Předmět: Speciálně pedagogická diagnostika v surdopedii

« Zpět
Název předmětu Speciálně pedagogická diagnostika v surdopedii
Kód předmětu USS/XZDSU
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získat relevantní pohled na význam diagnostiky a diferenciální diagnostiky, který je primárním předpokladem pro uplatňování základů a teoretických východisek pro práci s jedincem se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje analýzu speciálněpedagogických diagnostických postupů realizovaných u jedinců se sluchovým postižením z hlediska objektivity, reliability a validity, specifika dětské diagnostiky a diagnostiky dospělých, speciálněpedagogickou diagnostiku surdopedickou jako výsledek multidisciplinární kooperace specialistů a diferenciální diagnostiku jako východisko pro práci s jedinci se sluchovým a dalším přidruženým postižením. Studijní literatura a studijní pomůcky: DEBONIS, D.A., DONOHUE, C.L. (2008) Survey of Audiology: Fundamentals for Audiologists and Health Professionals. Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-53195-0 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HLOŽEK. Z. (1995) Základy audiologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. HORÁKOVÁ, R. (2012) Sluchové postiženi. Úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0 HYBÁŠEK, I.,VOKURKA, J. (2006) Otorinolaryngologie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1019-1 LECHTA, V. (1995) Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta. LEJSKA, M. (1994) Základy praktické audiologie a audiometrie. Brno: IDVPZ. LUDÍKOVÁ, L. (2005) Kombinované vady. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. MARTIN, F. N., CLARK, J. G. (2000) Introduction to Audiology. 10th edition, Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-59311-8 MRÁZKOVÁ, E.,MRÁZEK, J., LINDOVSKÁ, M. (2006) Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad. Ostrava: Zdravotně sociální fakulta OU. ISBN 80-7368-226-5

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -