Diplomové práce se zabývá rešerší a hodnocením stávajících učebnic zeměpisu pro střední školy a návrhem didaktického modelu na téma Demografie Evropy ve dvou variantách. Didaktický model obsahuje učební texty, pracovní listy, didaktické testy, metodické pokyny pro vyučujícího, vzorová řešení pracovních listů a didaktických testů a doprovodné prezentace v PowerPointu. Základní verze byla otestována na pilotní skupině středoškolských studentů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis includes the recherche and the evaluation of currently used geography textbooks for secondary schools and a draft of a didactic model on the topic of Demography of Europe in two variants. The didactic model comprises of teaching texts, worksheets, didactic tests, methodological instructions for the teacher, sample worksheets and didactic tests, and acompanying PowerPoint presentations. The elementary version was tested on a pilot group of secondary school students.
Klíčová slova
demografie Evropy, zhodnocení učebnic, didaktický model
Klíčová slova v angličtině
demography of Europe, the evaluation of textbooks, didactic model
Rozsah průvodní práce
68 s; 1 vázaná+1 volná příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomové práce se zabývá rešerší a hodnocením stávajících učebnic zeměpisu pro střední školy a návrhem didaktického modelu na téma Demografie Evropy ve dvou variantách. Didaktický model obsahuje učební texty, pracovní listy, didaktické testy, metodické pokyny pro vyučujícího, vzorová řešení pracovních listů a didaktických testů a doprovodné prezentace v PowerPointu. Základní verze byla otestována na pilotní skupině středoškolských studentů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis includes the recherche and the evaluation of currently used geography textbooks for secondary schools and a draft of a didactic model on the topic of Demography of Europe in two variants. The didactic model comprises of teaching texts, worksheets, didactic tests, methodological instructions for the teacher, sample worksheets and didactic tests, and acompanying PowerPoint presentations. The elementary version was tested on a pilot group of secondary school students.
Klíčová slova
demografie Evropy, zhodnocení učebnic, didaktický model
Klíčová slova v angličtině
demography of Europe, the evaluation of textbooks, didactic model
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvořit výukový model pro použití na středních školách týkající se tématu charakteristik obyvatelstva Evropy. Bude zpracována rešerše a hodnocení učebnic zeměpisu pro střední školy z pohledu demografie evropské populace a na základě zjištěného stavu bude navržen výukový model, který stávající učebnice doplní, resp. samostatně pokryje dané téma. Výukový model se zaměří na základní demografické charakteristiky obyvatelstva Evropy (struktura věková, národnostní, jazyková, náboženská aj., dynamika populačního vývoje, přirozená měna a migrace) a na vybraná regionální specifika. Výukový model bude otestován v pilotní skupině středoškolských studentů a na základě toho případně doladěn.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvořit výukový model pro použití na středních školách týkající se tématu charakteristik obyvatelstva Evropy. Bude zpracována rešerše a hodnocení učebnic zeměpisu pro střední školy z pohledu demografie evropské populace a na základě zjištěného stavu bude navržen výukový model, který stávající učebnice doplní, resp. samostatně pokryje dané téma. Výukový model se zaměří na základní demografické charakteristiky obyvatelstva Evropy (struktura věková, národnostní, jazyková, náboženská aj., dynamika populačního vývoje, přirozená měna a migrace) a na vybraná regionální specifika. Výukový model bude otestován v pilotní skupině středoškolských studentů a na základě toho případně doladěn.
Seznam doporučené literatury
Blouet, B. (2012): The EU and neighbors : a geography of Europe in the modern world. 2nd edition. Hoboken (NJ, USA): Wiley.
Ostergren, R.C., Le Bossé, M. (2011): The Europeans : a geography of people, culture, and environment. 2nd edition. New York - London: The Guilford Press.
Petty, G. (2013): Moderní vyučování. Praha: Portál.
Segal, U.A., (ed.) et al. (2010): Immigration worldwide : policies, practices, and trends. Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Blouet, B. (2012): The EU and neighbors : a geography of Europe in the modern world. 2nd edition. Hoboken (NJ, USA): Wiley.
Ostergren, R.C., Le Bossé, M. (2011): The Europeans : a geography of people, culture, and environment. 2nd edition. New York - London: The Guilford Press.
Petty, G. (2013): Moderní vyučování. Praha: Portál.
Segal, U.A., (ed.) et al. (2010): Immigration worldwide : policies, practices, and trends. Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM - Didaktický model s výukovými materiály
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace představila komisi v krátkosti svou práci, její hlavní cíle a také použité metody. Dále hovořila o vytvořených výukových materiálech, které vytvořila.
V reakci na posudky vedoucího a oponenta práce se studentka zaměřila na:
- časový rozsah didaktického modelu - na základě určení tematického obsahu a následné konzultace s vedoucím práce a dr. Hercikem v rámci diplomového dne
V diskusi:
- dr. Šimáček - Jsou studenti nuceni pracovat i s datovými zdroji? - Studentka: Práce s datovými zdroji tam není, je zakomponovaná práce pouze s atlasem.