Název předmětu | Concept of education and care of persons with hearing impairment |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGVSP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to provide a professional insight into the issue of educational strategies designed for individuals with hearing impairment in the area of pre-primary, primary, secondary and tertiary education. In terms of content, the discipline covers a comparison of attitudes to educating individuals with hearing impairment in the Czech Republic with contemporary international trends, analysis of the development of key competences of individuals with hearing impairment as one of the prerequisites for determining the strategy for working with an individual with hearing impairment, development of educational concepts since 1945 and their reflection in the system of institutional care. Cílem předmětu je erudovaný vhled do problematiky edukačních strategií uplatňovaných u jedinců se sluchovým postižením v oblasti preprimárního, primárního, sekundárního, terciárního vzdělávání. Obsahová stránka předmětu zahrnuje komparaci přístupů ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením v České republice s aktuálními zahraničními trendy, analýzu rozvoje klíčových kompetencí jedinců se sluchovým postižením jako jednoho z předpokladů pro stanovení teoretických východisek pro práci s jedincem se sluchovým postižením, přehled vývoje koncepcí výchovy a vzdělávání od roku 1945 a jejich reflexi do systémů institucionální péče. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: ANDREWS, J. F., LEIGH, I. W., WEINER, M. T. (2004) Deaf People. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-33813-5 EASTERBROOKS, S. R., BAKER, S. (2002) Language Learning in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing: Multiple Pathways. Boston: Allyn and Bacon. ISBN 978-0-205-33100-0 EVANS, L. (1982) Total Commuication: Structure and Strategy. Washington, D. C.: Gallaudet Colledge Press. ISBN 0-913580-75-9 SCHIRMER, B. R. (2001) Psychological, Social and Educational Dimensions of Deafness. Needham Heights: Allyn and Bacon. ISBN 0-205-17513-9 STEWART, D. A., KLUWIN, T. N. (2001) Teaching Deaf and Hard of Hearing Students: Content, Strategies and Curriculum. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-30768 STRONG. M. (ed.). (1996) Language Learning and Deafness. New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-33579-5
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |