Práce analyzuje téma USA ve vybraných učebnicích zeměpisu pro základní a střední školy. Práce je rozdělena na 2 části. V první části jsou uvedeny základní pojmy, popis území a postavení výuky USA v RVP. Druhá část se zaměřuje na obsahovou komparaci učebnic.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the USA as a topic in selected geography textbooks for primary and secondary schools. The thesis is devided into 2 parts, There are the main terms, characteristics of the land and the position of the USA in FEP presented in the first part. The second part is focused on contented textbooks comparison.
Klíčová slova
USA, učebnice, hodnocení učebnic, RVP
Klíčová slova v angličtině
the USA, textbooks, textbooks evaluation, FEP
Rozsah průvodní práce
128 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce analyzuje téma USA ve vybraných učebnicích zeměpisu pro základní a střední školy. Práce je rozdělena na 2 části. V první části jsou uvedeny základní pojmy, popis území a postavení výuky USA v RVP. Druhá část se zaměřuje na obsahovou komparaci učebnic.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the USA as a topic in selected geography textbooks for primary and secondary schools. The thesis is devided into 2 parts, There are the main terms, characteristics of the land and the position of the USA in FEP presented in the first part. The second part is focused on contented textbooks comparison.
Klíčová slova
USA, učebnice, hodnocení učebnic, RVP
Klíčová slova v angličtině
the USA, textbooks, textbooks evaluation, FEP
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je obsahová analýza českých učebnic zeměpisu pro základní a střední školy obsahující učivo o USA. Vedle obsahové komparace autorka provede analýzu učebních úloh, rozšiřujících studijních materiálů a pracovních sešitů. Autorka rovněž srovná postavení učiva o USA v rámci regionální Ameriky geografie v pojetí autorů jednotlivých učebnic. Soubor učebnic bude obsahovat učebnice z různých časových období tak, aby výsledná analýza mohla zahrnout i časové hledisko.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je obsahová analýza českých učebnic zeměpisu pro základní a střední školy obsahující učivo o USA. Vedle obsahové komparace autorka provede analýzu učebních úloh, rozšiřujících studijních materiálů a pracovních sešitů. Autorka rovněž srovná postavení učiva o USA v rámci regionální Ameriky geografie v pojetí autorů jednotlivých učebnic. Soubor učebnic bude obsahovat učebnice z různých časových období tak, aby výsledná analýza mohla zahrnout i časové hledisko.
Seznam doporučené literatury
Práce se opře o následující díla:
1. soubor učebnic zeměpisu základních a středních škol vydávaných v Československu a České republice,
2. odborné publikace zabývající se metodami obsahové analýzy učebnic,
3. dostupné učebnice didaktiky a didaktiky geografie.
Seznam literatury bude upřesněn v rámci předmětu Diplomová práce z geografie 1.
Seznam doporučené literatury
Práce se opře o následující díla:
1. soubor učebnic zeměpisu základních a středních škol vydávaných v Československu a České republice,
2. odborné publikace zabývající se metodami obsahové analýzy učebnic,
3. dostupné učebnice didaktiky a didaktiky geografie.
Seznam literatury bude upřesněn v rámci předmětu Diplomová práce z geografie 1.