| Název předmětu | Dětské zlomeniny |
|---|---|
| Kód předmětu | TRA/VA041 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vývoj a růst kosti. Epidemiologie dětských zlomenin. Typy dětských zlomenin a poranění růstové chrupavky. Diagnostika dětských zlomenin. Léčebná strategie dětského skeletálního traumatu - obvazová technika, trakce, operační léčba. Nejčastější dětské zlomeniny horní a dolní končetiny a pánve. Možné komplikace poranění rostoucího skeletu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace |
| Výstupy z učení |
|
Seznámit studenty se specifiky dětské traumatologie s ohledem na poranění rostoucího skeletu. Demonstrovat základní objem teoretických znalostí - etiologii, diagnostiku, možnosti konzervativní a chirurgické terapie těchto poranění.
Po absolvování předmětu bude student: znát spefika anatomie a fyziologie rostoucího skeletu, seznámen s nejčastějšími typy zlomenin skeletu v dětskému věku,znát základy správné diagnostiky a konzervativní i operační léčby vybraných typů zlomenin dětského skeletu. |
| Předpoklady |
|
Znalost anatomie a fyziologie člověka. Znalost základního chirurgického názvosloví.
PAT/VAA32 ----- nebo ----- PAT/VAB11 ----- nebo ----- PAT/ZAA22 a zároveň IN2/VAA32 ----- nebo ----- IN2/VAB22 ----- nebo ----- IN2/VAB32 ----- nebo ----- IN2/ZAB13 a zároveň MIK/VAA12 ----- nebo ----- MIK/VAB31 ----- nebo ----- MIK/ZAA12 a zároveň PFY/VAA31 ----- nebo ----- PFY/VAB11 ----- nebo ----- PFY/ZAA12 a zároveň FAR/VAA32 ----- nebo ----- FAR/VAB11 ----- nebo ----- FAR/ZAB12 |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Přítomnost na celém semináři. Aktivní přístup při výuce. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): Dentistry (2019) | Kategorie: Lékařské vědy | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): General Medicine (2021) | Kategorie: Lékařské vědy | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): Dentistry (2019) | Kategorie: Lékařské vědy | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): General Medicine (2025) | Kategorie: Lékařské vědy | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): General Medicine (2021) | Kategorie: Lékařské vědy | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: - |