Přístupy uměleckých terapií, které jsou primárně zaměřené na osoby se speciálními potřebami, a jejich terapeutická východiska. Příklady aplikace uměleckých terapií u konkrétních skupin osob se speciálními potřebami. Účinné faktory, které jsou základem terapeutické změny v intervenci uměleckých terapeutů u osob se speciálními potřebami ? neurorehabilitační terapie, psychologické teorie, umělecké teorie, sociální teorie atd. Komparace modalit uměleckých terapií se zaměřením na osoby se speciálními potřebami ? muzikoterapie, dramaterapie, arteterapie, tanečně-pohybové terapie. Na umění založené metody hodnocení a evaluace zaměřené na osoby se speciálními potřebami. Aplikace uměleckých terapií ve vzdělávacích zařízeních, případně v oblasti sociálních služeb ? specifika institucionálního kontextu, typické terapeutické přístupy, cíle, terapeutické postupy, význam komunitních forem práce. Studijní literatura a studijní pomůcky: AITHAL, S., MOULA, Z., KARKOU, V. V., et al. (2021). A Systematic Review of the Contribution of Dance Movement Psychotherapy towards the Wellbeing of Children with Autism Spectrum Disorder. Frontiers in psychology, 4238. BAKER, F., TAMPLIN, J. (2010). Music Therapy Methods in Neurorehabilitation. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publisher. BRUNK, B. K., COLEMAN, K.A. (2000). Development of a special education music therapy assessment process. Music Therapy Perspectives, 18(1), 59?68. BRUSCIA, K. E. (2014). Defining Music Therapy. Barcelona Publishers BUNT, L. (2002). Music Therapy: An Art Beyond Words. London, New York: Routdedge CRIPPS, C., TSIRIS, G., SPIRO, N. (Eds.). (2016). Outcome measures in music therapy: A resource developed by the Nordoff Robbins research team. London: Nordoff Robbins. CRUZ, R. F. (2013). The Art and Science of Evaluation in the Arts Therapies. USA: Charles C. Thomas Publisher. CZEREOVÁ, L., VALENTA, M. (2013). Evaluace dramaterapeutického procesu ? I. část. Špeciálny pedagóg, 2(2), 41?51. DOSEDLOVÁ, J. (2012). Terapie tancem. Praha: Grada. DOSEDLOVÁ, J., J. KANTOR (2013). Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie. Olomouc: VUP. EDWARDS, J. (2016). The Oxford Handbook of Music Therapy. Croydon: Oxford University Press GILROY A., R. TIPPLE. (2011). Assessment in Art Therapy. USA: Routledge. KERN, P., M. HUMPAL (Eds.) (2012). Early Childhood Music Therapy and Autism Spectrum Disorders: Developing Potential in Young Children and Their Families. London: Jessica Kingsley Publishers. GUSSAK, M., L. ROSAL (2016). The Wiley Handbook of Art Therapy. UK: John Wiley & Sons JACOBSEN, S. L., THOMPSON, G. (Eds.). (2017). Music Therapy with Families: Therapeutic Approaches and Theoretical Perspectives. London and Philadelhia: Jessica Kingsley Publishers JENNINGS, S., C. HOLMWOOD. (2016). Routledge International Handbook of Dramatherapy. London and New York: Routledge. JOHNSON, D.R. (Ed.) (2011). Assessment in Drama Therapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas.
|