Předmět: Základy kombinatoriky, pravděpodobnosti a statistiky

« Zpět
Název předmětu Základy kombinatoriky, pravděpodobnosti a statistiky
Kód předmětu KMT/KUKOQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
  • Bártek Květoslav, Mgr. Ph.D.
  • Bártková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět studenty seznamuje se základními pojmy kombinatoriky a teorie pravděpodobnosti, představuje také možnosti využití uvedených témat v pedagogické praxi na 1. stupni ZŠ. Dále má zdůraznit souvislosti mezi statistikou a statistikou na modelech reálných situací včetně užití statistických metod ve školské praxi. Obsahová náplň: - Kombinatorika bez opakování. - Kombinatorika s opakováním. - Základní pojmy počtu pravděpodobnosti. - Základní statistické metody v pedagogickém výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 6 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cíle předmětu: - zopakovat a prohloubit znalosti studentů z oblastí kombinatorika, pravděpodobnost a statistika, - poskytnout studentům ucelený přehled základních teoretických poznatků, pojmů i praktických metod řešení úloh v uvedených oblastech s akcentem na pedagogickou praxi na 1. stupni ZŠ, - motivovat budoucí učitele k zařazování kombinatorických úloh a úloh z počtu pravděpodobnosti do výuky matematiky na 1. stupni ZŠ.
Utřídění a prohloubení matematických poznatků od počátku školní docházky do maturity. Poznatky získané v předmětu KPRST jsou využitelné v další pedagogické praxi studentů.
Předpoklady
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy.
KMT/RM
----- nebo -----
KMT/URMQ

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Aktivní účast ve výuce. Zpracování seminární práce.
Doporučená literatura
  • Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M. (1998). Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení.. Brno.
  • Kopecký. M., Langer, V. Úvod do počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky (sbírka úloh).. Olomouc.
  • Kopecký M. Úvod do počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky.. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -