží, B. (2012). Globální změna klimatu: možnosti didaktického zpracování tématu na úrovni středních škol. Envigogika, 7(1).
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 265 s
IPPC (2022) Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change. Geneva: IPCC.
Jurek, M., Frajer, J., Fiedor, D., Brhelová, J., Hercik, J., Jáč, M., & Lehnert, M. (2022). Knowledge of global climate change among Czech students and its influence on their beliefs in the efficacy of mitigation action. Environmental Education Research, 28(8), 1126-1143.
Kılınç, A., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2011). Turkish school students and global warming: beliefs and willingness to act. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 7(2), 121-134.
Knecht, P., Hofmann, E. (2013). "K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech.". Informace ČGS, 32(2), 13-25.
Kopp, J., Beránková, L. (2012). Testování úrovně znalostí o změnách klimatu. Informace ČGS, 31(1), 18-29.
Lehnert, M., Fiedor, D., Frajer, J., Hercik, J., & Jurek, M. (2020). Czech students and mitigation of global warming: Beliefs and willingness to take action. Environmental Education Research, 26(6), 864-889.
Malandrakis, G., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2011). Global warming: Greek students’ belief in the usefulness of pro-environmental actions and their intention to take action. International journal of environmental studies, 68(6), 947-963.
Skamp, K., Boyes, E., Stannistreet, M. (2009). Global warming responses at the primary secondary interface 1. students' beliefs and willingness to act. Australian Journal of Environmental Education, 25, 15-30.
Skamp, K., Boyes, E., Stannistreet, M. (2009). Global warming responses at the primary secondary interface 2. Potential effectiveness of education. Australian Journal of Environmental Education, 25, 31-44.
Seznam doporučené literatury
Boyes, E., Skamp, K., Stanisstreet, M. (2009). Australian secondary students’ views about global warming: Beliefs about actions, and willingness to act. Research in Science Education, 39(5), 661-680.
Duží, B. (2012). Globální změna klimatu: možnosti didaktického zpracování tématu na úrovni středních škol. Envigogika, 7(1).
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 265 s
IPPC (2022) Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change. Geneva: IPCC.
Jurek, M., Frajer, J., Fiedor, D., Brhelová, J., Hercik, J., Jáč, M., & Lehnert, M. (2022). Knowledge of global climate change among Czech students and its influence on their beliefs in the efficacy of mitigation action. Environmental Education Research, 28(8), 1126-1143.
Kılınç, A., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2011). Turkish school students and global warming: beliefs and willingness to act. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 7(2), 121-134.
Knecht, P., Hofmann, E. (2013). "K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech.". Informace ČGS, 32(2), 13-25.
Kopp, J., Beránková, L. (2012). Testování úrovně znalostí o změnách klimatu. Informace ČGS, 31(1), 18-29.
Lehnert, M., Fiedor, D., Frajer, J., Hercik, J., & Jurek, M. (2020). Czech students and mitigation of global warming: Beliefs and willingness to take action. Environmental Education Research, 26(6), 864-889.
Malandrakis, G., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2011). Global warming: Greek students’ belief in the usefulness of pro-environmental actions and their intention to take action. International journal of environmental studies, 68(6), 947-963.
Skamp, K., Boyes, E., Stannistreet, M. (2009). Global warming responses at the primary secondary interface 1. students' beliefs and willingness to act. Australian Journal of Environmental Education, 25, 15-30.
Skamp, K., Boyes, E., Stannistreet, M. (2009). Global warming responses at the primary secondary interface 2. Potential effectiveness of education. Australian Journal of Environmental Education, 25, 31-44.