|
Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu bude prezentována koncepce a histografický vývoj komplexní (tj. ucelené, popř. komprehenzivní) rehabilitace v ČR a v zahraničí. Dále jsou vymezeny jednotlivé složky (popř. prostřeky) komplexní rehabilitace v pojetí různých autorů zabývajících se touto problematikou. Je zde popsán kruhový model komplexní rehabilitace, popsána její specifika s ohledem na formu DMO a věk rehabilitovaných. Dále je pak charakterizován mechanismus plánování rehabilitačního procesu, jakož i hodnocení jeho efektivnosti u osob s DMO. Definovány jsou základní principy rehabilitačního procesu a charakterizovány koncepty, metody a postupy aplikovatelné v rámci jednotlivých složek komplexní rehabilitace u osob s dg. dětská mozková obrna. Popsáno je také resortní zajištění komplexní rehabilitace, jakož i její legislativní zakotvení v českém právním systému (popř. v komparaci se zahraničím).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím
|
|
Doporučená literatura
|
-
JAKOBOVÁ, A. (2007). Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, PdF.
-
JANKOVSKÝ, J., PREIFFER, J., ŠVESTKOVÁ, O. (2005). Vybrané kapitoly z uceleného systému rehabilitace. České Budějovice : Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta.
-
Kraus, J. et al. (2005). Dětská mozková obrna. Praha: Grada Publishing.
|