1st Media Studies (MS), problems with the definition of the subject, relationship to other sciences 2nd history of MS - an overview of basic theories and approaches in MS 3rd Present MS - an overview of basic theories and approaches in MS 4th MK I analyzed in terms of different approaches, basic communication models 5th analysis of MK II - List of basic methodological and analytical approaches 6th analysis of MK III - methods and techniques of research MK 7th MS and their use for the study of journalism 8th MS and intelligence - intelligence as a form of communication, intelligence as a discourse, news as a genre, part narrative intelligence, intelligence from the perspective of political economy / sociology / cultural studies 9th determinants med.obsah (Shoemaker-Reese) 10th - 12 overview of the major theories related to MK (agenda setting, knowledge gaps, spiral of silence, criterion-ria newsworthiness, gatekeeping ...)
|
-
Berger, A. A. Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches.
-
Berger, A. A. Popular Culture Genres. Newbury Park: Sage 1992.
-
Burton, G. - Jirák, J.:. Úvod do studia médií. Brno 2003..
-
DeFleur, M. - Ballová, S. J.:. Teorie masové komunikace. Praha 1996.
-
Gibson, B., & Hartman, J. Rediscovering grounded theory.
-
Knapp, H. (2014). Introductory statistics using SPSS. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications.
-
Kronicková, J. C.:. Alternativní metodologie pro analýzu kvalitativních dat. In: Sociologický časopis, č. 1., ročník 33, Praha 1997, s. 57 - 67)..
-
Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS.
-
McNair, B. (2004). Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál.
-
McQuail, D. (2002). Úvod do teorie masové komunikace.. Praha: Portál.
-
Pácl, P. Tři etapy sociologického výzkumu hromadných sdělovacích prostředků. Ostrava 1995.
-
Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
-
Shoemaker, P. J. - Reese, S. D.:. Mediating the message: theories of influences on mass media content. New York 1991..
-
Schulz, W. - Hagen, L. - Schrerer, H. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha 1997.
-
Strauss, A. - Corbinová, J.:. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice 1999.
|