Název předmětu | Patopsychologie dětí |
---|---|
Kód předmětu | PCH/DPPTD |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Vymezení předmětu, cíle, aplikační možnosti, literatura 2. Mentální postižení, demence u dětí 3. Pervazivní vývojové poruchy 4. Tělesná, smyslová a kombinovaná postižení u dětí 5. Rodina dítěte s postižením 6. Chronicky a nevyléčitelně nemocné děti, problematika bolesti a jejího zvládání u dětí, psychologické aspekty hospitalizace dítěte, smrt u dětí 7. Problematika zanedbávání, týrání a zneužívání dětí, syndrom CAN 8. Základní psychické potřeby, psychická deprivace a možnosti její nápravy 9. Specifické poruchy učení 10. Poruchy příjmu potravy v dětství a v dospívání 11. Hyperkinetické poruchy (ADHD, ADD) 12. Poruchy chování u dětí 13. Úzkostné poruchy u dětí
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení |
Seznámit studenty s psychickým vývojem a psychologickými aspekty výchovy dětí různě postižených nebo žijících v ohrožujících podmínkách.
Orientace v problematice vývoje a výchovy dětí s postižením, dětí s poruchami vývoje, dětí chronicky nemocných, dětí zanedbávaných a týraných, dále v problematice psychické deprivace. |
Předpoklady |
Absolvování předmětů Vývojová psychologie 1-3
PCH/DVPS1 a zároveň PCH/DVPS3 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Písemná zkouška, Seminární práce
Podmínka udělení zápočtu: Samostudium, skupinová práce, docházka. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |