Vyučující
|
-
Dorková Zlatica, Mgr. Ph.D.
-
Chovancová Petra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Koncepty péče využívané v ČR (orientačně) - smyslová aktivizace dle L. Wehner, validace podle N. Feil, kinestetická mobilizace, psychobiografický model péče podle Böhma, snoozelen. Teoretická východiska a neurofyziologický podklad konceptu bazální stimulace, prvky bazální stimulace, které je možno aplikovat v sociálních službách. Využití prvků biografie v sociální práci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat znalosti, které umožní orientaci v konceptech podporujících důstojnost člověka při poskytování péče a zvyšujících kvalitu jejich života. Dává možnost vnímat vzájemné souvislosti v životním příběhu člověka, současným stavem a způsobem poskytnuté péče. Rozvíjí citlivost k individualizovaným potřebám jedince na základě teoretických východisek konceptů a praktických cvičení zaměřených na prožití situací, které se v péči o klienta mohou vyskytnout.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zpracování biografie, aktivní účast ve cvičeních při sebezkušenostních aktivitách
|
Doporučená literatura
|
|