| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kovalčík Adam, MDDr.
                
                    Staňková Magdalena, MDDr.
                
                    Macková Michaela, MDDr.
                
                    Doleželová Martina, MDDr.
                
                    Grulich Marek, MDDr.
                
                    Kovalčík Adam, MDDr.
                
                    Tichá Klára, MDDr.
                
                    Kamínková Petra, MDDr. Ph.D.
                
                    Špidlen Miloš, doc. MUDr. Ph.D.
                
                    Morozova Yulia, Dr. Ph.D.
                
                    Kašpar Matouš, MDDr.
                
                    Novotná Barbora, MDDr.
                
                    Miklasová Markéta, MDDr.
                
                    Kovalská Monika, MDDr.
                
                    Voborná Iva, MDDr. Ph.D.
                
                    Tvrdá Veronika, MDDr.
                
                    Rosa Matej, MDDr.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Prohloubení znalostí celkové a místní prevence. Význam výživy, fluor v prevenci zubního kazu, mechanismus účinku. Použití ozónu v prevenci a terapii zubního kazu. Tvorba preventivních programů, komunikace s pacienty v zubním lékařství. Klinické vyšetření pacienta. Stanovení úrovně hygieny chrupu a kazivosti. V praktické části provádí student nácvik práce s nástroji na zubní kámen, vyšetření pacienta, upravuje hygienu a instruuje k domácí péči. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Přednášení, Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Seznámení studentů se základy prevence a profylaxe v zubním lékařství. Náplň tvoří pojem orální zdraví a jeho vztah k celkovému zdraví, nejčastější patologické změny v dutině ústní, zubní kaz a parodontopatie. Přednášky jsou zaměřeny na diagnostiku zubního kazu a jeho terapii. Praktický nácvik vyšetření pacienta a profesionální ústní hygieny. Klinické vyšetření, úprava hygieny a poučení pacienta o domácí péči. Test, kontrola znalostí
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Znalosti z předcházejících předmětů. LBF/ZUA11  a zároveň  LCH/ZUA11  a zároveň  BIO/ZUB11  a zároveň  NAN/ZUB11  a zároveň  ST1/ZUB01  a zároveň  ST1/ZUB40  a zároveň  KAR/VCB11  a zároveň  HIE/ZUB12  a zároveň  BIO/ZUA11  a zároveň  NAN/ZUA11  a zároveň  ST1/ZUA40
 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 100% účast na praktických cvičeních, pravidelná příprava na cvičení, rozpoznání instrumentaria, splnění limitu praktických výkonů. Test.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Bruch, J. M. (2010). Clinical Oral Medicine and Patology. Humana Press. 
                
                    Cameron, A. C., Widmer, R. P. (2003). Handbook of Pediatric Dentistry. Mosby. 
                
                    Kilian, J. a kol. (1999). Prevence ve stomatologii. Praha: Galén. 
                
                    Kilian, J. (2012). Stomatology for Students of General Medicine. Praha: Karolinum. 
                
                    Nováková, K. a kol. (2008). Stomatologická péče o hendikepované pacienty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 
                
                    Stejskalová, J. a kol. (2008). Konzervační zubní lékařství. Praha: Galén. 
                
                    Tyldesley, W. R. (1994). Diagnosis in Color Oral Medicine. Mosby-Wolfe. 
                 
 
 |